Kitap Salı

Eylül 25, 2018

Bu hafta sadece bir kitap okumuşum.  Düşünüyorum okumadım da ne yaptım diye . Yeni bir instagram hesabı açtım (yelkovan_atolye) vaktimin çoğunu o aldı. Bir işlere girmeye çalışıyoruz , onun heyecanı var. İş olunca kafamda binbir düşünceler var.

Neyse biz bakalım hangi kitabı okuduğuma.


Gurbet Hikâyeleri bildiğim ve çok sevdiğim bir kitaptı zaten." Çiviler ağzına batmaz mı senin ? " cümlesinin içime işlediği Eskici de bundaydı. Yeniden hüzünlenerek okudum.


Yer Altında Dünya Var ise bambaşka bir moddaydı.

Lübnan 'da geçen hikâyede İstanbul'da dilencilikle yaşayan halası öldüğünde kendisine kalan çiftlikte yaşayan Nebil anlatılıyor.

Öyle güzel betimlemiş ki  bütün insanlar yanıbaşınızda gibi, bütün o yerleri görmüşsünüz gibi geliyor. Bu arada Nebil Bey'in kendine yaptığı ruhsal çözümlemeler bizim onu daha iyi anlamamızı sağlıyor.

Hikâyede hayatından sıkılmakta olan bu adamın kapısında duran bir araç onu bambaşka bir maceraya sokuyor. İyi mi kötü mi olduğunu bilemediğimiz bir kadın, çiftlikte saklı hazine, peşindekiler derken merakla devam ediyoruz okumaya.

Ve biliyor musunuz yeni nesil holivud filmlerinin atasını yazmış Refik Halit Karay. Psikolojik çözümleme, aşk, kıvamında bir cinsellik (doğrusu bunu hiç beklemiyordum :)  gerilim, heyecan , rengârenk insanlar, macera. Daha ne olsun ?

" Hayırlar fethola! Şerler defola ! "

"Gözlerinde ; aklı tam olmayanlarda rastladığım kimi sıra alevlenen, kimi sıra peltekleşen bir kararsız ışık gördüğüm için onun yarı kaçık olduğuna hükmetmiştim" 

Evet bu haftanın salında bir kitabımız var. Şimdi gidip geçen hafta alıp imzalattığım Hava kitabıma başlayabilirim. Elimdeki bitsin diye beklemekteydi yanıbaşımda :)

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. Sevgili Handan hbu hafta bir kitap okudum deyince sen ben bu hafta kitap okumadığımı fark ettim,kendine hiç haksızlık etme canım..
    Yeni instagram hesabını çok merak ettim neler olacak neler yapacaksın :)
    Canım bir şekilde takip etmek isterim beni haberdar et.
    Hayırlar fethola!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlarımla çocuklara büyüklere atölyeler yapmayı plânlıyoruz Sevgi ama işin henüz çok başındayız. Bir türlü karar veremiyorduk, içine dalalım dedik, ya batarız ya çıkarız, yaşamadan bilinmez.

      Çocuklar büyüdü ya parti hazırlamayı özledim :D

      Sil
  2. Hemen takp ettim atölye hesabını :)

    Ve "Eskici" de ufak bir hüzün dalgası getirdi bu kıyıya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mimoza :)

      Evet ya, Eskici insanın yüreğini acıtıyor.

      Sil
    2. Bu arada ben senin instagram hesabını bilmşyormuşum, dur kendi hesabımdan da takip edeyim :)

      Sil
    3. Ay pek mutlu oldum, hemen de takip ettim geri :)

      Sil
  3. Eskici Türk Edebiyatının en güzel hikayelerinden biridir. Yazınınızı okunca, tekrar okuma vaktinin geldiğini düşündüm. Yeni çalışmanız da hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de geçen hafta ağzında çivilerle ayakkabıcı amcayı görünce okuma zamanım geldiğini anlamıştım :)

      Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ben instagram hesabımı kapattım o yüzden bakıyorum ama yorum yazamıyorum, beğene tıklayamıyorum:( kitabı çok merak ettim, mutlaka okumak isterim. Eline sağlık:) İşlerinde kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  5. O yeni işler çok keyifli gibi gözüküyor buradan ♥
    Kolay gele

    YanıtlaSil
  6. Çok enteresan, kuzenimin odasında bugün, bu kitabı okusam mı diye düşünüp aldım aldım bıraktım. Sonra evde okunacaklar var diye tamamen vazgeçtim. Birkaç saat sonra burada görünce şaşırdım:)
    Giriştiğin işlerde kolaylıklar ve şans diliyorum. Yeni Instagram hesabına bakacağım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tesadüf olmuş Sezer, bir dahakine alırsın o kitabı artık :D

      Teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Okumadigim bir kitap. Ben bu ara bloga yazmak yerine okumaya daldim 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, ben de okumaya geçemiyorum bir türlü bu aralar Derya :)

      Sil
  8. Yeni iş, güzel telâşlar. Ben fikrinizi beğendim, umarim keyif alırsınız yaparken. Kitabın konusu çok güzel, haftada 1 kitap hiç fena değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparken keyif alacağımı düşünüyorum da umarım yapabiliriz :)

      Sil