Hayaller Gerçekler

Eylül 11, 2020

Dün için hayallerim vardı.

Can ile Kadıköy'e gidip vapurla Beşiktaş oradan da Sarıyer'e gidip dönerek deniz havası almayı hayal ediyordum. Ne zamandır hayal ediyorum da dün iyice niyetlenmiştim.

Teyzem koli gönderince hayalim suya düştü. Saat kaçta gelir bilemediğimden evden ayrılamadım.

Üzerine Can'ın yeğeni kahvaltıya geldi. Sabah oğlanları kaldırdıktan sonra koli gelene kadar uyurum hayalim de böylece uçtu gitti.


Günün tek sakin ânı Aynur'la Kürşad'ın kek yemek için balkonlarına davet ettikleri andı. Orada bir saat keyif yaptım.

Sonrasında iki saat tereyağ yıkadım. Yıka yıka b


itmedi.

Carrefour'dan siparişim bir saat geç ve yine eksik geldi. Sırf Reis baldo pirinç için oraya sipariş veriyorum yoksa Migros'un servisi katbekat daha güzel. 

Siparişler gelince bu sefer onları yıkafım furdum.

Bir sürü de eksiğim kalmış, yine sipariş vermem gerekiyor ama veresim yok.

Şimdi gidip koca bir kap dolusu taze fasülyeyi ne yapacağımı bulmam gerekiyor. Beş tencere fasülye pişiremeyeceğime göre saklama formülü bulmalı.

Benzer yazılarım

24 Yorum yap

  1. Hayalleri gerçeklere dönüştüren kargo! Acaba yıkasan kırsan dondurucu poşetiyle dondursan ve sadece pişirmesi mi kalsa bölük bölük. Olur mu ki? Ben kışın donmuş fasülye çok alıyorum da, ondanaklıma geldi, evde de yapılabilir dondurucu büyükse belki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında onlarca kilo değil. Paketin sapını solunu desteklesin diye doldurmuş teyzem içine.

      Dondurucum büyük değil. Yine de baktım,çiğ değil haşlanıp atılıyormuş buzluğa. Bunlar karışık fasülye barbunyanın tazesinden ayşe fasülyeye çalıdan tohuma kaçmışa hepsi var. Çıtırlarını ayırdım minik bir kavanoz turşu yapmaya çalışayım diye. Çoğunu ayıkladım pişireceğim. Kalan bir parçayı da anneme yollayayım napıyosa yapsın :D

      Sil
    2. Ben çiğden koyuyorum taze fasulyeyi. Geçen yaz yapmıştım ilk kez, kışın yedik. Bu yaz da yaptım bir kasa ayıkladım, çigeden poşetledim, buzluğa attım.

      Sil
  2. Konserve yap istersen Handan, sıkıştığında açar açar yersin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turşu denemeye karar verdim Şebo. Kalanı da pişecek :)

      Sil
  3. Ben direkt küçük küçük bölüp buzluğa atıyorum, buzluktan çıkınca da direkt düdüklüye :) benimkisi tembellik işi :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Direk atılabildiğini bilmiyordum Mimoza. Dondurucudan çıkanlar kokuyor gibi geliyor bana, yıldızım pek barışmadı.

      Sil
    2. kokmaması için vakumlu paket kullanıyorlar (benim dondurucu el kadar hiç denemedim)

      Sil
  4. Fasulyeyi kaynar suda 3 dk haşlayıp buzlu suda soğutup dondurucuya atarsanız neredeyse taze fasulye tadında yiyebiliyorsunuz. Bir kaç yıldır öyle yapıyorum ben memnun kaldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzluğum küçük olunca pek buzluk seçeneklerine bakmadım ama aklımda olsun. Teşekkürler.

      Sil
  5. Insan bir deli oluyor ama aklındakini yapamayınca.
    Şahsen ben öyle oluyorum 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelen tereyağ, fındık, mısır unu olmayaydı bn de deli olabilirdim ama gelenler gibisini başka bi yerde bulamam :D

      Sil
    2. Oh mis gibi. Şifa olsun Inşaallah.

      Sil
  6. Afiyetle tüketin erzaklarınızı. Birde şöyle yap yeşil fasulyeyi haşla süz. tavada biraz kızart tuzla. Sonra üstüne yumurta kır. Dondurucuya da domares rendesi ile biraz sarartıp, soğutup poşetliyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle yapacağım Özlem. Haşladım. Mısır ununa bulayıp tavaya yayacağım. Üzerine de yumurta kırıp fasülye tava yapacağım :) Buzluğum küçük benim. Onbeş günlük etim ve bezelyelerim dışında bir şey almıyor.

      Sil
  7. Kolay gelsin (: Olsun başka zaman gidersiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Haftaya planlamaya çalışacağım artık :)

      Sil
  8. Sezon stoklama sezonu, konserve yapıp kilere atma vakti geldi sanırım, zaten bu geçmişten gelen bir gelenekti ama şimdi korona ile iyice ihtiyaç oldu sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman sevmişimdir kış hazırlıklarını. Geröi kendim bir tek domates sosu yapıyorum ama olsun :)

      Sil
  9. Mirabaaa :)
    Sarıyer'e gelirken haberim olsun emi.
    Gerçiii seni görüp sana sarılamayacak olmak da ayrı bir üzüntü olur :(

    YanıtlaSil