Komşuculuk

Haziran 01, 2023

Hahaha, bizim komşular benim mongol veya saf bi tip olduğumu düşünmüş olabilirler mi acep ?


Dün akşam çamaşır asacağım, arkada da bi konuşma gırla gidiyor, bekledim bekledim bitmedi konuşmaları, neyse çıkayım bari dedim. Sevmiyorum birileri konuşurken dinlemek ister gibi araya girmeyi ama başka çarem kalmadı.

Alt katımdaki komşumla, üst katımdaki biri bahçede biri balkonda konuşuyorlar. Karşı bloktaki kadın da katılmış onlara.

Alttaki benimle aynı zamanlarda taşındı. Üstteki Can'ın Ak Sakallı Dede 'si, çok tatlı bir amca. Karşıdaki bi tuhaf. 

Yani ev tadilat edilirken Can'ı görüp bizden öncekilerin pis olduğundan bahsetmiş. Taşındık, ilk karşılaştık, bana da aynı şeyden bahsetti. 

Yahu, kadın gitmiş, bana ne onun pisliğinden falan . Kaldı ki annesi yanımda oturuyor. Ayıp arkasından konuşmak. Neyse o zaman , beni ilgilendirmez, evi yıkıp yaptık zaten deyip sonrasında çamaşırlarım odaklandıydım.

Ay dün yine ... 

İyi akşamlar deyip, konuşmalarını kesmemek adına çamaşırlarla ilgilenmeye başladım. Karşıdaki yine duramadı. Arada bana nasılsınız falan dedi. Teşekkür ettim. İçim açılıyor, mis gibi çamaşırlarınızı görünce, sizden önce pislikten batıyordu demez mi yine. Te Allam. Ne derdi vardı onlarla bilmiyorum. Pis olsun temiz olsun, gitmişler işte, ne diye söyleyip duruyor bilmem. Teşekkür ettim , önüme baktım.

Bazı insanlarla konuşma minimum düzeyde yeterli . Ne hiddetini çekeceksin ne konuşacaksın .

Ama alttaki komşu bunu anlamadan kadınla konuşmaya devam etti. Önce emeklilik üzerine konuştular. Avukatmış bizim temiz çamaşır delisi , diğeri de 45 yıl çalışmışmış. Çalışmaya güzelleme yaparken ben gariban ev hanımını fark edip sesini hafifletti neyse :D Sonrasında pencere açma muhabbetine geçtiler. Güya iyi birşey söylüyorlar birbirlerine ama kavga edeceklerdi o arada. Ben sakince çamaşırı asıp iyi akşamlar diyerek kaçtım.

Can diyor ki seni şabalak sanmışlardır, bilmiyorlar benim ne çektiğimi.

Herkesle konuşmaya gerek yok arkadaşlar.  Ne sanarlarsa sansınlar, napalım. Başım göğe ermeyecek kimsenin nasıl gördüğüyle.

Anacım bana da ailem nasıl bi özgüven verdiyse, kendimi beğenmişliğim hiç geçmiyo :D


Benzer yazılarım

14 Yorum yap

  1. Dün bizim arkamızdaki yeni binaya doktor taşınmış:)) gümüşhaneli imiş ilk haberler annemden geldi:)) bizimki de meraklı komşu:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak iyidir , insanın haberi olmalı çevresinden:) Arkasından konuşmak sıkıcı, ne dememi bekliyor bilmem.

      Sil
    2. Yüzüne konuşmak en iyisi ama çoğu çevremizdeki insan bunu yapıyor. Bende topluluk içinde konuşurken göz kaş işaretlerini sevmem birbirlerine karşı, öyle yapacağına ağzından laf çıksın daha iyi.

      Sil
  2. Handan Hn siz caz piyano çalsaydınız herhalde böyle çalardınız :)
    https://m.youtube.com/watch?v=FC4AGdwcy-Q

    YanıtlaSil
  3. Komşulucuk çok farklı bir olay. Bazı insanlar asla ama asla o denize dalma istemiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşuculuk güzel insanlarla harika da kimileriyle köşe kapmaca oynamak durumunda kalınıyor.

      Sil
  4. ay iyi güldürdün yaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Kimisi öyledir. Benimde çevremde var böyle tipler.
    Hele ki atsan atılmaz satsan satılmaz cinsinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak bir şey yok. Konuşsan da anlamayacak insanlara susup durmak daha iyi ;)

      Sil
  6. Ben de sevmiyorum gereksiz kapı arası sohbetleri. Bizim sokakta da herkes yaşlı yürüyüşe çıkınca lafa tutuyorlar bir sürü gereksiz bilgi ediniyorum 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, bizde o işi Can yapıyor, sonra da sana son dedikoduları getirdim diye geliyor. Burası da yaşlılarla dolu :)

      Sil