Kırmızı Çaydanlık

Kasım 25, 2020


Yapacak milyon  tane işim varken ben bu güzelliğe bakıp hayal kurmakla meşgulüm :)

Karavan için pratik şeyler almaya çalışıyorum. Ama pratik olacağım derken göz zevkimden de feragat etmek istemiyorum. 

Önce plastik tabak seti almıştık. Şimdi onu kullanır mıyım emin olamadım. Kırılmasın, ağırlık yapmasın diye aldım ama plastiğe baktıkça hoşlanmadım. Kâğıt tabak, bardak bile daha mantıklı olabilir, hem yıkamaya çalışmam en azından. 

Sonra bambu tabak aldım. En azından kahvaltı sofralarımda gözüm de bayram eder diye düşündüm. 

Çaydanlık almasak da olur,  su ısıtıcısı alalım dedik. Termosta demlerim çayı. Sonra mangal ateşinde çay demlemenin güzelliği aklımızı çeldi. 

Şimdi bu kırmızı çaydanlık, gecenin ortasında,  ateşin üzerinde kaynarken battaniyelerimize sarılmış alevleri izlediğimizi hayal ediyorum. 

Hahah, daha karavan gelmeden muhabbeti ile sıkmaya başlamadım di mi :) Sıktıysam da yapacak bi şey yok. Elli yaşında bir kadının heyecanla beklemesi pek sık yaşanmıyor, sonuna kadar tadını çıkartmayı düşünüyorum :)

Günaydın.  Siz de kırmızı çaydanlığınızı koyun gözünüzün önüne ( ya da mavi cezve, ya da pembe havlu, ya da kristal bardak) ,  gülümseyin hayallerinize :)

Benzer yazılarım

42 Yorum yap

  1. Günaydın canım..Sağlıkla sıcacık çayınız, kırmızı çaydanlığınız ateşi seyredecek günleriniz olsun...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevda,amin. Benden de sevgiler canım :)

      Sil
  2. Güzelmiş ama bu şirin çaydanlık.
    :)))
    Aklıma kırmızı deyince geldi.
    Mutfağım kırmızı beyaz. Bende uysun diye çoğu eşyasını kırmızılı aldım.
    Eşimin teyzeoğlu evi çok merak ediyormuş. Yakında evlenme durumu vardı o zaman. Gelip bakmış ve herşey kırmızı ne güzel olmuş demişti.
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirin, değil mi :)

      Senin mutfak kırmızı beyaz çok tatlıymış :) Bir gün kendi evim olursa ben de öyle istiyorum. Tezgâhta sadece kırmızı eşyalar kalsın, gerisi bomboş olsun. Şu anda benim tezgâhta nefes alacak yer yok :D

      Sil
  3. Günaydın içinizi ısıtan muhabbetinizi arttıram sımsıcacık çaylarınız olsun.

    YanıtlaSil
  4. karavanı cok merak ediyorum handan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Dilek :) Haftaya gelir diye umud etmekteyim, bakalım.

      Sil
  5. Yeni bir dizi veya film başlamadan/gösterilmeden önce bir şekilde haberleştirilir ya; bazen doğrudan kendisi, bazen konusu, bazen de oyuncular üzerinden falan. Karavan meselesi de ona benzedi benim için :) Her yeni okumada biraz daha yaklaşıyoruz :) Sanki şu an televizyon reklamlarında "yakında" ibaresiyle çıkıyor :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, haklısın Mutlu, pek yakında gibi oldu benimkisi. Ben de o moddayım çünkü :)

      Sil
  6. karavan hadi hayırlısıı, buket gibi gezersiniz siz deee :)

    YanıtlaSil
  7. Ama çok güzel çaydanlık. Hakkında yazı yazılmasını hak etmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel, değil mi? Ateşin üzerinde islemince yaşanmışlık izleriyle daha da güzel olacak :)

      Sil
  8. Karavan pek çok kişi gibi benim de hayalim. Siz çok şanslısınız ki, hayalinize çok az kalmış. inşallah tüm hayallerinizi yaşarsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz tüm hayallerimizi yaşayalım Emine . Biz bu hayali korona sayesinde gerçekleştiriyoruz, Can 'ın uçuşlarının azalması, evden dışarı çıkmamak derken daha ne bekliyoruz ki moduna girdik. Her şey normal devam etseydi yapamazdık.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. :) Burada sizinle paylaşmayacağım da nerede paylaşacağım heyecanımı, di mi :)

      Sil
  10. Ama bu çaydanlık hakikaten çok güzelmiş Handan, üstelik hiç sevmem kırmızı mutfak eşyasını 😂. Öyle bir tarif ettin ki ateşte cızırdamasını, benim de olsa bir kırmızı çaydanlığım dedim. Ay inşallah hepsini mutlu günlerde kullanırsınız. Ya da kullandığınız her sefer sizi mutlu eder tüm yeni cicileriniz inşallah. Kız Handan, sevenin de nazarı değermiş. Totonu kaşı, kız gülme de kaşı, valla bak 😁

    YanıtlaSil
  11. Kırmızı çaydanlık çok hoş. Bir şarkı vardı hatırlarsın sobada mavi bir çaydanlıkla sana sıcak bir çay demlerim aklıma geldi onu dinledim çok severim nedense. Karavanı merakla bekliyorum bende. Ayrıca hiç sıkılmadık devam. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zamandır dinlememişim o şarkıyı Hülya, ne güzel şarkıdır.

      Ben de merakla bekliyorum, bakalım ne zaman gelecek :)

      Sil
  12. Yoo merakla bekliyoruz sanırım tüm okuyanlar:)'' Üç kuruş fazla olsun, kırmızı olsun'' cuyumdur.Severim çaydanlığa da yakışmış. Ateş rengi, çay rengi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklım fikrim karavandayken konu dönüp dolaşıp ona geliyor haliyle :)

      Kırmızı aksesuarları çok seviyorum Mehtap, hele kış günlerinde başka güzel geliyor .

      Sil
  13. Mangal üstünde hafif ise bulanmış ama içindeki çay tam da demini almış... Battaniyelere sarınmış mangalın başında çay içmek bence de şahane bir hayal Handan ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık yakın civarlarında karavanla gelinecek güzel yerler varsa söyle Şebo. Belki birlikte içeriz o çayı :)

      Sil
  14. Pek cici, güle güle, iyi günlerde sıcacık çaylar yapmanı dilerim.
    Bu arada hemen aklıma çocukluğumdaki büfede duran sarı çaydanlık geldi. Onla nedense çay yapmazdık hep büfede dururdu, demliği yoktu ya da kırılmıştı bilemiyorum:) çok severdim rengini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim bilir ne hatırası vardı da duruyordu vitrinde Müjde :)

      Sil
    2. Kim bilir? Sahi hiç sormadım, aklıma gelmedi. Artık sormak için çok geç:(

      Sil
    3. Vardır güzel bir hatırası diye düşünelim biz.

      Sil
  15. Merhabalar.
    Güzel şeyler duymayalı ve güzel şeyler yaşayamamalı o kadar çok oldu ki, bu paylaşımınızı okurken pozitif bir enerji aldım ve sizin o kurduğunuz güzel hayallerinizin etkisinde kaldım. Karavanınız henüz gelmemiş olabilir. Kırmızı çaydanlık ile birlikte kurguladığınız ve dışarıda yanan ateşin üzerinde tıkır tıkır sesler çıkaran kırmızı çaydanlıkta demlenen çayın her bir yudumu, bir yudum sevgidir. Ve hemen aklıma geldi benim böyle çaydanlıkla ilgili kaleme aldığım bir şiirim var. Müsaadenizle o şiiri burada paylaşmak istiyorum. Zaten kovsanız da gitmem.

    BİR YUDUM SEVGİ

    Keyfim tıkır, çaydanlığım çıtır,
    Kaynıyor ocağın üstünde tıkır tıkır,
    Bir çay demledim ki, tam tavşan kanı,
    Doldurmuşum ince belli  bardağıma,
    Penceremden yalvarıyor dolunay:
    ”Ne olur, bir bardak ta bana...”

    Ne oldu sanki, ne var bu kadar üzülecek?
    Korkmayın,  daha ne günler var görülecek!
    Bakın dolunaya,  var mı hiç tasası?
    Nasıl da gülümsüyor bize yüzünün sarısı,
    İnce belli bir bardak çaydır, onun sevdası…

    Gelin pencereme size de  ikram edeyim,
    Dertlere deva, tavşan kanı demli çayımdan,
    Kim umduğunu bulmuş ki, bu acımasız hayattan?
    Bir yudum sevgi misali,  yudumlayın çayınızdan,
    Keyfini çıkarmaya bakın, ince belli bardaktan…

    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirinizi çok sevdim ve paylaştığınıza sevindim :)

      Sil
  16. hele o çaydanlığın yanındaki lavanta buketi mi? kokusu buraya geldi sanki. :)
    karavanınız da hayırlı olsun. keyifli gezintilerden, harika fotolar gelecektir eminim.

    YanıtlaSil
  17. Kırmızı çaydanlıpa bir kırmızısever olarak bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı aksesuarlar beni benden alıyor Derya :)

      Sil
  18. Kırmızı çaydanlık gerçekten de kaçmazmış ama güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  19. Bir de bakır cezve al Handan. Mangal ateşinde Türk kahvesi de çok güzel olur.

    YanıtlaSil