İstanbul Film Festivali 6 / Nehir Kıyısındaki Otel

Nisan 11, 2019



Yakın zamanda öleceğine ikna olmuş yaşlı şair Younghwan, uzun zamandır görüşmediği iki oğlunu, kalmakta olduğu otele davet eder. Ölmeden önce oğullarıyla arasını düzeltme çabası, otele gelen iki genç kadının varlığıyla karmaşık bir hal alır. Prömiyerini Locarno Festivali’nin yarışma bölümünde yapan Nehir Kıyısındaki Otel’de siyah-beyaz sinemanın tüm avantajlarını kullanan Hong Sang-soo, aile, dostluk, ölüm, affetme ve zamanın geçişi gibi zihnini kurcalayan kavramları incelikle ele alıyor.



Filmi izlerken bir otele gidip bir kaç gün orada kalmayı, yatıp uzanıp,  hiçbirşey yapmadan vakit geçirmeyi canımız çekti :)

Siyah beyaz, sakin, zaman zaman gülümsetip zaman zaman düşündüren,  kalemim olsaydı da yazsaydım dediğim cümleleri olan güzel bir filmdi.


Benzer yazılarım

6 Yorum yap

  1. kalem olsaymış da yazsaymışın okurduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden filmlere kalem kâğıdım hazır girerdim, paslanmışım şimdi :D

      Sil
  2. Harbiden çok merak ettim filmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilginçti Minik, bulup izleyebilirsin umarım :)

      Sil
  3. Bir otele kapanıp kafa dinleme fikri bana da çok cazip geldi ama yakın zamanda yapabileceğimi sanmıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sanmıyorum Şule, oysa ne güzel olurdu.

      Sil