Kış Okuma Şenliği

Aralık 04, 2019

Sevgili Nilgün kış okuma şenliğinin kategorilerini yayımladı,  o zaman kitap seçme zamanııı :)



Kategoriler;

1.Kategori (10 puan): İsminde KIŞ mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların KIŞ mevsiminde geçtiği bir kitap.

Böğürtlen Kışı / Sarah Jio / Pena Yayınları / 309 sf

2.Kategori (10 puan): Adında yada konusunda AŞK kelimesi geçen bir kitap.

Dört Kurnaz İhtiyar / Bethany Campbell  / Gelişim Yayınları / 187 sf

3.Kategori (10 puan): Aziz Nesin veya Salman Rushdie 'dan bir kitap.

İnsanlar Uyanıyor / Aziz Nesin / Cem Yayınevi / 241 sf

4.Kategori (10 puan): Edgar Allan Poe'dan bir kitap yada onu anlatan bir kitap.

Kuyu ve Sarkaç / Edgar Allan Poe / Can Yayınları / 250 sf

5.Kategori (10 puan): Komedi türünde bir kitap yada bir Şiir Kitabı.

Bir Kapı Önünde / Özdemir Asaf / Adam Yayınları / 215 sf

6.Kategori (10 puan): Türk / Dünya Klasiklerinden bir kitap.

Duvar / J P Satre / Ataç Kitabevi / 75 sf


7.Kategori (10 puan): Yeniyıl/Yılbaşı temalı yada olayların o zamanda geçtiği bir kitap.

8.Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ile ilgili bir kitap.

Aslanlı Yol / Sunay Akın / Karakarga /102 sf

9.Kategori (10 puan): İzlediğiniz bir Film'de yada Dizi'de gördüğünüz bir kitap.

Semerkant / Amin Moulouf / YKY / 318 sf

10.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Kapağındaki baskın rengi Turuncu olan iki kitap.


Troia Surlarının Ardında / Clemence McLaren / Günışığı Kitaplığı /  239 sf

Orlando / Virginia Woolf / Kırmızı Kedi / 257 sf

11. Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Bir İngiliz bir Japon yazar tarafından yazılmış birer kitap.

Vişnenin Cinsiyeti / Jeanette Winterson / Sel Yayıncılık / 174 sf
Uykuda Sevilen Kızlar / Yasunari Kawabata / Varlık Yayınları / 160 sf


12.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Bir İspanyol bir İtalyan yazar tarafından yazılmış birer kitap.

Tatar Çölü / Dino Buzzati / İletişim / 232 sf
Değirmencinin Karısı / P A De Alarcon / Milliyet Yayınları / 200 sf


13.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Baş harfleri Alfabeye göre sıralanan 4 kitap.

Kılıçlar Kenti / Robert Jackson Bennett / İthaki Yayınları / 498 sf
Lüzumsuz Bilgiler Ansiklopedisi 1 / Tamer Korugan / Aykırı Yayıncılık / 188 sf
La Reine Pédauque Kebapçısı / Anatole France / Güven Yayını / 213 sf
Mucizeler Kenti / Robert Jackson Bennett / İthaki Yayınları / 491 sf
Neruda'nın Postacısı / Antonio Skármeta/ Kırmızı Kedi / 152 sf
Nehrin İki Yakası / Gündüz Öğüt / Yitik Ülke Yayınları / 300 sf

14.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Kendizin belirleyeceği bir temaya uygun dört kitap.

Annemden alıp da okuyamadığım kitaplar yapayım bu temayı. Bir sürü kitap olmuş, şenlik diye alıp bitirememişim :)

Direniş ve Umut  Reha İsvan / Zeynep Oral / Metis / 194 sf
Ziya'ya Mektuplar / Cahit Sıtkı Tarancı / Can Yayınları / 243 sf
Altın Işık / Ziya Gökalp / Bilge Kültür Sanat / 204 sf
Âkile Hanım Sokağı / Halide Edip Adıvar / Can Yayınları / 244 sf

Şimdilik bulabildiklerim bu kadar. 15 tane. 3 tane de annem buldu, onların isimlerini yazamadım henüz.(Yazdım şimdi)  18 kitap. Bakalım kaç tane okuyabileceğim :)

Herkese iyi okumalar.

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. bol keyifli okumalar dilerim güzel kadın 😘😊 sevgiler canım benim...

    YanıtlaSil
  2. Keyifli okumalar, yoğun bir program. Güzel seçimler yapacağına eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım ne kadarını okuyabileceğim Mehmet :)

      Sil
  3. Vişnenin Cinsiyeti güzel bir kitaptı.Güzel bir şenlik olması dileği ile 😊

    YanıtlaSil
  4. woolf buzzatti asaf sartre sağlam seçimleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pek sağlam gittim bu sefer, bakalım ne kadarı bitecek Deep :)

      Sil
  5. Keyifli okumalar. :)Ben bu tarz etkinliklerde pek başarılı değilim maalesef:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana iyi oluyor Beyda. Kitap çizgimi geliştiriyorum :)

      Sil
  6. Hadi bakalım kolay gelsin:)İyi okumalar.

    YanıtlaSil
  7. Özdemir Asaf'ın Bir Kapı Önünde adlı eseri ikinci kez okuduğum, kimbilir kaç kere daha okuyup bıkmayacağım kitap. Gergin geçirilen bir günün ardından yorgun argın eve geldikten sonra, bir fincan çayla birlikte, bir solukta bitirilebilir. insanın tüm gerginliği alması şöyle dursun, hayatın anlamını buldurur. Özdemir Asaf'a tekrar tekrar hayran bırakır.

    "kime sorsan,
    evinde bir oda eksik."

    ***

    "bana bir mektup geldi,
    içinden ben çıktım."

    ***

    "bana yakın geldin dedi,
    sevdi.
    bana yakın geldin dedi,
    vurdu.

    adlarını sordum,
    insan dediler."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tekrar okumak için listeme aldım :)

      Sil
  8. Alfabeye göre sıralanan dört kitap olmamış sanırım. K-L-M-N olması gerekiyordu. Gözden kaçırdığım bir şey mi var?

    Tatar Çölü hayatımın kitabı. Seni ne kadar etkiler bilmiyorum ama beni çok etkilemişti. Öyle ki kitapları ikinci kez okuma alışkanlığım olmamasına rağmen onu her yıl okuyasım var.

    Böğürtlen Kışı tam kış temasına uygun bir kitap. Hepsini keyifle oku Handan'cım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın adının yarısı bir üst satırda kalmış Şule, Mucizeler Kenti o :)

      Tatar Çölü'nü merak ediyorum.

      Böğürtlen Kışı pek hüzünlüymüş, ben daha hafif bir şey bekliyordum.

      Teşekkürler, sana da keyifli okumalar :)

      Sil
  9. keyifli okumalar dilemeye gelemedim şekerim.. son yirmi günün bereketli geçer umarım :) bahsini ettiğin listedeki yanlışları da düzelttim canım çok teşekkür ederim..

    sevgiler ♥

    YanıtlaSil