Kuşlar Toplanmış Göçüyorlar, Keşke Yalnız Bunun İçin Sevseydim Seni *

Ağustos 22, 2020

 

Sabah sekizde çöp kamyonunun sesi ile uyandım. Tam dört tane çöp kutusu var, gürültüyü tahmin edebilirsiniz.

Sersem sepet salona geçtim.  Ne kalkabiliyorum ne uyuyabiliyorum. Ayın muayyen zamanları yaklaştığında bende böyle bir şabalaklık hali beliriyor. Belirince beklenti başlıyor. Başlayınca gelecek olan kaçıyor. Tam bir kısır döngü.

Biraz kitabımı okuyayım dedim. İki aydır aynı kitap elimde. Yaz okuma şenliğini tek kitapla bitireceğim sanırım. Neden inatla kitabı bitirmeye çalışıyorum, arada rastladığım cümlelerin güzelliği yüzünden.  Ama 360. sayfaya gelmişim, anlatılan şeyler aradaki cümle fırtınaları olmasa taş çatlasa 20 sayfaya sığardı.  Öyle bir karmaşa ki kafam dinçken beş on sayfa ancak okuyabiliyorum, diğer zamanlarda hiç okunmuyor. 

Neyse, on sayfa okuduktan sonra kalkıp kahvaltı hazırlayayım dedim. Herkes evdeyken milföyden börek yapayım, sıcak sıcak yeriz. Çay demledim, böreği hazırlayıp fırına sürdüm. Sofrayı kurdum. Saat on gibiydi radyoda bir klasik müzik açtım. Yaz bitmeden - ki eylül hafiften sızıyor ağustosun içine şu aralar - ailece balkon keyfi yapalım dedim. 

Can'ın işinin düzensiz saatleri her zaman sofrada bir arada olmamızı engelliyor. Çocukların oyunları da öyle. Tam sofraya çağırıyorum anne şimdi savaştayız,  bitince gelebilirim cevabı alıyorum. Artık on dakikaya mı bitiyor bir saate mi belirsiz. Dolayısıyla sabah kahvaltıları en güzeli.

Herkes uykulu gözlerle balkona doluştu. Avatar'ın ikincisinin çekileceğini öğrenen Metos James Cameron'un filmin birincisini çekmeyi teknoloji gelişsin de hayalimdekileri yapabileyim diye nasıl ertelediğini anlattı. Ben kendimi dünya üzerinde bir asalak gibi hissettim. Böyle yaratıcı insanların üzerimde öyle bir etkisi oluyor. Sonra diğer filmleri hangisiydi ki moduna girdik. 

Sabah kahvaltıyı hazırlarken, bugünü kutla Handan diye geçirmiştim aklımdan. Hayat ne olduğunu anlamadan geçiyor. Bunun da en büyük sebebi sensin. O geçsin bu geçsin diye bakıyorsun. Yemekleri hızla hazırlıyorsun, peşinden kovalayan varmış gibi otomatiğe alıp yapıyorsun işleri. Sonra da lök gibi oturup manasızca öldürüyorsun kalan zamanı. Sakince hazırla kahvaltıyı, sevdiklerinle birlikte o anın tadını çıkartarak otur sofraya. Kutla bu günü.

Biz sohbete dalmışken bir an gözüm gökyüzüne takıldı. 

Yüzümde kocaman bir gülümseyişle fırladım yerimden, makinamı almaya koştum.

Leylekler süzülüyorlardı üstümüzden. Ah nasıl güzel süzülüyorlardı hem de.


Sabaha başka bir güzellik kattılar. Hep birlikte mutlulukla izledik. 

Ve ben seyahat hayalleri kurmaya başladım :D Leyleği havada gördüm ne de olsa, bitiyor artık bu pandemi felan arkadaşlar    :)

Hem dün de büyülü bir yol belirmişti önümde.


 

Daha ne olsun.

Can koltukta,  Bilgiç yatağında uyukluyor şu an. Bir karganın sesi geliyor. Metos bilgisayarının başına geçmiş. Benim de gözlerim kapanıyor.  Bir rüzgâr esiyor. İşte böyle bir andan yazıyorum size bu satırları. 

Haftasonunuz huzurlu geçsin.


*Cemal Süreya 

Not: Sanırım fotoğraflara şarkı eklemeyi başardım,  tıklayıp bi bakın bakalım :)

Benzer yazılarım

19 Yorum yap

  1. Burada göçmen kuş sürülerinin resimlerini ve videolarını görmek beni çok eğlendiriyor. Onu ilk elden uçup giden kuş sürüsünü tekrar görmeyeli uzun zaman oldu.

    Cumartesi gecesi güzel.
    Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir hafta olsun hepimize, ben bu sene hiç leylek görmedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ne zamandır görmemiştim Özlem. Öyle güzel ki uçuşları :)

      Sil
  3. Allah herkese sağlıkla huzurla yaşacağı günler göstersin Handancım huzurun daim olsun hülya

    YanıtlaSil
  4. Balkon kahvaltısı gibisi yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havalar serinlemeden bol bol tadını çıkartmak gerek balkonun :)

      Sil
  5. O durum bende de var... hemde daha günler varken başlıyor, başlıyor devam ediyor. Sonra bir bakmışsın yine o güne yaklaşmışım ...
    Hayır yani yan etki yapacak birşey de kullanmıyorum. Birde kullansam ne olurum Allah bilir.
    Şuan için sofrada beraberiz de büyüdüklerinde ne olur bilmem
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sofrada birlikte olmak çok güzel. Bu senw ilkdefa ramazanda her akşam birlikteydik, başkalarıyla buluşamamanın hüznünü azalttı bu biraz.

      Sil
  6. sondan bi önceki fotoğraftaki renk geçişine vuruldum.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar.
    Bugün televizyon haberlerinde de izledim. Bursa'da bir göçmen leylek aralarında bir bağ oluşan Adem isimli dostunu terk edip gidememiş.Sizin gökyüzünde gördüğünüz leyleklerin buralardaki son görüntüleri olsa gerek. Çünkü artık havalar serinlemeye başladı. Dolayısıyla göçmen kuşlar da artık sıcak bölgelere doğru yolculuklarına başladılar, ya da başlayacaklar.

    Çocukları kahvaltı ya da yemek sofrasına oturtmak her ailede çok zor. Zannetmeyin ki, bir benim çocuklarım böyle. Şahidim, beş tane torunum var; onları zamanında sofraya oturtmak çok zor!

    Güzel ve keyifli bir paylaşımdı. Büyük bir keyif alarak zevkle okudum. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Afrika'ya giditorlarmış artık Recep Bey. Güzelce gitsinler, baharla dönsünler bize :)

      Bilgisayar oyunları topluca oynanınca bırakmaları mümkün olmuyor. Ama anne gazabı vaemış, ne zaman çok çağırsam oyunu hızla kaybeditorlarmış :D Aslında onlara önceden söylüyorum ama yine de denk düşemeyebiliyoruz.

      Teşekkür ederim :)

      Sil
  8. "Anne savaştayım sonra.." :)))) koptum! Göz belertmede tarih yazdık be....

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel işaretler belirmiş Handan ♥ İçime umut doldu seninle birlikte... Geçsin şu pandemi artık... Hepimiz sıkıldık :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ergenle boğuşmaktan pandemi derdini bile unuttum Şebo, coronayı bırakıp ergen aşısı bulsunlar :)

      Sil
  10. Handan o kitap uzun zamandır elinde sürünüyor. Araya başka kitap mı alsan. Kolay okunan kısa sürede bitirebileceğin bir kitap okuyup sonra ona geri dönebilirsin.

    Geçen gün ben de milföy böreği yaptım. Yapması çok kolay, tadı çok güzel :-)

    YanıtlaSil