Kitap Salı

Mayıs 28, 2019

Baktım kitabımı bitirmişim, uçak saatine de daha var. Uzun zamandır yazmadığım kitap yazısı yazayım dedim.

Bu aralar Tekerlekler kitabı elime yapıştı kaldı. Tatile gelirken onu getirmek istemedim. Annemin kitaplarından çünkü. Ama sonra elimdeki listeden tek okumak istediğim yine annemin kitabı oldu :D

1974 baskısı kitabı kaplayarak korumaya alfım. Keyifle okudum.

Selma Lagerlöf 'ün Nills Holgersson'un Serüvenleri kitabı. Öyle güzel bir kitaptı ki. Çocuklara her akşam bir bölüm okunup üzerinde konuşulabilir diye düşündüm. Ve Uçan Kaz çizgifilmini izlemek istedim yeniden.

Nills 'in maceralarıyla İsveç coğrafyası, bitki örtüsü ,  doğal yaşamı ve tarihini öyle güzel anlatmış ki yazar.

En şaşırdığım da geçen sene Metehan'la gittiğimiz Skansen Açık Hava Müzesi'nin kitapta olmasıydı. Bendeki kitap 74 basımı,  ne kadar eski müzeymiş diye düşünürken baktım ki kitap 1906 larda yazılmış. Ve müze de 1891 'de açılmış. Şaşırmakta haklı değil miyim :) (Müzeyle ilgili yazımı merak edenler buraya tıklasın)


"Ergeç herkes ölecekti, bunun bir çaresi yoktu. Vicdan huzuru veya azabı içinde ölmek,  herkesin kendi bileceği işti."

"Sevinç dolu, narin pespembe olan o gizli şey, yani gençliğin ve diriliğin ta kendisi,  gelip tepeyi donatmıştı."

"Kralların, papazların, senyörlerin, şehirlilerin yapacağı şeylerin ömrü uzun olmaz. Ama siz bana Doğu Gotya'da daime namuslu,  metin köylülerin bulunacağını söylediniz. O zaman ülke şimdiki onurunu hep koruyacak demektir. Çünkü yalnız toprağın tükenmez bağrında çalışanlar bir ülkenin refah ve onurunu yüzyıllardan yüzyıllara ulaştırabilirler."

"Kış bitmişti, yaz yaklaşıyordu. Yaşamak çocuk oyuncağı demekti o zaman."

"Aklı başında,  yaptığını bilen kimselerin övgüsü kadar insana hoş gelen çok az şey vardır."

Evet bu haftaki salımızda bir kitap birikti. Bakalım haftaya elimde sürüklenen  diğerini de bitirmiş olacak mıyım. Bahar okuma şenliğinde üç beş kitap okumuş olabilseydim bari. 

Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. Tatilinizi bile değerlendiriyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki yorumu isteyerek silmedim Özlem. Telefonda sürekli yanlış yere basıp sinirimi zıplatıyorum. Hayır, bari silmeden emin misin diye falan sorsaydı. Her yerde sorar :/

      Neyse, evet tatiller en keyifli kitap okuma yerleri. Hele ki bol yatmalı bir tane ayarlandıysa :) Şimdi uçaktayım, iki günlük bir kaçamaktı, çok iyi geldi. (Uçak kalkmadı tabii :D)

      Sil
  3. Bu kaçamaklar çok iyi geliyor insana.

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar da eskiymiş müze.Hemen diğer yazına bakıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de öyleymiş Yurdagül.

      Sil
  5. Çok ilginç bir tesadüf oldu. Benim de çocukluğumda Uçan Kaz çizgi filmi vardı ancak bir türlü izleyemezdim. Geniş ailede yaşıyorduk, sadece bir tv. miz vardı. O da dedemin odasında idi. Dedem çizgi filmlerin gerçek olmadıklarını söyleyerek bize izlettirmezdi. Öyle yalvarırdık ki, anlatamam. Mazide bir gezinti yaptım şimdi. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitabından sonra merak ettim, internetten izleyeceğim Fatih:) Sen de bir bak istersen, küçüklüğüne güzel bir dokunuş olur.

      Bizde de babaannem olurdu ve dizileri hiç bitmediğinden sıra bekleyip dururduk :D

      Sil
  6. en sevdiğim çizgi filmlerden di...kitabını bulayım bari ben de...iyi tatiller dilerim...

    YanıtlaSil
  7. annemde de ciltlenmiş eski kitaplar var..kokusu bile bambaşka...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matbaa baskısı, resimleri, kapağı, herşeyleri başka güzel Sevda. Kokuları da tabii :)

      Sil
  8. Şaka maka bahar şenliği de bitmek üzere. Neyse ki hamileyken çok kitap okudum. Bebek olduktan sonra okuduğum kitap sayısı ise 50 günde 1 kitap :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bebeğim de yok ama yine aynı sayıda Şule :)

      Sil
  9. Merhaba, güzel anlatmışsınız, sizi izliyorum, bloğuma da davetlisiniz.

    YanıtlaSil
  10. Müzenin tarihini keşfedişine bayıldım.
    Orhan Pamuk'un Kara Kitap'ı Sultanahmet'te bulunan Elif Kitapevi'nden bahseder. Oralara eğitime gidiyordum. Yollarda da elimde Kara Kitap vardı. Sultanahmet'te Elif Kitap'ı bulup içine girmiştim. Büyük heyecan yaşamıştım. Aynı heyecanı yukarıdaki satırlarda da hissettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, tamı tamına aynı heyecan Zülâl :)

      Sil
  11. Ne güzeldir Nills Holgerson un maceralari 😊

    YanıtlaSil