Yakın Plân

Haziran 06, 2020

Öyle çabuk geçiyor ki günler
Hele sen de bir bak hayatına.
Daha dün doğmuşuz sanki
Yeni okula başlamışız
Yeni sevmişiz

Öyle çabuk geçiyor ki günler
Hele sen de bir bak hayatına
Yarın bitecek sanki her şey
Yarın ölecek gibiyiz.

Daha doymamışız yaşamasına
Günlerimiz dün bir, bugün iki
Sakın bir şey bırakma yarına
Yarın yok ki.

Özdemir Asaf


Yakın plân derken aklıma bu şiir geldi. Çok da severim.


Düşündüm okurken. Bugünlerde her şeyi sonraya bırakıyoruz malum. Saçlarımın dibindeki beyazlar sonraya kaldı boyatmak için. Tatiller sonraya kaldı. Festivaller, konserler sonraya kaldı. Maçlar, olimpiyatlar. Annemle oturup birlikte yemek yemek bile sonraya kaldı.


Ama isyanlarda değilim.


Gündoğumları sonraya kalmadı. Günbatımlarının gözalıcı renkleri de. Kitaplarım,  müziklerim, filmlerim sonraya kalmadı. Lezzetli yemeklerim de.


Yüzyüze görüşemesem de sohbetlerim yarına kalmadı. İçimde kalmadı sevgi sözcüklerim. Kuş sesleri, çiçekler, ağaçlar da yarına kalmadılar.


Bahar yarına kalmadı. Gördüğüm kadarıyla yaz da kalmadı, sımsıcak sarmaya başladı.


Sözlerim yarına kalmadı, yazılarım da. Fotoğraflarım kalmadı yarına, bir küçücük balkonda bile sabah akşam bir sürü kare yakaladım.


Sevmeklerim yarına kalmadı. Bütün felâket tellalcılarına inat umudum da yarına kalmadı. Aynada kendime gülümsemem, sevgilime sarılmam, çocuklarımı hayran hayran izlemem de.

Çok şükür. Pek bir şey bırakmamışım yarına. Şu dünya üzeride yapabileceğim ne varsa yapmışım işte. Gerisi Allah kerim.


Not: Fotoğraflarda şarkı gizli, tıklayıp almayı unutmayın.

Benzer yazılarım

12 Yorum yap

  1. En sevdiğim çiçek ve portofino daha ne olsun. Hülya

    YanıtlaSil
  2. asaf çook severiim. nefis şiir. fotiler deee :) senin notların daaa hıhım yaşayalııım tomorrow never comes :) amy mcdonald oooo :) unorthodox kısacık yaa bi gecede bitirirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deep, bir başlasam hemen bitireceğime eminim :)

      Sil
  3. Çok şey kalmamış yarına:) Yine dayanamayıp tüm fotolara tıkladım.:)

    YanıtlaSil
  4. Önce şarkımı seçiyorum, sonra aklım diğerlerinde kalıyor tabii, enn baştan hepsine bakıyorum, ama sonra benlik şarkıyı seçmiş olduğumu anlıyorum :) Ay bak bu bile nasıl eğlence oluyor bana bi' bilsen, bir blog yazısı okumaktan çok daha fazla bir şey senin yanına gelmek.

    Yarına kalmayan şeyler listeni de hayranlıkla takip ediyorum her gün, kendimden çok şey bularak.
    Şu sevmeleri, güzel şeyler söylemeleri de hiçbirimiz yarına bırakmasak keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynısını yapardım Zeynep :D

      Hiçbirimiz bırakmasak ne güzel okur gerçekten de.

      Sil
  5. sen bana umut veriyorsun..yazıların sözlerin içimi rahatlatıyor..sevmek yarına kalmadı evet :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim yazılarımın işe yaramasına Sevda :) Günaydın, ışış ışıl ve sevgi dolu bir hafta olsun :)

      Sil
  6. Görsellere bayıldım şiirde şahane cıdden öyle...

    YanıtlaSil