Kitap Salı

Ağustos 25, 2020

Ortaya karışık eskilere devam ediyorum, zira hâlâ aynı kitap bitmedi. Bitmiyoooorrr.



📍Ne var ki insanları niyetimizle değil,  eylemimizle etkileriz. Niyet, ancak eylemde açık seçik ifade edilirse,  karşı tarafa ulaşır. Bir şeyi de unutmamak gerekir : Niyet sevgi dolu olsa bile eylem öfkeli ve korkutucu ise,  karşımızdaki ancak o öfkeyi görür, korkuyu yaşar. 



🐞 Her insanın içinde pırıltılar saçan bir başka insan olduğunu anlamıştım. O insanı bulup dışarı çıkarırdınız, ya da içinize hapseder,  varlığından haberiniz bile olmadan yaşayıp giderdiniz. 



🐘"İnsan daha yüksek bir idrak mertebesine eriştiği vakit" diyordu, " ne haramdan dem vurur, ne helalden. Ne cennet ister, ne cehennemden ürker. İmanın özüdür aslolan; şekli şemali, kabuğu kisvesi değil"



🏜"Yaşıyorum" dedi delikanlıya, aysız ve kamp ateşsiz bir gece,  hurma yerken. " Ve bir şey yerken yemekten başka bir şey düşünmem. Yürüdüğüm zaman da yürüyeceğim, hepsi bu. Savaşmak zorunda kalırsam, ölüm şu gün ya da bugün gelmiş vız gelir tırıs gider. Çünkü ben ne geçmişte ne de gelecekte yaşıyorum. Benim yalnızca şimdim var ve beni sadece o ilgilendirir. Her zaman şimdide yaşayabilirsen mutlu bir insan olursun. 



🌷İnsanın kendi kafasında yarattığı tehlike ile başa çıkması bazen gerçek tehlikeden daha zordur.


 

⛵️ Acaba bütün insanların hayatı da bu şekilde birtakım kopuk,  yarım şeritlerden mi ibarettir.


Benzer yazılarım

8 Yorum yap

  1. Çok güzel paylaşımlar. Şimdide yaşayabilmek dileğiyle:)

    YanıtlaSil
  2. tavsiyen olan simyacı kitabını en kısa zamanda kütüphaneden alacağım.

    YanıtlaSil
  3. Mutluluk sokağı mutlu eder mi bilmem ama gözüm tabaktakinde kaldı.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha. Valla o tabaktaki son aylarda yaşadığım en büyük mutluluktu Ebemkuşağı :)

      Sil
  4. Simyacı ve Sait Faik gözdelerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerleri de çok güzeldi Bahar, okumadıysan tavsiye ederim :)

      Sil