Tromsø Ortaya Karışık

Aralık 09, 2023

İkinci günümüzde kar vardı, gökyüzü bulutlarla kapanmıştı. Bir gün önce gerçekten de çok şanslı olduğumuzu bir kere daha anladık.

Kahvaltıdan sonra Kutup Müzesi'ne gittik. Kutup müzesinin penceresinden dışarı bakmak bile masal gibiydi .

İnsanların buralara ilk ayak bastıkları zamanlar, maceralar, avlanmalar , iskorbüt hastalığından ölenler, inanılmaz plânlarla kutuba gitmeye çalışanlar ( bir yere kadar gemi sonrası kızak sonrası kayak falan gibi ne plânlar ne plânlar) , zamanda yolculuk yapıp o zamanlardaki bu maceracı ruhlara hayret ve hayranlıkla baktık .

Çıktığımızda akşam olmuştu :D Hahaha, pardon öğlen:)

Öğlen yemeği yiyoruz yanlış anlaşılmasın :)

O gün sahilde şu ışıkları yakalamayı başardım. Çıplak gözle böyle görülmüyorlar tabi ama hafif bir yeşillik gibi hissedince telefonumla denedim ve en sevdiğim kuzey ışığı fotoğrafım olmuş olabilir :)

O hevesle hava açılıyor diye tepedeki gölün oraya yürüdük. Ama ne yazık ki bulutlar yeniden doldu . Olsun, şu ağaçların arasındaki yürüyüş de harikaydı. Donmuş gölün üzerinde dans videosu bile çektim.

Son günümüzde bu sefer adanın diğer ucuna yürüdük. Bir seyir yeri vardı önce gün batmadan oraya yetişelim dedik.

Sanırım biraz daha bulutsuz olsaydı bu terasta güneşi azıcık görme şansımız olacaktı :)

Manzara cidden çok güzeldi :)

Di mi ?

Sahilden biraz içeride açık hava müzesi vardı. Yani müzeciği. Normalde açık hava müzelerinde ülkenin her yerinden evler getirilip kurulur, köy geziyor gibi gezersin. Burada dört evcik vardı. Sanırım yazın pazar günleri içleri de geziliyormuş ama biz sadece kendilerini gördük.

Artık müze zamanı gelsin. Tromsø müzesi üniversite içindeydi. Müzenin yanında ingilizce açıklamalar da olan alt katını çok sevdik ama üst katta bırak ingilizceyi Norveççe açıklamalar bile çok eksikti. Özellikle Sami kısmında. Samiler buralara ilk yerleşenlermiş. Bir nevi buranın yerlileri.

Taşlar, fosiller.

Karaya ilk çıkan hayvan.

Müzeden sonra evimize dönüp marketten alıp yiyemediğimiz bilimum pizza ve nachosla öğle yemeğimizi hazırladık. Bu arada pazar günü bütün marketler kapalıydı, 7/24 yazanlar da :D Sanırım 7/24 farklı algılanıyor orada :D

Akşama yeniden merkeze inip bir tur attıktan sonra evde tembellik yapıp kitap okuyarak son günümüzü bitirdik.

Pazartesi sabah erkenden yollara düşüp gece yarısı eve döneceğimizden iyi oldu bu dinlenme diyeceğim ama hemen her gece öyle yaptık, zaten hava ikide kararınca insan saat beşte gece yarısı moduna giriyor :D

İşte böyle bir kaçamaktı. Bu arada videoyu da hazırlamayı başardım. Tromsø 'da ne gevezelikler yapmışız bakmak için tıklayınız. Tıklamışken beğenin, ilgilenin falan :D

1. Sayende biz de gezdik paylaşım için sağol arkadaşım.

1. Rica ederim, şimdi bir de Almanya yazısını yazdım mı tamamdır :)

2. kar olunca masal gibi oluyor :)