Anavatos

Ağustos 09, 2016

Dinlenerek geçen bir günden sonra görmek istediğim üç yeri daha koydum listeye. 

Bu sefer nasılsa elimdeki kitapçığın haritasına bakmayı akıl ettim rotayı çizmeden önce. Yoksa kısa yol diye yine bir patikalarda saplanıp kalacaktık :)


Uzun ince bir yoldayız, gidiyoruz gündüz gece..

Bir saatin sonunda Anavatos'a varıyoruz.

Girişindeki kısım haricinde terk edilmiş bir köy burası.


Güneydeki köyler kadar eski değilmiş.450 m. yüksekliğinde üç tarafı uçurum köyün ismi "Aşılmaz, geçilmez" anlamındaymış.


Girişte arabamızı bırakıp yürümeye başlıyoruz .


Sokak hep yokuş hem merdiven. Dizi ağrıyan Handan keçi gibi gitmekte yine de :D


Bir rivayete göre 1822'de isyandan sonra burada saklanan ada sakinleri en sonunda Osmanlı'nın buraya da geldiğini görünce kendilerini uçurumdan atmışlar..


Daha sonra bir depremle evler hasar görünce köy boşaltılmış.





Dağ , bayır, kalıntı, taş.. Tam bizimkilerlik.


Het bir köşenin kim bilir nasıl bir öyküsü var.







Makinadan derinlik çok belli olmuyor ama ayağımın altı uçurum.





Bu hüzünlü, kendi başına kalmış evlerden ayrılırken girişteki kafede içecek molası veriyoruz.




Haydi haydi kalkın artık, manastır kapanmadan oraya da varalım :)

Benzer yazılarım

12 Yorum yap

  1. Ühühhhhüüüüüü 😢😢😢 beni evlatlık almanız mümkün mü acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, gel hadi gel :) Büyük tatilimiz bitti ama aklımda bir iki yer daha var, onlara götürelim seni Tigris :)

      Sil
  2. Hehehehe hem çok uslu dururum ki ben acıkmam susamam çişim de gelmez 🙈🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gürültücü ailemle arabada geçen iki saatten sonra beni şu kenarda bırakın demezsen iyidir Tigris :D

      Sil
  3. Taşlarına dokunulası tarihi mekanlar ♥

    Sevgi ve selam ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herbirine dokundum Sade :)

      Benden de sevgiler, selâmlar :)

      Sil
  4. Cocuklaŕın cok şanslı.harika bir annesin

    YanıtlaSil
  5. Bacım ben okuyup bakmaktan yoruldum,ne gezdiniz be!!Yarasın inşallah😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhuma o kadar yaradı ki Sevda. Her gün gezi rotası çizip ne yapacağımıza karar verirken gündemden kopup normal insan gibi hissettim kendimi.

      Sil
  6. Burası da mı Sakız adası içinde?

    YanıtlaSil