Toplanın Yamacıma Gezmeye Gidiyoruz:)

Kasım 29, 2023

Yıllık izinlerimizi yılın ilk dokuz ayında kullanamayınca son üç ay sürekli gezme moduna geçmiş olabiliriz :)

Evdeki yatılı misafirlerimi pazartesi gecesi yolcu ettikten sonra salı çarşamba çamaşır yıkamak , ev toparlamak , ütü ve çanta hazırlamakla geçti.

Perşembe sabahı saat altıda havaalanına gitmek üzere yola çıktık. Bilgehan bizimle gelmek istemedi , yine üç kişi gittik tatile.

Ben aslında yine noel pazarı olan bir yere gideriz plânlarındaydım Can aklıma kuzey ışıklarını soktu. Hemen akabinde pişman oldu ama kurtulamadı benden.

Aktarmalı uçakla gidiyor olmamız onu aşırı gerdi. Zaten her tatilde uçak gerilimi yaşar. Bizim indirimli biletlerle uçakta yer varsa binebildiğimizden geriliyor. Bir de üzerine yabancı bir havayolu şirketi ile ikinci uçuş binince bilet alma sırasında bir aile faciası yaşayacaktık neredeyse. Bir de demez mi bu kadar macera için yaşımız geçti artık diye. Sanırsın Everest 'e tırmanıyoruz ya da bungee jumping yapıyoruz falan. Aktarmalı uçağa binmek neden macera anlamadım o kısmı. Adam pilot olmasa bi de :D

Neyse biz gezimize bakalım. Perşembe akşamı vardık Tromsø'ya. Neresi orası derseniz şurası.

Burayı seçmemin nedeni havaalanı olması, ada olması, şehir olması, içindeki kuzey ışıklarına giden turların bol olup bir şekilde sizi ışık gören yere götürmeleriydi. Aslında Finlandiya'da güzel yerler varmış ama fazla vaktimiz olmadığından yollarda çok zaman harcamak istemedim, bir de şehirde daha keyifli olacağını düşündüm hem de deniz kıyısı . Gerçekten de seçimimden çok memnun kaldım. ( ay ben yazarken sıkılıyorum, okunacak mı bu yazı ?)

Havaalanından çıktığımızda kar yağıyordu. Tuttuğum eve gidecek otobüs durağını araken birisi bizi çevirdi. Soru soracak zannettik meğer kartını veriyormuş, tur yapmak istersek onu aramamızı söyledi. Kartını aldık . Otobüsü bulduk. Yanlış bulmuşuz yollarda indik bir daha bulduk falan sonunda şehir merkezine ulaştık. Eve gitmeden yemek yemeye karar verdik, çok şirin bir bara girdik.

Güzelce karnımızı doyurunca yol yorgunluğumuz gitti. Evimize geçtik.

Oradaki kar Kars'taki karla aynıydı. Kristal kardı. Toz gibi yapışmıyor ve ışık altında mücevher gibi parlıyor.

Bu arada yoldaki kıyafetimin cin fikrini de açıklamadan geçmeyeyim. Eteğimin altındaki termal çorap. İstanbul çok soğuk olmadığından böyle giyindim. Tromsø 'ya vardığımda kar pantolonumu çorabın üzerine çekip giymesi kolay olur diye düşündüm. Gerçi çorap öyle sıcak tuttu ki başka bir şey giymeye ihtiyacım da olmadı böyle gezdim mis gibi.

Ayağımdaki botları da Decathlon 'dan almıştım. Benim bi servet ödeyip botlar karda yürüyüş yaptıktan sonra su geçirmeye başlamışlardı. Bu çok iyi çıktı. Hiç kar ve su geçirmedi ( hatta fotoğraf çekicem derken denize bastım bir ara onu da geçirmedi),  çok rahattı, çok sıcak tuttu. Hayatımda ilk giydiğimde ayağımı vurmayan ender botlardan sanırım. Aklınızda olsun.

Bence daha uzatmayayım bu yazıyı ben , yarın gezeriz şehri artık. Belki hızımızı alamayıp ışıkları da görürüz o arada, bakalım.

1. Günaydın Handan. Bende kaç gündür bakıyorum bir şey yok tahmin etmiştim. Çok güzel görünüyorsun nazar değmesin devamını bekliyorum sabırsızlıkla. Hülya

1. Teşekkür ederim, bugün yazacağım devamını. Öyle çok fotoğraf çekmişim ki bir kaç gün anlatırım artık :D

2. Bu arada fenomen olma yolunda hızla ilerliyorsun instagramda, takipteyiz:))
    Pilot eşinin uçak yolculuğunda gerilmesi ilginç. Beyler yolculukta biraz mızmız oluyorlar galiba, gerçi bende tedirgin olurum bilet olmazsa falan diye sanırım.
    Pırıltılı karları Artvinden hatırlarım çok güzeldir gerçekten. Bir de yerdik onları çocukken.

1. Hahaha..Nasıl oldu bu iş ben de anlamadım .İnstagram hesabımın yaş ortalaması kırk elli arasından bir anda on beş yirmi beş arasına düştü, öyle tatlılar ki bana yaşam enerjisi veriyorlar.

Evet yer olmazsa gerginliği çıkıyor ama en kötü ne olabilir ki diyorum ben, havaalanında biraz daha uzun bekliyoruz. Çocuklar küçükken daha gerilimliydi, şimdi herkes değişik uçağa binip de gidebileceğinden seçeneğimiz daha bol. Ama tabi Oslo'da kalıp gidemeyebilirdik de.

Şejrin dışında olsak ben de yerdim ihtimal karları :)

3. Kar gerçekten de çok güzel, Instagram'dan da takip ettim, nefis bir gezi olmuş, devamını bekliyoruz :) Bu aralar çok Norveç videosu izledim, kışın gerçekten se masalsı güzelliği var. Şirin evler, yemyeşil doğa, mis gibi kar, yeşil ışıklar havada; daha ne olsun :)

1. Yazın gidip fiyord turuna katılmıştım bir senesinde ya, bu sefer o kıyıda gördüğüm tatlı evlerin yakınında olmak çok güzeldi. Güneşin görünemeden kaybolduğu karanlık günlerde kar ve rengârenk evler , orada yaşayanların psikolojisini düzeltiyor olmalı.

4. Ayyy resmen en çok istediğim şeylerden biri şu ışıkları görmek ya.... :)

5. Çok merak ediyorum kuzey ışıklarını 😊

1. Ben ucundan yakaladım, darısı başına :)