Yılın İlk Günü Hafif Hasta Pasta ve Bol Tembel Hallerdeyim

Ocak 01, 2019

Sabahtan beri kılımı kıpırdatmadım desem yeridir.

Yeni bir kitaba başladım. Seriye daha doğrusu. Çok da sarmadı beni aslında başı. Biraz daha şans vereyim bakalım.

Aaa bugün Kitap Salı günüydü, dur geçen hafta okuduklarımı ekleyeyim buraya.


Feo ve Kurt gençlik kitabıydı, çıtır çerez ama keyifli. Metehan kurtları çok sevdiğinden seçmişti, ben pek okuyacağımı düşünmüyordum ama okuma şenliğinin kategorilerine uyunca bir bakayım dedim.

Kurt vahşileştirici bir kızın başına gelenler anlatılıyordu. Zenginler arasında kurt beslemenin moda olduğu toplumda bebeklikten alınan bu kurtlardan kurtulmak istediklerinde Feo ve annesine getiriyorlar onlar da kurtları vahşi yaşama adapte ediyor. Ama bir general bu kurtların da anne kızın da hayatlarını alt üst edince sessiz sakin, herkesten uzak hayatını bırakıp annesini kurtarmaya gidiyor .

"Rakof istediği şeyleri almamak için hiçbir sebep görmüyor. Korkunun dünyadaki en güçlü şey olduğunu düşünüyor. Korkunun en vurucu şey olduğunu sanıyor. Yürekli olmak yerine güvende olmayı daha çok önemsediğimizi sanıyor. Gelip Gri'yi benden alıyor. Ve ben artık daha da yürekliyim. Ona artık bizden bir şey alamazsın dememiz gerek. Bir kişi bunu başaramaz. Yalnız olmaz. Ama hepimiz bir arada olduğumuzda biz çocuklar, kendi varlığımızı ondan geri alabiliriz. Korkularımızı geri alabiliriz. Ve kazanacak mıyız bilmiyorum ama denemeye hakkımız var. Yetişkinler bizden sessiz ve uslu durmamızı bekliyorlar ama bizim de yaşamak istediğimiz dünya için mücadele etmeye hakkımız var ve kimsenin bizden güvende ve uslu durmamızı istemeye hakkı yok. "




Bir diğer kitabım Kusurlu. Hata yapanların toplumdan soyutlanarak katı kurallar çerçevesinde yaşadığı bir yerde geçiyor. Hata her şey olabilir. Çocuğunu yurt dışına doktora götüren anne babaya da çocuk yolda ölebilirdi diye verilebiliyor. Ya da şirkette çalışırken para kaybettiren birisine de. Kusurlular damgalanıyor, en basit tahıllar yemelerine izin veriliyor, alkol alamıyorlar, akşam belli saatte evlerinde olmaları gerekiyor ve üç kusurlunun yanyana durması yanlarında bir kusursuz olmadığı sürece yasak.

Mükemmel kızımızın komşusu Kusurlu olarak damgalandığında kafasındaki mükemellik ve kusurlu kavramları karışıyor ve bir anda kendisini bambaşka bir yerde bulacak olaylar zinciri başlıyor.

"Cesaretin her adımda korkuya kapılmak olduğunu öğrendim. Cesaret, söylediğin her sözde, attığın her adımda savaşır durur. Bu bir savaş, ya da kimin, neyin hakim olacağı belirsiz bir dans gibidir. Birşeylerin üstesinden gelmek cesaret ister ama cesaret korkuyu yanında taşır"


Evet bu haftanın kitapları, başkaldırı kitapları olmuş hep :)

Bunca işimin ortasında iki kitap bitirdiğim için gurur duydum kendimle :D

Saat beşe geliyor. Ben hâlâ  pijamalıyım. Gidip ilaç içeyim. Akşama anneme gidip dün gece bitiremediğimiz yemekleri bitireceğiz :)

Tam şu anda Gülriz Sururi'nin öldüğünü öğrendim. İnstagram hesabını hayranlıkla takip ediyordum. Allah rahmet eylesin. Çok güzel bir insan daha ayrıldı bu dünyadan.

Yılın ilk yazısı ortaya karışık her duyguyu barındıran bir yazı oldu.

Hayat da böyle değil mi. Güzelliği ve heyacanı da buradan geliyor sanırım.

Bir varmış bir yokmuş olduğumuz bu dünyada hırslar,koşturmalar, aşırı üzüntüler manasız değil mi sizce de. Sadece tadını çıkartın gitsin.

Benzer yazılarım

20 Yorum yap

  1. Gülriz Sururi için üzüldüm.
    Şu kusurlulara reva görülenler bana bir şeyler çağrıştırıyor ya, hadi bakalım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağrıştırmasa kitap bu kadar etkilemez zaten Tülin ;)

      Sil
  2. Geçmiş olsun.

    Gülriz Suriri çok değerli santçımızdı.
    Hayatını yazmıştı ve mücadeleciliğini öğrenmiştik o kitap ile. Mekanı cennet olsun.

    Hayat sürüyor ,şte, yeni yıl filan henüz başlamış olsa da....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yıl insanı bir durup düşündürdüğü için güzel Yasemin, yoksa her sabah yeni bir başlangıç bana göre :)

      Sil
  3. Ah üzüldüm gülriz sururiye severim kendisini ve saat 6 hala pijamalarlayım ☺ pijaöanın saati olmaz 😂😂😂 keyifli akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bugün de aynı moddayım Hatice, geçen ayın yorgunluğu vurdu beni :)

      Sil
  4. Geçmiş olsun.
    Hava dışarıda burada çok soğuk tam okuma havası..Kitaplardan kurt kitabını merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış mevsimi tam battaniyeye gömülüp okuma keyfi yapmalık Sibel :)

      Sil
  5. bende bugün tüm işleri anneme sattım :)) Gülriz Sururi takip ediyordum bazen Allah rahmet etsin

    Sana da çok geçmiş olsun güzel insan sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Özlem, benden de sevgiler :)

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun
    Gülriz Sururi yerine ölmesi gereken ne çok pislik var dünyada of yaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki o işler öyle yürümüyor Tigris, neyse , hepsi gidecek en sonunda.

      Sil
  7. Gülriz hanımın vefat ettiğini burada öğrendim ve çok üzüldüm.Allah rahmet eylesin:(ikinci kitap ilgimi çekti.not aldım.bol kitaplı dinlenmeli günleriniz olsun.mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  8. Sanatçı ve sanat ayrımını hatırlatan Gülriz Sururi ve gerçek sanatçılar hepimiz için büyük kayıp.
    2019 yılında umut ederim ki güzel şeylerden şeylerden nasipleniriz. Nice senelere, umut ve huzurla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de büyük kayıp .

      Mutlu yıllar :)

      Sil
  9. Bir varmış bir yokmuş olduğumuz bu dünyada hırslar,koşturmalar, aşırı üzüntüler manasız değil mi sizce de. Sadece tadını çıkartın gitsin. çok doğru söylemişsiniz aynen katılıyorum size..geçmiş olsun inşallah...çok hızlı kitap okuyorsunuz vallahi süper...ben çok yavaş okuyorum...zaman bulamıyorum...ama olsun sağlık olsun...olduğu kadar artık ne yapalım buna da şükür demeliyim...yeni yılınız harika geçsin inşallah...yılbaşı fotolarınıza bayıldım....çoluk çocuk ne güzel eğlenmişsiniz...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.

      Bu kitaplar çok uzun değillerdi. Ve evet ben çok hızlı okurum, ama unutur bir müddet sonra tekrar okurum :D

      Aslında yılbaşı fotoğrafı koymayı unutmuşum, diğerleri cumartesi günü yaptığımız partiden

      Sil
  10. Gecmis olsun. Ben de ayak agrisiyla bitirdim, soguk alginligiyla basladim hayirdir insallah 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güya sabah yürüyüşlerime başlarım artık bacağım düzeldi sanki diyordum şimdi de nane mollayım Derya. Neyse, dinlenmemiz gerekiyor sanırım :)

      Sil