Gitgide Daha mı Endişeli Oluyorum ?

Mart 10, 2022

Kendini rahatlatabilen bir insanım. Rahat bir insan değilim ama kendimi rahatlatabilirim. Misafir gelecektir,  iki ayağım bir papuçtadır, durup derin bir nefes alırım.  "Her şey yetişir"  derim kendime. "Sen yavaşla zaman yavaşlasın." Zaman yavaşlar, elim ayağım birbirine girneyi bırakır, her şeye atılmayı bırakıp önem sırasına dizerim. Her şey yetişir. Yetişmese de önemli değildir. Önemlilere odaklanmışımdır. Salatayla uğraşmak yerine banyoyu toparlamışımdır meselâ. Salata misafir geldiğinde de yapılır. Ne bileyim camı silmeye koşturmak yerine yemeği ocağa koymuşumdur, cam da pis kalsın falan. Sonuçta misafirin karşısına yorgunluktan suratım düşmüş gibi çıkmaktansa gülümseyerek çıkabilirim bu sayede. 

Ve fakat rüyalarımda hiçbir şey yolunda girmez, hep paniğimdir. Rahatlatma mekanizmam orada işe yaramıyor. 

Son zamanlarda kendimi daha gergin hissediyorum.  Yola çıktığımızda örneğin, bir bakıyorum ben sürekli dualarla gitmeye başlamışım. 

Tatile giderken yolda kendime kızdım. Ninelere dönmüşsün Handan dedim. ( Tamam yaş itibariyle nineye çok da uzak sayılmam ama :D)  Bu ne yaaa. Tamam Allah'a emanetiz,  ve fakat senin duanı Allah anladı, bütün yol boyunca ne tekrar edip edip duruyorsun. Bir kere söyle, sonra da ânın tadını çıkart gerilip duracağına. 

Yazıyı tatilin ilk günü yazmaya başlamıştım,  bugün dönüş gününün sabahı.  Saat yediye gelmek üzere. Az sonra bizimkileri uyandıracağım. Her yer kar. İstanbul'da da kar alarmları verilip duruyor. 

Sadece kitap okuyup, yemek yiyip kayak yaptığım bu tatil her ne kadar dizim hafiften incinip topallayarak gezsem de (kara saplandım kayarken, benim dizler zaten nanay hemen topu attı :) çok iyi geldi. Otelde maske takma zorunluluğunn olmaması beni ilk gün gerdi ama neyse ki kimsecikler yoktu pek ortalıkta, herkes odasına kapanmıştı sanırsam. 

İlk gün çektiğimiz kayma videoları ve dün odada tek başıma otururken çektiğim manzara ve kuş videolarını dışında hiç fotoğraf çekmedim sanırım. 

Metehan bizi iki gün üst üste scrabbleda yendi. Havasından geçilmiyor.

Yanıma dört kitap almıştım, üçünü okudum, birisini sevmeyip bıraktım. 

Evet, bizimkileri uyandırayım artık. Umarım pıt diye döneriz İstanbul'a. Burada şu an kardan göz gözü görmüyor.

Aldığım yeni kararlar doğrultusunda gerilmeden keyifle yol yapacağım şimdi. Hiç bana yakışmıyor bu gergin haller.

Öptüm hepinizi.

Sonradan Ekleme : Kardan çıkamıyoru şu an,  yolu açan araç çabucak gelir umarım :) 



Akşam Postası : Evimizdeyiz. Kar gelecek diye yolları da boşaltmışlar, normalde olsa akşam trafiğine kalırdık, çabucak vardık :)

Benzer yazılarım

32 Yorum yap

  1. Tatili gerçekleştirmenize çok sevindim :) Umarım yolar açılır, rahatça dönersiniz 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür rahatça döndük Manxcat, okullar da kapalı olduğundan trafiğe takılmadan daha hızlı bile döndük :)

      Sil
  2. kendini yatıştırma yöntemlerine direnç gösteren zorlu bir hayat var...
    iyi tatiller güzelliğim, umarım rahat dönersiniz..:)

    YanıtlaSil
  3. 60 yaştan bildiriyorum, o endişe katlanarak artıyor, mantığınla duyguların sürekli kavga halinde oluyor ama meraketme, bununla da yaşamayı öğreniyorsun
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arttığına eminim Çenebaz, hissediyorum her gün arttığını. En azından hissedip karşı koymaya çalışmak da bir başarı , değil mi ?

      Sil
  4. yine her yere kar yağmış burada da yağmur var :/

    YanıtlaSil
  5. Kendini yatıştırabilmek ne güzel meziyet. Bende o yok ama aşırı planlıyımdır o nedenle son dakikaya kalmam pek, gerçi bazen son dk süprizleri de olur ve hiç sevmem. :D
    Karlar ne güzel görünüyor. Umarım kolayca dönersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok planlıyımdır ama sizin sokak hangisiydi, mahalleye geldik diyen akrabaları var eşimin :D

      Sil
  6. Sürekli dua etmek için belki de doğru zaman :) Umarım her şey yolunda gider ve sağ salim eve dönersiniz 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dua etmek mantıklı da bozuk plâğa bağlamak sorun Sezgin :) Teşekkürler.

      Sil
  7. Dualar işe yaramış Handan :))

    Dizine dikkat et. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaradı Yıldız. Dizim öldürmüyor süründürüyor ama buna da şükür.

      Sil
  8. Bu endişe yaşla artıyor sanırım. Gençken hiç böyle değildim. Şimdi felaket senaryoları endişelerle yaşıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyimlerimizin sonucu sanırım ama bir şekilde sıyrılmamız gerek böyle yaşanmaz.

      Sil
  9. Bazı dönemler daha da artıyor o endişe halleri. Bazen de hafifliyor. Böyle böyle idare edeceğiz:) Üst üste dua edince ben de kendi kendime "Allah bir kere de anlamıştır, ne üsteliyorsun" diye söylenirim:)))))

    YanıtlaSil
  10. İnsanın gündüz yaşadığı gerilimler, bilinçaltına ittiği endişeler rüyalarına yansıyor. Öyle dönemlerinde sabahları yorgun uyanırım. Kara hasret kaldık bizim buralarda. Ne güzel eğlenmişsiniz. Ohh sefanız olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüyalarım öyle çoğaldı ki bazen sabah yorgun uyanıyorum :)

      Gerçekten güzel kar keyfi yaptık bu sene :)

      Sil
  11. Hoş geldin Handan bu endişeler hepimiz de var. Gençken bir yere gideceğimiz Zaman yolda ne eğlenirdik. Şimdi özellikle otobüsle giderken şoförü kontrol etmekten (uyuyormu diye) yoldan bişey anlamıyoruz. Şükür gelmişsiniz. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençliğin kafasından kalsaydı keşke biraz Hülya :)
      Şükür rahatça geldik

      Sil
  12. "Rahat bir insan değilim ama kendimi rahatlatabilirim.", bu görünüyor yazılarında :-)
    Selamlar, Sevgiler, iyilikler.

    YanıtlaSil
  13. Bazen öyle adrenalin dolu gerçekmiş gibi rüyalar görüyoruz ki insan ister istemez acaba olabilir mi derdine düşüyor :D Ama yaptığınız gibi derin nefes almak en iyi çözüm sanırım, o anda bir durup düşünmek lazım bu endişemin, gerginliğimin altını dolduracak nedenler var mı diye :)) Çözüm odaklı olmak avantaj kazandırıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlike öyle olmak lâzım Komet. Hayır o gerginlik bir işe yaramıyor, elinde olanı yapıp gerisini artık düşünmemek lâzım :)

      Sil
  14. anam ben yokken tema değişmiş :)
    iyi tatiller handan özlemişim.

    YanıtlaSil
  15. Güzel kar yağmış Handan. Tadını çıkart bir 20 yıl yağmayabilir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla güzel yağdı Müjde, ama öyle abarttılardı ki eee bu kadar mıydı dedik :D

      Sil
  16. Hoş geldin Handan. Senin günlük yazılarını okumayı özlemiştim :-)

    YanıtlaSil