Üstümden Tır Geçmiş Gibi

Şubat 21, 2021

Ne zamandır mutfağın duvarları beni sil beni siiil diye yalvarıyordu . Hele fırının olduğu taraftaki dolabın üzeri yağdan bir tabaka ile kaplanmış, üzerine tozlar yapışmış, ıyk ki ne ıyk.

Gel gelelim benim dirseğimdeki sakatlıktan hadi silme işini yaptım diyelim bezi sıkma işlemini yapma imkânım yoktu. Can'a arada dillendirdim ama bizimkisi hiç umursamadı,  gayet temizmiş her yer! 

Cemrelerin düştüğünü fiziksel olarak hissedebiliyorum sanırım. Zira takvime bakayım  bakmayayım, hava ısın ısınmasın, ben temizlik yapmalıyım, Aman Allah'ım her yer leş gibi moduna geçiyorsam anlayın cemreler gelmiş :D

Dün yatak odamı biraz toparladım. Dolaplara camlara saldırmasam da toparladım, süpürdüm, sildim. O arada zaten bir sürü nevresim falan ütülediğimden enerjim kalmamıştı.

Haftasonu kendisine yapacak iş aranan Can'a da ültimatomu verdim. Gidip apartmanın arka bahçesini temizleyip depoyu paspalayana kadar bi de eve hayrın dokunsun, yarın ben sana hem vakit geçirteceğim hem spor yapacaksın bir taşla iki kuş dedim. Bu duvarlar silinecek...

Kahvaltıdan sonra çay keyfimizi yaptık. Saat oldu bir buçuk zaten. İş başına geçtik. Homurdanıp sızlansa da kolum sakat olduğundan geldi hayatımın ruhu :P 

Arap sabunu, olmadı cif, olmadı bulaşık teli ile ocağın üst kısmı hallolduktan sonra radyatörün tepesi, şofbenin olduğu bölüm, buzdolabı falan derken neyse bitti mutfağın duvarları.

Arada bir mola verdiğimizde her yer temiz diyen bizimkisi "Bilgisayar odasının kapısı nasıl o kadar kirlenmiş, şuradaki duvar da leş gibi" demeye başlayınca bir kahkaha atmışım. Spiderwick Günlükleri 'ni izlemiş miydiniz (ya da okumuş)?  Orada yaratıklar normal gözle görülemiyorlardı da bi yaratık gözünüze tükürdüğünde görmeye başlıyordunuz. Bizimkisinin temizlik yapınca gözü açıldı :D Dedim "Hah, velkom may vörld :D"

Yalnız işin daha komiği de şuydu, efendim on yıldır ellenmeyince tabi çok kirlenmiş.. On yıldır sen silmedin diye oralar hiç temizlenmiyor mu sanıyosun diye cevapladım. O leş gibi dediğin kapıyı cifleyeli daha bir ay olmadıydı. 

Neyse. Şu anda saat 18. 55, telefonumun %66 şarjı var. Günün kalanında sadece kitap okudum. Kaidemi şu koltuktan kaldırabilirsem eğer mutfağı toparlamaya gideceğim. Bir de fırını çekip arkasına dalsam mı diye düşünüyorum. Ne zamandır orayı da ellemedim. Göreceklerim beni korkutuyor :D



Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. Cemre ve temizlik hakkında akşam üstü aynı şeyleri düşündüm. Sakin ama güçlü bir canlanma geliyor insana.
    Ama çok güldüm on senedir bir kapının silinmeyeceğinin düşünülebilir olmasına. Artık şaşırmıyorum, tecrübe sahibiyim çok şükür. (Gözlerini deviren emoji)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa, on senedir ellenmemiş yerleri temizlemiş, çok yorulmuş :D Erkekler ev kapısından içeri girince bi eblehleşiyorlar sanırım :P

      Bu dönemde temizlik gıpraşması yaşayanın sadece ben olmadığımdan emindim :) (Yalnız şu cümleyi kurana kadar ne uğraştım beee :D)

      Sil
  2. Biz eve şu robot süpürgelerden aldık yeni yıldan bir süre önce. O günden beri sadece onun girip çıkamadığı yerleri ve banyo-tuvaleti temizliyorum. Keşke yukarılara tırmanıp ocak, fırın, dolap üstü temizleyen modeli de çıksa, hemen alırım :))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende o süpürgelerin dedesi var. Sadece mutfakta ben iş yaparken açıyorum. Yenileri harika :D

      Fırın ve buzdolabı temizliği enn nefret ettiğim. Hayır deli gibi temizliyorsun saatlerce ve temiz kalma süresi genelde on dakika oluyor zira kesin Mörfi kanunları işliyor ve süt taşıyor, düdüklü tencere fışkırıyor, buzdolabında ketçap şişesi devriliyor falan :/

      Sil
  3. Oyyy.. Fırının arkası, mutfağın yağ sıçramış dolapları mı? Ocak ve fırın da aynı dert. En zor işlere girişmişsiniz. Temizlik malzemesi seçimi de önemli. Bana göre eski toz Vim'ler o işleri iyi yapıyordu ama piyasada yok şimdi. Sıvı Cif'le 2 misli daha emek gerekiyor. Kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karbonat çok işe yarıyor Zeugma, beze karbonat döküp siliyorum. Ama peşinden bir süpürmek gerkiyor :)

      Sil
  4. Koltuktan kalkamayan kaideler😀😀. Tanıdık geldi. Çok güldüm Handannnn😀😀😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Şimdi oturdum Yıldız, kaidemi dinlendirme zamanı :D

      Sil
  5. Enerjinizden az bir miktar ödünç alabilir miyimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar havası, yakında seni de vurur Mimoza :D

      Sil
  6. reklam gibi olacak ama asperox sarı güç alsana ya acaip bişi cidden çok iyi çıkartıyor

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel temizlik yapmak, yani yapana kadar çok zor ama yapıldıktan sonraki verdiği huzur çok iyi :) Fırın en zoru ya da üzerindeki yağlar... Bir günde silmesen aynı bir hafta da :) Kolay gelsin, iyi dinlenmeler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma, fırın, ocak temizlemek havanda su dövmek gibi bişey :)

      Şimdi kendimi mutfaktan dışarı attım. En son bulaşık makinası boşaltayım yatmadan diye girip, şu üst dolapların kapaklarını da silip aradan çıkartsama nasıl geçtim bilmiyorum :D

      Sil
  8. İnanmıyorum, vallahi 5dk önce evi şartlamışım "kaidemi" (bayıldım buna hihihi) tam koltuğa koymuş blogları okuyayım demişim ki, bu yazı gelmesin önüme... Missssss. Cemreler mi bilmiyorum ama benimki kesinlikle okulun açılması ile ilişkili bir temizlik tufanı oldu... :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şimdi Bilgiç'in okula gitmesini fırsat bilerek bilgisayar odasına kendimi atmak istiyorum. Koltuğun örtülerini yıkamaya başladım ama bu sabah pazara gittim , üzerine bir saat kol omuz çalışması (sanki dün yapmamışım gibi :D), üzerine bir saat yürüyüş derken şimdi kahvaltımı yaptım ve bu koltuktan kalkabileceğime pek emin değilim. Aksi gibi hava da günlük güneşlik, kesinlikle temizlik yapmalısın Handan diye haykırıyor :D

      Sil
  9. Daha yeni; çamaşır yumuşatıcısıyla duş kabinini, bulaşık makinesi parlatıcısıyla fırın temizlemeyi öğrendim. Cif ‘le, kireç çözücüyle saatlerce uğraşmaya paydos. Millet ne değişik ve kolay temizlik yöntemleri bulmuş, şaşarsın 😂😂. Derin temizliğe girmeden önce bir iki YouTube videosu izle bence 😁. Yazdığım şeyleri yaptım, valla mucize gibi 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulaşık makinası parlatıcısıyla fırın, hımm, bakmalıyım buna.

      Sil