Nostaljik Pazartesi

Ocak 14, 2019

Bu haftaki nostaljimiz on bir yıl öncesinden. Size mutfakla ilgili cin fikirlerimden vermişim. Bu fikirlerimi cin fikir etiketinden topluca görebilirsiniz. Eğlenceli oluyor :)

19 Kasım 2007 Pazartesi

Paylaşım :)

Efendim bugün mutfaktaki deneyimlerimden sizi biraz faydalandırayım istedim. Bir değil iki değil tam üç tüyo veriyorum şimdi. Dikkatle okuyun :)

Buzluğa buzdolabı poşetiyle kıyma, domates gibi bir şeyler koyarken üzerini bastırarak tüm poşete yayarsanız çıkarttığınızda açılması kısa sürer. Üstelik buz dolabında da daha az yer kaplar.

Çorbaları ısıtırken çırpma teliyle karıştırırsanız ilk piştiği zamanki homojen yapısını alır. (Ay mühendisin mutfak tarifi de böyle olur :)

Vee son olarak da dibi tutmuş çelik tencerelerinin içine çamaşır deterjanı koyup kaynatırsanız (tabi su da koyuyoruz di mi:) dibindeki hiç çıkmayacakmış gibi gözüken kömürleşmiş kısım çözülerek ayrılır. (Yok canım sürekli tencere yaktığımı da nereden çıkarttınız?)

Dur dur bir tane daha aklıma geldi. Onu da paylaşayım. Körleşen bıçaklarınızı porselen tabaklarınızın tabanına sürterseniz yeniden kesmeye başladıklarını görürsünüz... (Tabanına mı nasıl sürteceksin? Önce ters çevirmeyi denesen mesela:)

Eh daha nasıl hizmet vereyim bilmem.

Herkese günaydın.

Şöyle kıpır kıpır yerinde duramayan bir haftaya açılsın sabahımız.

Orjinal  yazıda şarkı bulamamışım ama bu sabah ekleyeyim bir de şarkı size. Fotoğrafa tıklayıp alınız :)

Benzer yazılarım

16 Yorum yap

  1. ben de kıymaları öyle düzleştirip saklıyorum...diğer tüyolar da harika hepsini not aldım..ama esprili anlatış biçiminiz ise en harika..pazartesi keyifli başladı böylece sayenizde...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftaya gülümseyen bir başlangıç olsun dedin B, benden de sevgiler :)

      Sil
  2. dibi tutmuş tencere ve körleşmiş bıçak bileme tekniği süper inan çok işime yarayacak handan..
    Teşekkürler paylaşım için.
    Mutlu haftaların olsun.
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Omo toz deterjan en iyi çıkartıyor diye de ekleyeyim ekleyeyim buraya Sebuş :) Sana da mutlu haftalar ,kocaman öpücükler :)

      Sil
  3. iyi haftalar. Hala geçerliliğini kotuyan muhteşem öneriler
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  4. Vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ederim, tarih çok dikkatimi çekti ta kaç sene öncesi, bunu paylaşırken zaman nasılda hızlı geçiyor düşüncesi aklınıza gelmiştir diye düşünüyorum... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazartesi günleri Nostaljik Pazartesi yazılarımı hazırlarken aklımdan geçen hep o oluyor. Daha yeni yazdım zannettiklerimin üzerinden bile bakıyorum bir iki yıl geçmiş:)

      Sil
  5. Şu bıçak bileme olayı ilginç, deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  6. zaman ne çabuk geçiyor aslında.ve hala geçerliliğini koruyan pratik bilgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çabuk geçiyor Alanay. Eski yazılarımı yeniden yayımlama sebebim de bu, hâlâ geçerli olmaları :)

      Sil
  7. Hem üldüm hem tencere dibi önerisini aldım not ettim beyinciğime. Güzel nostalji olmuş. Ben de beklerim bebiş yaşındaki yeni bloğuma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz sessiz oluyor ama izliyorum seni İstridye Avcısı , bu sıralar sessiz izleyici oldum sanırım daha çok :)

      Sil