Beatles'ın Yeni Şarkısı

Kasım 03, 2023



Bilgehan aradı az önce , mesaj da atmış ama görmemişim. Beatles dört üyenin birlikte çaldığı son şarkısını çıkartmış anne dedi. 1970 te John Lennon kaydetmiş. Doksanlarda Paul, George ve Ringo üzerinde çalışmaya başlamışlar ama o zamanki teknoloji ile olmamış. Sonunda 2022 de Peter Jackson ve ekibi tarafından gelirştirilen bir sistemle John'un sesini almak mümkün olmuş.

Öyle değişik düşünceler geçti ki aklımdan. Ne güzel, çocuklarımla ortak zevklerimiz olması ve benimle paylaşmaları bu güzellikleri dedim önce. 

Şarkıyı dinlerken Beatles alemine aktım. Yumuşacık melodi ve ses öyle dokundu ki yüreğime. Now and Then i miss you. 

Bir anda çocukluğuma döndüm. Amcamlardayız, Gülay'la teybe Alper Ağabeyimin The Beatles kasetlerinden birisini koymuşuz, ellerimizde Barbie bebekler, hem oynuyor hem dinliyoruz. O kadar birlikte büyüdükten sonra bu kadar ayrı düşeceğimi hiç düşünmediğim amcamın kızı , birlikte yaşadığımız onca güzellik, çocukluk, genç kızlık. Ya onlarda ya bizde birlikte kaldığımız tatiller, kendi yaptığımız oyuncaklar, binbir çeşit oyunlar, kitaplar, çizgi romanlar , şarkılar, filmler, korku filmleri, sabahlara kadar sohbetler, "Senin de hep uykun geliyor" diye bana kızıp kafasını koyar koymaz benden önce uyumaları, kahve falları, kahkahalar, aşklar, yürüyüşler ve yine yine müzik. 

Ah...

Çok özlemişim.

 

Benzer yazılarım

12 Yorum yap

  1. İçim çok tuhaf oldu yahu... Dinlerken, ürperdim resmen. Hem 70ler gibi hem değil gibi, tuhaf. Birkaç defa dinlemem lazım anlayabilmek için ama vay be diyorum.....
    Ben de özledim yahu ben de. Bazen kendi kızımda görüyorum çocukluğumu, buradakiler daha bir saf ya hala.... Beatles şarkısı gibiler, hem benim 80lerdeki çocukluğum, hem değil.. Ama iyi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de hem yetmişler gibi hem değil. İnsana dokunuyor bir yerlerden. Çocukların masumluğu ne mutluluk verici, ne yazık ki bizim buralar kendilerini gösterebilmek için dikkat çekmek için uğraşan çok bilmişlerle doluyor her geçen gün. Çok üzülüyorum hallerine.

      Sil
  2. Önce yazını zevkle okudum sevgili Handan. Tam yorum yapmak üzereyken çok sevdiğim bir arkadaşımın eşiyle ilgili kötü haberler aldım. Yaşamın içinde her şey sıralı ilerliyor. Coşku-acı-neşe-hüzün. Müzik ruhun gıdası gerçekten. Tam Beatles Topluluğuna geçerken sağ tarafta Timur Selçuk gözüme ilişti. "Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın." Çok severim, önce onu dinledim, tekrar yazına geçiş yaptım, düş gezginleri gibi videoyu dinledim...
    Teknoloji kaybettiğimiz seslere bile yeniden can veriyor. Mucize gibi. Şimdi bizim şaşırdıklarımız gibi, kaç yıl sonra gençler nelere, nasıl şaşıracak acaba? Bugün Bilgehan'ı kutluyorum , seçtiğin o güzel videoların ta uzaklara ulaşmasında en büyük yardımcın galiba. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat şekilden şekile giriyor dakikalar içinde Makbule Hanım, hepsini karşılayacak gücümüz olsun yeter .

      Her geçen sene şaşırılacak yeni şeyler çıkıyor. Teknoloji çok ilginç. Bir yandan da insanda güvensizlik uyandıracak bir sürü uygulamalar çıkıyor.

      Çocuklar beni gündeme taşıyorlar , gençlerle birlikte yaşamanın en güzel yanı bu :)

      Sil
  3. Anne olarak harika bir iş çıkardığını ,muhteşem bir rehber olduğunu hep takdirle takip ediyorum, Hayat ın an ları dondurma şekillerinden bence müzik de aynı foroğraflar gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)

      Gerçekten de öyle, müzik de zamanda yolculuk yaptırıyor insana :)

      Sil
  4. Ada bunu nerden bulduysa bir süredir piyanoda çalıyordu. Arayıp buluyor eski plakları kayıtları ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla daha yeni piyasaya çıktı, nereden bulmuş acaba, çok merak ettim :)

      Sil
    2. Geçenlerde çalıyordu bilmem ki bir iki kez dinlese çalar o :)

      Sil
    3. Canım canım, yetenek böyle bir şey işte :)

      Sil
  5. Sadece bir müzik dinleyerek tüm bunları hissedebilmek, düşünebilmek, anımsayabilmek... Muhteşem. Sanırım müziğin sihri bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, müziğin sihri. İyi ki müzik var :)

      Sil