Evin En Küçüğü de Yolunu Çiziyor :)

Ağustos 31, 2021


On beş sene önce şu hamakta sallanırken Oşş Oşş kemir gibi yanıyorum. Neden böyle yapıyisun neden böyle yapıyusun oş diye şarkı söyleyen küçük oğlum üniversiteli oldu.

Geçen sene bu zamanlar "Ben üniversitede okumak istemiyorum"  la başlayan maceramız biraz bedava bilet hakkı biraz yeşil pasaport kaybetme korkusu, baba parası anne kendini paralaması ile bu aşamaya geldi :D


İyi ki Aynur bize her sene tekrar tekrar Bilgehan'ı özel okul sınavlarına sokmamızı söylemiş,  iyi ki ortaokul açılınca mahalledeki üç okulun hepsi bizim okula toplanmış, biz de kalabalık ve kaostan kaçmak için haydi sokalım sınava demişiz, iyi ki burs kazanmış, iyi ki lisede Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi'ne gideceğim diye tutturmuş (İstanbul Erkek'ten Şişli Terakki'ye (%100 bursla) kazandığı halde) ,  iyi ki o sene bizim bu yakada açılmış aynı lisenin bir kampüsü... 


Eğer benimki gibi normlara uymayan, deneme sınavlarına bile girmekten hoşlanmayan (ve girmeyen, iki sene boyunca her hafta yapılan sınavlara toplamda beş kere girip tamamlamamıştır),  online eğitimde hele hepten dağılan çocuğunuz varsa sınav zamanı işiniz zor. 


Bahçeşehir Üniversitesi 'nin harika bir sistemi var. Apply BAU diye. Bu siteden girerek burs için başvurabiliyorsunuz. Mart ayından itibaren bir kaç dönem var başvuru için. Buraya katıldığınız yarışmaların sosyal aktivitelerin belgeleri yükleyip, hayallerinizi ya da projelerinizi yazarak burs isteğinde bulunuyorsunuz. Bölümü  burssuz kazanmanız halinde devreye giriyor bu burs.


Bilgehan ilk aşamada buradan %30 burs kazandı. Sonradan okuluna gelen rektör danışmanı ile konuşmaya gittiğimizde bu bursun az olduğunu fark edip dekanla mülakata çağırdılar. (Bizimkisi yazı yazmayı sevmediğinden pek birşeyden bahsetmemiş, oyun yaptığını bile yazmamış benim oğlum. Eh, anası da asla yerine yazmaz öyle şeyleri :D)  Uzun lâfın kısası %50 burs aldı istediği bölümlerden. Bir de Bahçeşehir öğrencisi olmasının indirimi vardı. Toplamda %65 gibi bir burs oldu.


Bütün mesele o puanı tutturmasındaydı. Tutturdu bir şekilde. 


Bilgehan sadece bilgisayarla ilgili bir bölümde okuyabilirdi. Yazılım, oyun falan. Şurayı kazandı, yazalım okusun diyebileceğimiz bir kişiliği yok. Seneye tekrar girebilirdi ama o da biz de bu senekinden farklı olmayacağını biliyorduk. Ne o gerilimi çekebilecektik ne siniri. Dolayısıyla burs da alınca sadece 3 tercih yaptık. Kazanır dediğimizi kazandı.

Yazılım Mühendisliği okuyacak.


Beni en mutlu eden kazanması, bölümü falan değil, onun mutlu ve hevesli olması. Mutlu,  hevesli ve yeteneğine uygun bir bölüme gitmesi en güzeli.  İki oğlumda da bunun olması için elimden geleni yaptım. Ağabeyi mutlulukla okuyor, umarım Bilgiç de onun gibi mutlulukla okur.

Benzer yazılarım

37 Yorum yap

  1. Çok sevindim Handan senin adına neler hissettiğini tahmin ediyorum zor oldu ama oldu işte şükür. İnşaallah diploma aldığı günü paylaşırsın. Öpüyorum Bilgiç. Hülya

    YanıtlaSil
  2. Ben hepsine sevindim,büyümesine okuyacak oluşuna yazılım bölümüne hepsine.
    Yolu açık ve geniş olsun💛

    YanıtlaSil
  3. Okurken tüylerim diken diken oldu, gözlerim doldu Handan. Önemli olan gerçekten onun hevesle ve mutlulukla okuması :) Sevdiği, ilgilendiği bir şey olması ve onu mesleği haline getirebilmesi öyle büyük bir şans ki! Aynısını tüm gençler ve ileride kendi kızım için de istiyorum. Çok sevindim hem Bilgehan adına hem de bir anne olarak senin adına <3 Tebrikler! Darısı başımıza diyeyim şimdiden :D

    YanıtlaSil
  4. Tebrik ediyorum. Çok sevindim Handan. Çocukların mutlu olması hepsinden önemli. Yolları, şansları, bahtları hep açık olsun. 💙

    YanıtlaSil
  5. Allahımmmmm ya ben sana demiştim bu oğlan hepimizi susuz getirir diye! Aferin ya akıllı bıdık maşallah sana! Çok da güzel bir bölüm inanılmaz açık yolu, hep de böyle açık olsun inşallaaaaaah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ballıdır azıcık :) Çocuklarımızın yolu hep açık olsun Ceren :)

      Sil
  6. Burada endişelerinizin küçücük bir kısmına şahit olduktan sonra bu yazıyı okuyunca o kadar sevindim ki anlatamam. Tutturuk ailenin tutturuk çocuğu. Bravo! Bahtı açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin :) Bütün çocukların bahtı açık olsun :)

      Sil
  7. Ne de olsa koç burcu, başarı bir şekilde peşinden gelecekti :D Tebrik ederim. Geleceği parlak olsun Bilgehan'ın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Belle .

      Minik bir düzeltme; koç burcu olan Metos, Bilgiç bir yengeç :)

      Sil
  8. hayırlısı olsun Allah zihin açıklığı versin.

    YanıtlaSil
  9. Tebrikler. Diplomasını aldığında da kutlarız inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) İnşallah Hüznün Tadı :)

      Sil
  10. Tebrikler. Başarıları daim olsun 🙏

    YanıtlaSil
  11. Okuma listesinin en altlarından ''Daha Fazlası'' yaparak gördüm bu yazıyı. Çünkü bugün mehtap's blog'un eski yazılarından tam 12 yazısı birden peşpeşe yayınlanıp sayfayı doldurmuş. Blogger iyice delirdi...
    Neyse, sonuçta az önce gördüm ve Bilgiç'in başarısını okudum. Çok sevindirici gerçekten. Tebrik eder, başarısının devamını dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen aynı durumu yaşadım ben de bu sabah 🤷‍♀️

      Sil
    2. Evet ya, bazen öyle yapıyor blogger, okuma listesi devre dışı kalmış gibi oluyor, oturtamadılar bir türlü.

      Teşekkür ederiz Zeugma :)

      Sil
  12. Bence sadece kazanmasına mutlu olmayın, Yazılım mühendisliği bence harika bir tercih ve hepinizi mutlu etmeli :-)) Hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgiç'in başka bölüm okuması seçenekler içinde yoktu bile Sezgin, bilgisayarla ilgili okuması gerekiyordu, çok şükür oldu. Teşekkür ederiz :)

      Sil
  13. Eyooooooo, gözün aydın Handaaaannnn🧿🧿🧿🧿🧿. Oğullarımız meslektaş oluyor bu arada 🤗🧿😍. Kız artık ‘ ben özgürüm, ben özgürüm ‘ diye gezebilirsin dağda bayırda 😂😂😂😂🧿😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Sevdam :) Ay nerde o ben özgürüm modları, oğlanı evermeden özgür mözgür olamayacağımı anladım ben :D

      Sil
  14. Cok iyi cok.. Yolu acik olacak:)

    YanıtlaSil
  15. aman aman valla bu sıralarda heves yok öğrencilerde, o yüzden hevesli olsuun, başarılar onaaa :)

    YanıtlaSil
  16. Gözün aydın Handan'cım. Nasıl zorlu bir süreçten geçtiğini biliyorum. İçinin ferahlamasına, oğlanın istediği bir yere girmesine çok çok mutlu oldum. Sağlıkla, huzurla okusun ve çok başarılı olsun inşallah.
    Tebrikler hem anneye, hem oğluna :)

    YanıtlaSil
  17. Her çocuk bir şekilde yolunu buluyor. Bilgehan'da bulmuş bir şekilde. Radikal kararından caydırmak ya da ona yeni bir yol açmak konusunda bence çok başarılı davrandınız Handan.
    Her ikisi de mutlu olsunlar inşallah ♥

    Kocaman öpüyorum sizi

    YanıtlaSil
  18. Tebrikler Handan. Bu sene çok gerildin ama sonucu güzel olmuş. Hem istediği bölüm diyorsun hem de geleceği olan bir bölüm. Yolu açık olsun.

    YanıtlaSil