İstanbul Film Festivali 7 / Canım

Nisan 11, 2019



İran’da Elburz Dağları’nda yaşayan Firuze, 9 yaşındayken babasını kaybetmiş ve hayatın zorluklarıyla erken tanışmış. Çocukluğunu yaşayamadan ev işlerine bir yetişkin gibi koşturmuş ve annesine yardım etmiş. Henüz 14 yaşındayken de kendisinden yaşça büyük bir çobanla evlendirilmiş. O gün bugündür dağlarda, zor doğa koşullarında yaşıyor Firuze. Fakat 80 yaşına varan bu bilge kadının hayata bakışında cesaret verici müthiş bir taraf var. Başına gelenlere rağmen hayatı sevmek ve yaşamaktan vazgeçmemek konusunda önemli bir ders veriyor.




Bir saatlik belgeseldi. Bana Karadeniz'in köylerini hatırlatan bir doğada inekleri ile yaşayan 80 yaşındaki Firuze'nin yaptıklarını ben yapmaya kalksam bir hafta yerimden kalkamam herhalde. 11 çocuğu olmuş ama o tek başına kışın köyünde yazın da dağda yaşıyor. Hayran olmamak elde değil.

Benzer yazılarım

14 Yorum yap

  1. Bir de kıymet bilen olsa...

    YanıtlaSil
  2. Sinema böyle bir şey, İran'ın adını bile duymadığım dağlarında yaşayan dirençli bir kadınla tanıştırıyor bizi. Ve o kadın kafamızda yer ediyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oluyor Zülâl . Festival filmlerinde en sevdiğim şey farklı ülkelere, farklı kültürlere beni götürmesi :)

      Sil
  3. Festival filmleri, belgeseller öyle güzel ki. ibretlik yaşamlar,
    insan ilişkileri bizlere çok şey anlatır. konforlu hayatlarımızdan
    daha gerçek ve zor dünyalar var, haberiniz olsun diyen filmlerden biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle filmlerden biri Buket, farkındalığımızı arttırıyor :)

      Sil
  4. ah nerelerde ne zorlu hayatlar var özellikle de kadıncağızların...kıyamam ben ona...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Sinema, kitap,tiyatro, dans kısacası sanat iyi ki var..başka hayatlar başka insanlar gönlümüze giriyor...

    YanıtlaSil
  6. Bugün bebeğim olalı 11 gün oldu. Annem, babam, kardeşim, eşim ve ben bebeğe dönüşümlü bakıyoruz ama benim pertim çıkmış halde. İlk düşündüğüm şey eski zamanlarda on çocuk yapan ve tek başına çocuklarını büyüten kadınlar bunu nasıl yapıyor oldu. Cevap Firuze'deymiş :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, eşi de felç geçirmiş, bir de ona bakmış üstelik.

      Öpüyorum mis kokulu bebişini , en zor zaman ilk ay, sonrasında yoluna girer her şey :)

      Sil