Böyle Daha da Güzel Oldu Sanki

Ocak 17, 2020


Bansko'yu dolaşmaya çıktığımız ilk gün sisler içinde büyüleyici sokaklarında gezdik ama müzelerin ikisi kapalıydı.

Neyse canım yarın yine geliriz bu sefer de güneşli fotoğraflar çekerim dedim. Ertesi gün yine sürükledim bizimkileri (Bilgiç hariç tabe, cıvız şey) .  Hava bükücü özelliğimle güneşli bir gün oldu. Ben de pencereden içeri süzülen huzme fotoğrafları çekip kendimden geçtim :)


İlk durağımız Neofit Rilski Ev Müzesi.


Bu amca Bulgarca'yı ortaya çıkartmış. Gramerini yazmış. Ona kadar böyle bir döküman yokmuş. Yunanca'dan falan çeviriler yapmış. Metos'un meslektaşı olur kendisi :)


Sadece dini eğitim verilmesini yetersiz bulup eğitim sistemini yenileştirmiş.




Okul olarak kullanılan evinde en ilgimi çeken bu yazı kumları oldu. Papağan Teoremi kitabını okurken matematikçilerin bir dönem kum torbalarıyla dolaşıp onları dökerek işlem yaptıklarını gördüğümden anladım hemen ne işe yaradıklarını :)






Bu güzel müzeden çıkınca yeniden sokakları dolaşalım dedim. O arada diğer müzeyi gördü Can. Ki ben unutmuştum onu :)



Evin içi ve dışı bir ressam tarafından süslenmişti.


Eski ev hayatını gösteriyordu, çok sevdik.







En ünlü odası bu mavi oda. Ev sahibi eşi için yaptırmış. Duvarlarında Venedik ve İstanbul resimleri varmış.  Mış diyorum zira minareler dışında çok bir şey anlamamıştım :)

Yukarıdaki foto evin tuvaleti. Doğrudan alt avluya :D




Kaymak kısmında kar eksikliği çeksek de şu evler ve sokaklar için geldiğimize değdi diye düşünüyorum. Tam bana göreydi :)

Tabi çektiğim tüm fotoğraflar bitmedi, onlar da sonraya kalsın :)

Benzer yazılarım

12 Yorum yap

  1. Ne güzel evler, sade ve farklı. Her şey o kadar değişti ki. Fotoğraflar çok güzeldi. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey yeteri kadar var, hiçbir karmaşa yok Tyrha, özenmemek elde değil.

      Sil
  2. Valla ben de duymamıştım, Can sağa sola gidip dururken öğreniyor bunları :) Tabi o yemeklerini falan öğreniyor müzelere ben bakıyorum.:D

    YanıtlaSil
  3. fotoğraflara bayıldım çok güzel kareler gerçekten emeğine sağlık canım benim 😊👏 sevgiler güzel kadın 😊❤

    YanıtlaSil
  4. Şu kapı ve merdiven olan fotoya bayıldım.Kahvenin bu tonuna bayılıyorum🥰🥰

    YanıtlaSil
  5. fotoğraflar çok güzel :)

    YanıtlaSil
  6. Müzesiz seyahat olur mu? :) Israrında haklısın :)

    YanıtlaSil
  7. Ne şirin yer Safranbolu gibi ☺️

    YanıtlaSil