Kitap Salı

Ocak 15, 2019

Ne çabuk gelmiş kitap yazısı vakti yine. Daha dün yazmış gibi hissediyorum :D

Bu hafta Bernard Shaw'ın kitabını bitirdim. Hahah, yani dün akşam bitti :)


" Yalnız şunu söyleyeyim , ister eski kafalı ol, ister yeni kafalı, kendini satarsan ruhuna öyle zorlu bir darbe indirirsin ki, yeryüzünün bütün kitapları, resimleri, konserleri, manzaraları derdine derman olmaz."

"Senin yaşındayken ben güçlükleri, tehlikeyi, korkuyu, ölümü gözlerdim ,yaşadığımı şiddetle duyayım diye. Ölüm korkusunun esiri olmadım. Kazancım şu oldu: Hayatımı yaşadım. Sen fakirlik korkusunun esiri olacaksın ömrün boyunca . Kazancın şu olacak: Yiyip içeceksin ama yaşamayacaksın. "

"Tanrı hiçkimsenin kapı kulu değildir. Kurtarılmayı hak etmişsen bazen seni ölümün pençesinden çekip alır. Ama başının çaresine bakmak gene sana düşer. Kendi zekâna kendi bileğine güveneceksin. Unutma, Tanrı senin düşmanına da adil davranmak zorundadır."


Tatile giderken yanıma bu kitabı almamıştım az kaldığı için. Sanki ben de on gün tatile gidiyordum, ancak biterdi aslında ama neyse.

O arada Sofi Oksanen 'in Araf'ını okudum.


Evinin bahçesinde genç bir kadın gören yaşlı kadın bir müddet ne yapacağını bilemez. Onun bir hırsız çetesinden olabileceğini düşünür. Ama yine de yanına gitmeden duramaz.

Genç olan birilerinden çok korkmaktadır. Yaşlı olan korkuyu aşmıştır artık.

Geri dönüşlerde ikisinin hayat hikâyelerini öğrenirken bir yandan da birlikte başlarına neler geleceğini görürüz kitapta.


Estonya'nın tarihi konusundaki cehaletimin bir nebze giderildiği kitapta, işgaller, kadınlar, kadınlara yapılanlar,kahramanlar, aşk, ihanet, seks tüccarlarının eline düşmüş kızlar, yemekler, konserveler var. Ve çokça hüzün ve acı.

Bu hafta ise instagramda Gülün Adı'nı okuyan bir grup oluşturulduğunu görünce kna katıldım. Sanırım okuma şenliğinin son maddesini tekrar okuduğum kitaplar olarak çevireceğim :)


Bu kitabı okumadan önce filmini izlemiştim sanırım.

Kitabıma bakarsak, onu evlenmeden bir kaç gün önce 6. tanışma yıldönümümüzde Can'a almışım. Ama o okudu mu hiç bilmiyorum :D Şimdi sordum, o da hatırlamıyor. Hahaha.


Babababa, nasıl da romantikmişim. Iyk, şimdi hayatta yazmam böyle bişey.

Neyse kitaba gelecek olursak, günde 60 sayfa okuyacağımdan bitene kadar sanırım başka kitaplar da okurum ben.

Dediğim gibi daha önceden bitirmiştim ama hiç bir ayrıntıyı hatırlamıyorum. Şimdi tadını çıkartacağım.


" Davranışlarını yöneten tek şey gerçeğe ulaşma isteği ve - her zaman beslediğini gördüğüm- gerçeğin belli bir anda ona görünen şey olmadığı kuşkusuydu."

"Evrenin güzelliğinin yalnızca çeşitliliğin birliğinden değil birliğin çeşitliliğinden de kaynaklandığı yanıtını verdi. "

" Çünkü nedenler ve sonuçlar konusunda fikir yürütmek çok güç bir şeydir. Kanımca bunun tek yargıcı Tanrı olabilir."

"Bu durumda Şeytan'ın varlığının tek gerçek kanıtı, belki o anda herkesin onun iş başında olduğunu bilmek için duyduğu tutkunun yoğunluğudur."

" Çünkü her gerçek her kulağa göre değildir, tüm yalanlar dindar bir ruh tarafından yalan olarak bilinemezler."

Evet bu haftaki salımıza takılanlar bunlar. Bakalım haftaya neler okuyacağım :)

Benzer yazılarım

21 Yorum yap

  1. 3 kitabı da okumamışım :(
    kitap içindeki nota gelince harika ve oldukça romantik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az önceki yorumum yarım gitti sanırım. Ya da gitmemiş de olabilir. En iyisi baştan yazayım :D
      Hoş kitaplar :) Özellikle Dört Oyun'un alıntıları ilgimi çekti. Diğer kitabın içindeki not da çok hoş ^^ Baktıkça o günleri hatırlarsınız :)

      Sil
    2. Evet ya, çok romantikmiş Sevda , ben bile unutmuşum o kadar romantik olduğumu :D

      Dört Oyun gerçekten de gülümsetirken düşündüren kitaptı Küçük Hanım . Evet not beni gülümsetti.

      Sil
  2. araf ilgimi çekti en kısa zamanda alacağım.ama güüülün adı kitabını yıllar önce okumuş ve çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okumuştum, hatta izlemiştim ama tekrar edeyim dedim Alanay. Şimdi okurken bakıyorum da ben bunca karmaşık bilgiyi kesin üstünkörü geçmişimdir. Hoş şimdi geçmiyorum ama yine de hiç hatırlayacağımı sanmam :D

      Sil
  3. Unutma, Tanrı senin düşmanına da adil davranmak zorundadır..
    Bu nasıl güzel bir sözdür Handancımm..

    YanıtlaSil
  4. "Unutma, Tanrı senin düşmanına da adil davranmak zorundadır.."

    Nasıl bir anlatımdır bu. Donup kalıyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz bir insan Bernard Shaw, insan her cümlesine hayran oluyor Tülin. Bu cümle de kocaman kocaman yazılıp herkese okutulası bir cümle.

      Sil
  5. Tavsiyeler için teşekkür ederim. Bernard shaw'ın kitaplarından tavsiye çok aldım, bir gün onu da okurum inşaallah ... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bernard Shaw insanı gülümsetirken düşündürüyor , hayran olmamak elde değil ince zekâsına.

      Sil
  6. Hepsi güzel seçkiler.. tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,

    Profilde çayı gördüm geldim:)

    Selam ziyareti

    YanıtlaSil
  8. gülün adını ben niye bu güne kadar okumadım diye düşünmedim değil ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha önce sadece macera kısmına odaklanmışım şu anda satırlarda kaybolmaktayım Dilek.

      Sil
  9. Romantik Handan çok romantikmiş hakikaten :)))

    YanıtlaSil
  10. Mustafa hiç kitap okumadığı için ben ona kitap almıyorum ama neyse ki o bana alıyor :-)

    Gülün Adı kitaplığımda okunmayı bekliyor. Bir ara gözümü karartıp başlayacağım. Filmini sonrasında izlerim artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can da hiç okumuyor, ama sağolsun kitap fuarına gelip aldıklarımı taşımaya yardım eder :D

      Gülün Adı okunası bir kitap.

      Sil