Çalışkan Çarşamba

Mayıs 29, 2019

Kitabımı okurken içinde sincap peşinde koşturan Zerdava diye bir hayvandan bahsediyordu. Hemen merakla internette baktım.

Çoğunlukla bir köpek türü çıktı sitelerde  .  Karadeniz'e özgü soyu tükenmekte olan Zerdava cinsi köpek varmış. (Şurada anlatıyor uzun uzun)


Bu da ilginç bir bilgi ama benim ağaç dallarında sincap kovalayan zerdavam bu olamaz.

Satır aralarından zorlukla, merak ettiğim hayvanı da buldum sonra.  Ağaç sansarıymış.


Onunla ilgili geniş bilgi de şurada var.  Sincap peşindeki yaramaz.

İşte bu hafta bir kelime iki hayvan öğrenmiş olduk.

Kitap okumak ne güzel, değil mi :)

Benzer yazılarım

19 Yorum yap

  1. Bu iki güzellikle de sayende tanışmış oldum.

    YanıtlaSil
  2. Hayvanların değişik ırkları olması değişik. Hepsi aynı aslında. Yani öyle görünüyor.
    Gerçi insanlarda birbirine benziyor ama onları da ayırıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beta balığım öldüğünde gidip aynısını bulamamıştım Hayalperest. O gün hayvanların da ne kadar farklı olduğunu anlamıştım :)

      Sil
  3. Bir de okuduklarımızı unutmasak, süper olacak :))

    YanıtlaSil
  4. Mesele kitap okumakla kalmıyor.Çünkü emek verip araştırmak ayrı bir çaba gerekiyor. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendime yeni şeyler katmaya çalışmayı seviyorumbiçay. Çalışmayı diyorum , yaş itibariyle artık aklımda kalma oranı çok düştü ama napalım :)

      Sil
  5. Sayende biz de Zerdavaları tanıdık. Sağol
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  6. Zerdavayı duymamıştım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Valla ben de hiç duymamıştım, sayende öğrendim. Bakışları biraz ürkütücü. Sansarı görmüşlüğüm var, çok sevimli diyemeyeceğim, yine de Allahım ne güzel canlar yaratmış diyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bakışları o kadar da korkunç değil Mehmet, ben en hain bakışlıyı bulmuşum, üşendim sonra yenisini indirmeye :D

      Dünyanın düzeni inanılmaz ve harika. Her canlı başka güzel.

      Sil
  8. Bize ait, Karadeniz'den soyu tükenmekte olan bir hayvan... Hiç farkında değildim. Umarım koruma altındadırlar.
    Evet, ikincisinde sincap kovalama kapasitesi var. Duruşunda o ışığı gördüm :))
    İyi okumalar diliyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gördüm o ışığı Zülâl :)

      Teşekkür ederim.

      Sil
  9. Okumak güzel orası ayrı 😀 Sizin ayrıca araştırma yapmanız daha da güzel 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni şeyler öğrenmeye çalışmayı seviyorum Cem :)

      Sil
  10. Yeni bir sey öğrendik sayende 😄

    YanıtlaSil