Nostaljik Pazartesi

Nisan 26, 2021

Bugünün nostaljisi beş sene öncesinden. Beş sene olmuş mu yav.

Yunan adaları Can ile benim yaz tatili anlayışımızın tam merkezinde duruyorlar. Sakin, temiz, harika yemekler, bedava deniz ve gezecek bir sürü köy :)

Sakız Adası 'nı bir hafta gezmiştik. Midilli öyle büyüktü ki karavanla yeniden gitsek hayallerindeyiz.

Neyse sizi dağın tepesindeki terk edilmiş köye götürüyorum bu sabah. Ayağınıza rahat bişeyler giyin  keçi gibi tırmanacağız :)

Anavatos

Dinlenerek geçen bir günden sonra görmek istediğim üç yeri daha koydum listeye.

Bu sefer nasılsa elimdeki kitapçığın haritasına bakmayı akıl ettim rotayı çizmeden önce. Yoksa kısa yol diye yine bir patikalarda saplanıp kalacaktık :)

Uzun ince bir yoldayız, gidiyoruz gündüz gece..

Bir saatin sonunda Anavatos'a varıyoruz.

Girişindeki kısım haricinde terk edilmiş bir köy burası.

Güneydeki köyler kadar eski değilmiş.450 m. yüksekliğinde üç tarafı uçurum köyün ismi "Aşılmaz, geçilmez" anlamındaymış.

Girişte arabamızı bırakıp yürümeye başlıyoruz .

Sokak hep yokuş hem merdiven. Dizi ağrıyan Handan keçi gibi gitmekte yine de :D

Bir rivayete göre 1822'de isyandan sonra burada saklanan ada sakinleri en sonunda Osmanlı'nın buraya da geldiğini görünce kendilerini uçurumdan atmışlar..

Daha sonra bir depremle evler hasar görünce köy boşaltılmış.

Dağ , bayır, kalıntı, taş.. Tam bizimkilerlik.

Het bir köşenin kim bilir nasıl bir öyküsü var.

Makinadan derinlik çok belli olmuyor ama ayağımın altı uçurum.

Bu hüzünlü, kendi başına kalmış evlerden ayrılırken girişteki kafede içecek molası veriyoruz.

Haydi haydi kalkın artık, manastır kapanmadan oraya da varalım :)

Benzer yazılarım

8 Yorum yap

1. Gezme hevesi falan kalmadı bende:( Yelkencileri takip ediyoruz, adalar falan bitmiş, kimsecikler yok yani, tatsız heryer.

1. Bu koşullarda gezmek çok da cazip gelmşyor Mehtap. En son aralık ayında Kadıköy'e gitmişim. Bir tek karavanla kimselerin olmadığı yerlere gitmek iyi geliyor bana.

2. Chios nasıl güzel bir ada değil mi! Çeşmeye o kadar yakın ama Çeşme'nin 50 sene önceki hali gibi... Sakız ağaçlarını kaç yere taşımaya kalkmışlar ama hiç bir yerde olmamış, o hikaye de beni çok düşündürür!

1. Ben de en çok ağaçların açıkta olup kimsenin sakızları çalmamasına şaşırmıştım. Köylerde evlerinin kapısı da kilitli olmazmış, birisinin kapısının dışında anahtarı takılıysa benimle ilgilenin kendimi iyi hissetmiyorum demekmiş. Ne tatlı.

3. Tırmanmak ,hele ki keçi gibi hiç benlik olmadığından sebep , fotolara baktıkça yoruldum sanki :)
    Ama fotoğraflar, ortam tek kelimeyle muhteşem. Her zaman ki gibi harikasınız :)

1. Normalde merdiven çıkarken dizlerime Bıçak sokulur gibi olur ama böyle yerleri gezerken insan hissetmiyor bile :

Teşekkürler :)

4. En sevdiğim tatil türü! Gezmeli, tırmanmalı, antik kentli, maceralı :) Biz de 2 sene önce Yunan Adaları turuna gitmiştik gemiyle 10 gün, unutulmaz bir tatildi :)

1. Akşamları da kendimizi ilk bulduğumuz denize atıyorduk, insan hayatta başka ne ister :D