Ve Kiliseler

Ocak 02, 2019



Saint Maria Draperis kilisesi. Noel süslemeleriyle :)


Küçük ve güzel bir kilise. Fotoğraf çekme yasağına rağmen bir poz aldım.


En bilinen Saint Antoine Kilisesi. Biz buraya bir keresinde çocuklarla şans eseri tam noel günü gelmişiz. Ayinlerini de görmüştük. Bu sefer de süslemeleri gördük.



Pek belli olmuyor ama kar da vardı o sırada.


Ve Ayia Triada Kilisesi. Taksim Meydanı'nda hep görmüşümdür ama hiç girmemiştim. Bu sefer saat dörtteki ayinlerine yetiştik. İki papaz (sanırım ) karşılıklı dua okuyorlardı. Ve ezgileri o kadar bizdendi ki hiç yabancılık hissetmeden dinledik biraz .




İstiklâl Caddesi'nde bir de sergiye girdik.


Onunla ilgili bilgileri şuradan alabilirsiniz.






Son iki yeri de anlatayım, artık bir yazı daha olmasın.

Taksim'in ismini aldığı su taksim edilen bina . Ki şu anda beyaz masa şubesi olarak görülüyor ama içine girip bakabiliyorsunuz. Çalışanlar size orayı anlatıyor ve bir de su hediye ediyorlar.






Onun hemen arkasında da suyun toplandığı su sarnıcı var. Sergi alanı olmuş. Kemerli bölmeleriyle tam fotoğraflık. 1918 yılının gazete haberlerini okuyup gezebilirsiniz.










İşte böyle bir gündü. İnsan istediğinde nasıl da dolu dolu gezebiliyor değil mi ?

2018 'de

Kayseri, Erciyes, Ankara, Aydın, Özdere, Oslo, Bergen, Stocholm, Göteburg, Kopenhak, Köln, Thasos ve bol bol İstanbul dolaşmışım.

2019 senden daha iyi bir performans bekliyorum cınım :D

Benzer yazılarım

8 Yorum yap

  1. Su taksim edilen binaya bayıldım. Ne güzel değerlendirilmiş. Darısı milyon tanesine.
    2019 a söyleseydin. Tülin de aynısından diliyor diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek kötü tarafı tabanındaki taksim edilen kısmı kapatmış olmalarıydı, onu da cam bir taban yapsalarmış tadından yenmezmiş.

      Sil
  2. Oh oh maşallah iyi gezmissiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senenin birinde durup dururken topallamaya başlayıp bir ay ayağa kalkamayınca baktım gençleşmiyorum, ertelemekten vazgeçtim Tigris :) İnsan gerçekten niyetlenince bir şekilde yapılıyor bu gezmeler :)

      Sil
  3. Ne güzel her yere gitmissin sayende nostalji yaptim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkı bir turdu Derya, ben de hem hiç görmediklerimi hem de özlediklerimi gezmiş oldum :)

      Sil
  4. Blogun başlık görseli değişmiş, önce başka bloga uğradığımı sandım :) "Taksim" isminin nereden geldiğini hiç merak etmediğimi anladım ve şaşırdım. Yazının beni en çok heyecanlandıran kısmı orası oldu. Mutlu yıllar! Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle küçük ayrıntıları öğrenmek beni de heyecanlandırıyor Mutlu :)

      Sil