Altı Ay Dile Kolay

Eylül 12, 2020

Oğlanların okulları kapanıp evde yerleşik düzene geçmişiz altı ay önce. Pandemik haller. Yaza biter diye düşünmüştüm, olmadı. Gerçi ne ne kadar oluyor ne kadar olmuyor onu da bildiğimiz yok ya. Rakamlar uydurma, haberler uydurma, ölümler uydurma değil bir tek. Onların da ne kadarı biliniyor belirsiz.

Neler olmuş o zamandan beri? 

Maaşımız yarıya düştü . Fiyatlar ayyuka çıktı. Üç günde bir markete sipariş veriyorum sanırsın mücevher geliyor.  Bir köşede bir paket unum, şekerim ve pirincim duruyor. Ne olur ne olmaz diye . Ne olacaksa artık onlarla.

Altı ayda dört gün tatile gittik . Gittiğimiz otel sevdiklerimizin işlettiği yerdi. Mutfakta becerikli titiz teyzelerimiz vardı. Onlar sayesinde deniz tuzu bulaştı tenime.

Üç kere lahmacun,  iki kere döner, bir kere de çıtır tavuk sipariş ettik. Evde hamburger, tavukburger, patates kızartması, pizza pişip durdu. Hayatımda bu kadar ayçiçek yağı tüketmemişimdir.

Ramazanda daldırıp sıcak pideye saldırıp ölmeyince arada fırından ekmek, simit alır oldum.

Eczaneye bir kaç kere gittim, zaten kapısından içeri girilmiyor.

Gittiğim tek market Koçtaş oldu. Raf yapmak için malzeme alıp döndük hemen.

Dışarıda hiç yemek yemedim.

İki kere mangal yapmaya gittik, biri hobi bahçesinde biri arkadaşlarımızın evinde.

Anneme kurban bayramına kadar hiç girmedim. Bayramdan beri bir kaç defa balkonunda oturdum.

Apartmanın arka bahçesini kullandık on seneden sonra. Orada doğumgünü evlilik yıldönümü falan kutladık.

Metos ile eski güzel filmleri izledik bol bol.

Yapboza vurdum kendimi.

İnternetten pilatese devam ettim. Formdan düşmedim bu sayede.

Sabahın beşinde kalkıp altısında yola çıkıp sahile yürüdük Metos'la. Denize nazır çayımızı içip kalabalıklara karışmadan evimize döndük.

Bilgiç'in ayakkabısı paralanınca babasıyla ayakkabı aldılar.

Market alış verişlerini hâlâ yıkayıp kaldırıyorum. Ama en azından nükleer atık hissiyatından kurtuldum . Bu arada domestos çabucak biter oldu, mutfak bezleri ve bulaşık süngerleri hemen yıpranıp gitti.

Mutfak yüküm öyle arttı ki, evde durmaktan sıkılacak vaktim yok. Ama herkesin evde durmasından bunaldım . 

Altı ayda sofradaki tabakların bulaşık makinasına kaldırılması yolunda büyük ilerlemeler kaydettiğime inanıyorum. Hâlâ bardaklar unutuluyor ama olsun.

Can üç kere ev süpürüp çok yoruldu. Süpürürken yerdeki terliklerin bile etrafından dolaşıp bütün kılların tozların köşelerde olduğu gibi durmasına söylendiğim için nankör olan bendim tabi.

Mahallenin sokaklarında hiç gezmediğim kadar yürüdüm. Anneme erzak taşırken değişik yollara sapıp hayatımı renklendirdim.

Üç gece birlikte oyun oynadık, bir gece konser bir gece baleye gittik (salonumuzda :) Canlı yayınları hiç izlemedim, internetten bir yerleri gezmeyi hiç sevmedim 

Bookstagram hesabı açtım.  İki aydır beni en çok oyalayan o oldu. Kitap fotoğrafları ile uğraşıp fotoğraf çekme güdümü de giderdim. Bol filtrelerle sevdiğim tarz görüntüler elde ettiğimi keşfettim. 

Bir kaç kere balkonda misafir ağırladık. Salonun iki balkon kapısı açıldığında içeride rüzgârdan durulmadığı için havadarlıkta arka bahçeden daha iyi olduğunu fark ettik . Tabi kalabalıkta arka bahçe daha iyi :)

Haa bir de saçlarımı boyatmayı bıraktım. İşin garibi alıştım da beyaz halime :)

İşte böyle geçti altı ay. Evin içinde sıkılmadım ama şu an yalnız kalmaya çok ihtiyacım var. Tek başıma kalsam da sıkılsam biraz.

Benzer yazılarım

30 Yorum yap

  1. Yarın sabah eşimle çocuklar dağ tepelerine yürümeye gidecek. Bir yanım katılmak istiyor, öbür yanım evde tek başıma hiç bir şey yapmadan oturma lüksün kullanmak.. Zor seçim. Çok zor.
    Ev süpürme konusunda C.'yi çıkar F. koy, aynı vallahi aynı. Bir de ben yokken fırın yemekleri yapmış bizim yaz bekârı.... yok gerisini yazamıycam... Fena oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de zor seçim Ceren. Hımmm, epeydir evden uzaktaydın, bence kafanı dinle :D

      Sil
  2. Zaten ülkece berbat dönemdeyiz bir de bu virüs salgını tüy dikti. :(
    Yalnızlığı özleme:) kız kardeşim, yeğenim Hande tam 1 aydır bizdeydiler, o kadar alıştım ki, çok kötü ne güzel kalabalık aile olmak:) en azından herkesin aynı şehirde olmasına bile razıyım maalesef onlar İstanbul'da ben Ankara'da:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nereye baksam üzerime üzerime geliyor sanki Müjde.

      Yalnızlık özleniyor Müjde. Bak bizim eve gelip şu erkeklerle bir hafta yaşasan yaşasın yalnızlığım diye kaçardın. Bir kişi dört kişilik iş yapınca bi daral geliyor :D

      Sil
  3. Allah sabır versin Handancım. Bizim günlerimizde hemen hemen aynı geçti gibi işten eve. Çok sıkıldık biteceğide yok gibi. Bunalıyorum bazen nasıl kurtulacağız rabbim yardım etsin. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna da şükür diyerek devam edeceğiz Hülya, kendimizi küçük minik kaçamaklarla mutlu ederek dikileceğiz her şeyin karşısına :)

      Sil
  4. Ne güzel anlatmışsın, eksiği yok fazlası var der gibi��.

    Bookstagramından ben de nasiplendim, bu arada. Çokkkkk teşekkürler, herşeye yetişen güzel insan ������

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel yazmışsınız.. :) siz evdesiniz, biz çalışmaya devam ettik. Yasaklarda da yedik içtik kilolar aldık. Sadece kurban bayramında tatil yapabildik, ona da tatil denirse.
    Gitsin şu illet de sarılalım ya, sarılmayı özledim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kocamın işe gitmesini özledim :D

      Sil
  6. Bu ara herkesin ama öncelikle biz kadınların biraz yalnızlığa ihtiyacı var.
    Bu çok net.
    Zira bu dönemde en çok cidden biz yorulduk.

    YanıtlaSil
  7. Seni zaten takip ettiğim için çoğunu biliyordum hehe, gerçekten şu dönemde büyük sabır gerek herkese. Ben depresyona girip çıktım birkaç kere herhalde. Kendimi motivasyonlara, enerjiye vs. adadım kafayı yavaştan sıyırıyorum muhtemelen =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya kendimizi tamamıyla kaybedeceğiz ya bulacağız Zeynep. Ya da bir filmdeki en sevdiğim replik gibi -Bazen kendini bulman için kaybetmen gerekir- diyerek, önce kaybedip sonra bulacağız :)

      Sil
  8. bir an 6 ay olduğuna inanamadım yaz mevsimi sanki 1 ay gibi geçti benim için herkesin şu ara istediği sanırım biraz yanlızlık :) Cümleten kolay gelsin hepimize garip zamanlardayız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günler birbirinin aynı olunca zaman kısacık kalıyor geri dönüp baktığımızda.

      Sil
  9. Ya Handan yaşam sevincim kalmadı bu 6 ayda

    YanıtlaSil
  10. Ehehehehehe, ben de sık sık aynı lakırdıyı ederim; bir kişinin dört kişinin işini yapması haksızlık diye. Ne çare Handan, ellerine süpürgeyi veriyorsun, ardından sen tekrar süpürüyorsun. Bir daha istemeyelim diye yapıyorlar 😂😂😂. Ben aslında çok mutluyum herkes evde diye ama mutfak konusu baydı hakikaten. Bir de diyet nedeniyle üç saatte bir yemek yiyorlar, Allahım kabus gibi, yaklaşık bir yıldır böyle bizim evde 😤😤. Handaaann, geçti geçti 😘😘😘. Allahım, inşallah bu yorumum gider, amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de şu kâbus var ki Sevda, birini yedirmemeye çalışırken diğeri yesin diye uğraşmak. O arada sağlıklı yemek görünce burun kıvıran adamı paralamadan kendi yemeni abartmamaya çalışmak. Oyyy :D

      Yorum geldi, işlem tamam merkez :D

      Sil
  11. Bu 6 ayı çok iyi değerlendirmişsiniz. Özellikle spor konusunda bende şimdi başladım ve biraz geç oldu umarım çabuk toparlarım (:
    Beyaz saçı seviyorum size de çok yakıştı. Her şeyin normallestigi günler de belki bu günleri özleriz. Bize birçok şeyin kıymetini göstermiş oldu. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spora başladıktan on beş gün sonra insan toparlanıyor. Ve çok iyi geliyor hem bedene hem ruha.
      Teşekkür ederim, ben de alıştım beyaz saça. En çok da kuaföre gitme zorunluluğundan kurtulmak iyi geldi. Özgürleştim sanki.
      Kesin özleyeceğiz, insanoğlu işte, geçmişi özlemek ruhunda var:)

      Sil
  12. Cnm maşallah sendeki enerji ilham verici. Bugünler geçsin istiyorum çok bunaldım. Haklısın insan bazen yalnızlık istiyor. Diğer postu da okudum geçmiş olsun bende de aynı durumlar var durduk yere hasta oluyoruz. Dikkat et kendine fıstık. Bu arada sen her halinle guzelsin beyaz saçlarınla da.optum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Derya. Şu günler geçecek, biz de ne günlerdi diyeceğiz ihtimal.

      Sil
  13. Korona bıktırdı artık. Bitse de kurtulsak.

    YanıtlaSil
  14. Canının sıkılması ne lüksmüş meğer. Corona yüzünden bu sene bana çok çabuk geçmiş gibi geldi. Günler geçmiyordu ama aylar geçip gitmiş. Yeni yıla üç ay kaldı, şaka gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaka gibi Şule . Eylül'ün sonu geldi diyordum meğer Ekim olmuş. Günlere yetişilmiyor.

      Sil