Ligustrum Texanum / Kurtbağrı

Mayıs 30, 2019


Bu kadarcık bir çiçekti dalından kopartıp çay bardağına koyduğumda. Sonra o bardakta köklendi, balkon saksıma dikildi. Üç senedir büyüyordu orada.  Dedim ki bu sene çiçeklensen artık. Kırmadı beni. Mis kokulu güzellik.

Benzer yazılarım

25 Yorum yap

  1. söz dinleyen çiçekleri severim..ben de bu aralar orkideme yalvarıyorum resmen..bakalım ne zaman açacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen hafiften kızmak da işe yarıyor. Hatta gülğn yanına açmışlarını diktiğimde haftasına açtığını bilirim Sevda. Fazla nazlanırsa azıcık çat kaşlarını :)

      Sil
  2. Harika, hayat vermişsin. Emekten sonra büyüdüğünü görmek ne büyük mutluluktur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfak camımın önünde bir büyü var Mehmet, neyi suya koysam kökleniyor :) Bana da onları izleme keyfi kalıyor :)

      Sil
  3. öyle seviyorum ki kokan sarmaşıkları, çiçekleri. bir dalda
    mutluluk !

    YanıtlaSil
  4. Harika bir kare :) Bu çiçeği biliyorum ama ilginç bulduğum ismini bilmiyordum. Kadirşinas çiçekleri severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyordum ismini Zülâl. Önce latincesini buldum. İnstagramda da Türkçesini öğrendim. Yalnız çiçek ismi koyma konusunda neye dayanıyoruz çok merak ediyorum :D

      Sil
  5. İşte istemek ve sonunu keyifle izlemek. Harika

    YanıtlaSil
  6. kurtbağrı bitkisi insanlar gibi 46 kromozoma sahiptir..Seneler evvel çok sevdiğim biyoloji öğretmenimden bana kalan bu anekdotu sana aktarıyorum ..Al bu bilgiyi ne yaparsan yap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ne güzel bir bilgi Zoitsa. Şimdi ben bu bilgiyi aklımda tutmaya çalışacağım tabii ki :)

      Sil
  7. ilk defa duydum ismini ve ilk defa gördüm çiçeğini..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin görmüşsündür Özlem, bahçelerde sınır bitkisi olarak kullanıldığından biçilip durunca açamıyorlar pek. Dut zamanı açtığından bende dut kokusuyla özdeşleşmiş kokusu :)

      Sil
  8. Biliyorum bunu. Adını bilmiyormuşum :)

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel büyümüş :) Gördüğüm bir çiçek di ama adını bilmiyordum. Sayenizde öğrendim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ismini yeni öğrendim Bahar. Bayağı uğraştım bulmak için :)

      Sil
  10. Çok güzel bir bitkiymis 😊

    YanıtlaSil