Sabah Yürüyüşü Rotası Okul Olacak

Eylül 16, 2018

Okul zamanı geldi.

Delikanlıların ikisinin de okulları yeni olduğundan sabah plânlamamız yeniden yapılacak.

Metehan'ın ders programı henüz kesinleşmedi. Çoğu dersi seçmeli olduğu için bayağı uğraştı birbirine çakışmayanları bulmaya.

Bilgehan'ın okuldaki üçüncü senesinde okulu üçüncü kampüse taşındı. İlk sene eve kırk dakika mesafedeydi. Hatta oğlum trafikle birlikte günde üç saatin yolda geçecek başka okul seçsen daha iyi olmaz mı demiştik. Bir sene günde beş bölüm anime izledi yollarda.

Geçen sene yirmi dakika mesafeye taşındılar. Tabi servis evden bir saat önce alıyordu. En azından tek otobüsle okuluna gidildiğinden haftasonları etkinliklere kendisi gitti.

Bu sene yürüyerek yarım saat mesafeye geldi. Servis kullanmak istemedi. Her sene servis kavgalarından daralmış bünyeye nasıl iyi geldi bilemezsiniz.  Eğer çocuğunuz güncel çıstak müzik dinlemiyorsa ciddi sorunlar yaşayabiliyor serviste. Kullanmak istemedi de  minibüs yolun yarısına gidiyor. Bizimki sabahları zombi gibi oluyor. Aklım kalacak diye düşünüyordum ki "Ben neden onunla yürümüyorum ki? "dedim.

Sabahları onları yolcu ettikten sonra zaten yürüyüşe gidiyordum.  Şimdi oğluşla okuluna yürüyeceğim. Hem bu arada bol bol sohbet ederiz. Okul yolu sohbetleri her zaman keyifli olmuştur . Ve sabah konuşmaları eminim onu çok mutlu edecek. Her zaman anlatacak milyon şeyi var zira.

Çocuklar büyüseler de bize hâlâ ihtiyaçları var. Özellikle ergenlikte yanlarında olmamıza , onları dinlememize, gözlerinde büyüttüklerini onları küçümsemeden önlerine sermemize hâlâ ihtiyaçları var. Hayallerden, kitaplardan, filmlerden, şarkılardan sohbet etmeye ihtiyaçları var. Dersini yap, sınav nasıl geçti, odanı topla, düzgün otur, duş al , düzgün konuşların haricinde sözler duymaya, birlikte gülmeye,  birlikte planlamaya,  birlikte izlemeye,  dinlemeye ihtiyaçları var.

Küçüklüklerindeki gibi bizim yönlendirmemizden çok onların yönlendirdikleri konularla ilgilenmemiz, dinlememiz, anlamaya çalışmamız, sürekli öğüt vermeden yaptıkları güzel şeyleri takdir etmemiz, unuttuklarını hatırlatmamız, bol bol kucaklamamız, düşmelerine, çuvallamalarına izin vermemiz, ve o anlarda yeniden kalkmaları için yanlarında olmamız gerekiyor.

Gençlerle birlikteyken büyüklüğümüzü hatırlatıp durmak yerine gençliğimizi anımsayalım.

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. Üff yaa çok iyi geldi bu bana. Ben bayılıyorum ergenlere yaaa :))) Hep yanlarında olalım onları anlayalım, onlarla eğlenelim, saçmalayalım :)))
    Yeni okul dönemi hayırlı olsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılıyorum Nihan :) Hepimize hayırlı olsun, çocuklarımızın zihni açık içleri enerjik olsun :)

      Sil
  2. ayyyyy hayırlısııı :) iyi gezdin tabii bugün instadaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbahar 'da İstanbul insanı evde oturtmuyor Deep :)

      Sil
  3. ooo sana da süper bir spor imkanı Handan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben zaten onlarla çıkıp yürüyüşümü yapıyordum Sev, hatta biraz aksayacak şimdi, trafik ışığı, yol falan beklerken ritmik gidemedim bugün.

      Sil
  4. Yüzde yüz katılıyorum, sadece emirler vermek, emir demeyeyim talimatlar vermek değil, paylaşmak, anlamak, anlamaya çalışmak dertlerini....iyi yapmışsın:)kolay gelsin hepinize:)

    YanıtlaSil
  5. ne güzel olmuş okulun yürüme mesafesinde olması.İstanbul için büyük lüks:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Bilgiç biraz ballıdır Mehtap, neredeyse şehir dışındaydı okula başladığında , her sene bizim eve yaklaştı :D

      Sil
  6. Ne güzel bir karar vermişsin, bize de bu yürüyüşlerden bol hikaye gelecek eminim :)

    Herikisine de başarılar diliyorum, su gibi kolay bir eğitim yılı olsun ♥

    YanıtlaSil
  7. Büyük oglum Ege de hep yürür kisa mesafeleri 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgiç minibüs parası ile bisküvi almak için dönüşte de yürümüş Derya :D

      Sil
  8. Biz de bu sene serviste yokuz. Yolculuk sürem kısaldı diyor Mert. Şehiriçi otobüs ile 40 dk da evde. Sabahları evden birlikte çıkıyoruz, durağa kadar sohbet. Servis geldi, geç kaldı, hızlı kullandı problemlerimiz kalmadı. Ayrıca İzmir' de toplu ulaşım kullanarak şehri de daha iyi tanıyor. Okul Kordon' a paralel olunca okul çıkışları Kordon' da takılma düşüncesi de eminim çok cazip geliyor bizimkine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk iki sene okul evden çok uzaktı, bu sene yaklaşınca Bilgiç binmek istemedi servise. Gereksiz uzun sürmesinin yanı sıra her sabah şarkı çaldın kavgası vardı bizimkinin servisinde. Hem kendileri gittiğinde büyüdüklerini hissediyorlar :)

      Bu arada ben senin bloğuna yorum yapamıyorum, g+ hesabım yok. Onu bloggerdan da yapacak şekilde düzeltirsen sevinirim :)

      Sil
    2. Düzeltmeyi denedim bu kez hiç bir yorumu göremiyorum. Google + yorumlarımı kaldırırsam hiç bir yorumu göremiyorum artık. Her iki yorumları birlikte nasıl göreceğimizi bilen varsa bu konuda bir yazı fena olmaz :)) En kısa zamanda problemi çözmeye çalışacağım, uyarı için teşekkürler..

      Sil
    3. Benim bildiğim ayarların altıda yorum kısmından g+ yorumları ile düzeltiliyor ama g+ hesabı karman çorman gelip hemen kapattığım için hatırlamıyorum tam olarak.

      Sil