Eski Ramazanlar Mimi

Mayıs 10, 2019

Sevgili Bilge ramazana özel bir mim hazırlamış, iftarı beklerken yapayım ben de :)

1) Ramazanı bir hediye paketine benzetirsek. Sizin için nasıl bir paket olurdu ? İçinde sizin için neler olurdu ?

Huzur.  Ramazan benim çılgın koşuşturmalarıma ara verip evimde ruhumu ve bedenimi dinlendirdiğim bir ay. Hayatımı yavaşlatıp evime daha çok vakit ayırıyorum.


Bir de kocaman iftar sofralarının mutluluğu var tabi. Nerede eski iftar sofraları demek yerine arkadaşlarımı,  sevdiklerimi bol bol ağırladığım için bizim evde iftar sofraları hep var.

Ve şükür.  Sahip olduklarımıza.

Bir de gurur. Nefsime hakim olmanın gururu. Dünya üzerinde istediğim ne varsa yapabilirmişim hissi veriyor.

2) Ramazan ile ilgili hatırladığınız en net anınız hangisidir ? Size kazandırdığı hislerle birlikte anlatır mısınız ?

Sanırım 7 8 yaşlarındayım. Ramazan yazın en sıcak günlerinde. (Ne tuhaf değil mi,  dört mevsim ramazan yaşadım ama aklımda hep yaz olarak kalır)  Öğleyin oruç bozmamak için inat ettim. Bizimkiler dil döktüler ama ııh. Gel gelelim akşam saat beş altı gibi susuzluktan artık zorlanmaya başlayınca babam bozdurmadı bu sefer de.  

Elimden tutup beni mahallenin çarşısına götürüp istediğim her şeyi aldığı dün gibi aklımda. Ki ben çocukluğumu hatırlamam hiç. Gazoz, dondurma, hararet giderici ne varsa alıp dönmüştük. Ve balkonda kurulan sofranın başında ezanı beklediğim son dakikalar,  hiç unutmayacaklarımdan.


3) Çocukluğunuzdaki Ramazan ve şimdiki yaşadığınız Ramazan arasındaki en belirgin farklar sizce nelerdir ?

Bence en büyük fark benim artık çocuk olmamam. Annemin hazırladığı sofralara kurulup iftar sahur yaparkenki keyif ve zenginliğinin yerini hiçbir şey tutmaz:)

Onun dışında artık oruç tutmanın göze sokulmasını sevmiyorum. Oruç tutmayanlara aşırı veryansın edilmesini anlamıyorum. Orucu tutan benim, evde sürekli sofra hazırlıyorum oruçluyken dışarıdakilerden bana ne. 

Sanki müslümanlığı dün kabul etmişiz gibi diyetisyenlerin boy boy ne yiyelim listelerine gülüyorum. 

Lokantalarını abartılı ramazan menülerini kınıyorum. Oruç tutmak gündüz keşiş gibi çekilip gece israf etmek demek değil bana göre.

Bilgehan ilk oruç tuttuğunda bana dönüp demişti ki:

Anne ben şimdi oruç tutarken fakirlerin halinden anlamıyorum ki. Akşam yiyebiliyorum. Hem de benim bir sürü oyuncağım var.

Son olarak bir ramazan hatırası daha yazayım buraya.

Öğlene kadar oruç tutarken ben bozmayacağım diyen Bilgehan ve ona katılan Metehan akşama kadar vakit geçirsinler diye sinemaya götürelim dedik. Hahaha, meğer kötülük yapmışız,  patlamış mısır kokuları bastırdıkça bizimkilerin canı çekti. Akşam iftar soframızda patlamış mısır bile oldu haliyle :)


İlk akşamın baktıkça beni mutlu eden hatırasını da buraya bırakıp mimi bitireyim artık.

Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. Hahaha keyifli cevaplar .
    Yıllar resimlere bakınca daha da bir hüzünlü geliyor.
    Nasıl da o temiz çocuk yürekleriyle açmışlar ellerini .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, o ellere ben de bayılıyorum Tigris :)

      Sil
  2. Ne kadar içten cevaplar öyle... Çocuklarsa nr kadar masumlar. Hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  3. sıcacık içten çok güzel cevaplar olmuş gerçekten yüreğine sağlık güzel kadın 😘❤🌸 hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  4. Lokantalarını abartılı ramazan menülerini kınıyorum. Oruç tutmak gündüz keşiş gibi çekilip gece israf etmek demek değil bana göre.

    Kesinlikle katılıyorum çok güzel özetlemişsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin özünü kaçırıyoruz sanki Bi Çay.

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş özellikle Ramazan paketinin içindekiler çok harika elimizdekilere şükretme Fikri çok değerliydi. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükür edecek o kadar çok şey var ki.

      Sil
  6. Yazdıkların çok güzel ama asıl güzel olan son fotoğraf...

    YanıtlaSil
  7. gerçekten de artık eski hislerim yok ne ramazan ne de inanca karşı, zira inanan sanki inandığını bana kanıtlamalıymış gibi bir hava veriyor ki, oruçken dışarıda yemek yiyenleri eleştirenleri anlamadığım gibi, ramazan günü sokakta bir şey yeme sevdasını da anlamıyorum. Nedir yani sebep her ikiniz de neyi birbirinize kanıtlamaya çalışıyorsunuz demek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de demek istiyorum Eylem. İnanç insanın içinde yaşanır diye büyüdük, bu sergileme işleri çok abes ve işin ruhuna ters. Birbirine saygıyı da unuttuk, ah biz ilkokuldayken beslenme çantasına kimsenin canının çekeceği şey bile koyulmazdı, nasıl bu hale geldi her şey.

      Sil
  8. Gökyüzüne paralel açılan o elleri severim ben. Yapayım dedim, olmuyor hakikaten :)

    A! Beni mi ebeledin sen?

    YanıtlaSil
  9. Ramazan hoşgörü ve mütevazi bir ay olmalı oysa ki,
    ne güzel yazmışsın
    her türlü abartıdan da uzak olmalı insan

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel cevaplar, sinema olayına çok güldüm. Valla benim de canım çekerdi o kokudan sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekmez mi? Hele ki Metehan, film izlemek ister misin oğlum sorusunu hayır anne çok tokum diyecek kadar filmle yemeyi bağdaştırmış :D

      Sil
  11. Ah o son fotoğraf ne tatlı bi hatıra. Ne iyi yapmışsın onu arşivleyerek.Orucun göze sokulması hadisesi ince mevzu.Çok dikkatli olmak lâzım. Neyi neden yaptığımızı akılda tutmamız lâzım. Ama eskilerdeki oruç tutmayan insanların da itinayla oruçluya saygı göstermesi çok sevgi dolu bi hareket. Belki de o zerafeti özledik eski ramazanlar derken. Sevdiklerinle daha nice iftar sofralarını huzurla paylaşmanı dilerim Handancım. Samimi cevapların için de çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Nice huzurlu , bereketli iftar sofralarımız olsun.

      Ne demek, keyifle cevapladım.

      Sil