Aklımdan Geçenler

Ekim 20, 2023

 İnsanların dünya üzerindeki görevleri çeşit çeşit Sebastiyan. Meselâ kedi insanları var. Kedileri bulurlar, bakarlar, tedavi eder ettirirler, mamalarını alırlar. Meselâ insan insanları var. Her insana yardıma koşarlar, afetlerde hemen ordadırlar. Meselâ ağaç insanları var. Gerekirse kendilerini ağaca zincirlerler. Önüne yatarlar bir şey olmasın diye. Her insan kendi sorumluluğuyla doğuyor bence.Ve her insan sorumluluğunun acısını en çok hissediyor. Din insanları meselâ kendini dinine adamış oluyor, sadece kendi dininin acısını hissediyor. Köpek insanları aç köpekleri görüyor en önce. Ben hiçbirisi değilim sanırım. Kedileri severim, kuşları severim, ağaçları severim, insanları severim, dinleri değil Yaradanı severim, denizleri çiçekleri severim . Hepsini sevdiğim için hepsine dokunurum ama  hiçbirisine çok  faydam olmaz. Ve hepsini sevdiğim için bir yere ateş düşünce hepsine üzülürüm. Futbol maçında taraf tutmamak gibi bir şey bu, kim yense diğerine üzülüyorsun. İstiyorsun ki bölünüp küçülmek yerine  birlikte olup büyüsünler..

Benzer yazılarım

7 Yorum yap

  1. Ne kadar güzel özetlemişsin. Çok acayip güzel bir felsefi yaklaşım bu. Basit gibi görünen ama oldukça derin. Bu yazı için seni özellikle tebrik etmek istiyorum sevgili arkadaşım Handan, ve sana çok katılıyorum.🙏🌺 Hiçbir adanmışlığım yok benim de. Yerine ve zamanına göre üzüldüklerim ve yardımcı olabildiklerim ya da düşündüklerim var. Bu adanmışlıklar, bu her şeyin üstüne koymalar zaten tartışmaları doğurmuyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Anlatmak istediklerimi anlatamadığımdan endişelenmiştim sayende rahatladım :)
      Evet , aşırı adanmışlıklardan çıkıyor çoğu tartışma.

      Sil
  2. Çok yönlü, incelikli, derin bir yazı sevgili Handan. Hani bazı yazılar vardır, altına ben de imzamı atabilirim dersin, katıldığını belli edersin. Ancak her insanın parmak izi bile farklı olduğuna göre elbette insani özelliklerimiz de farklı olabiliyor.
    Şair ne güzel demiş, "Sen elmayı seviyorsun diye..." başlayan dizeleriyle. Türkiye'nin her yöresinden yüksekokul öğrencilerimizin olduğu bir okulda öğrencilerimiz sorarlardı "Hocam nerelisiniz? " "Türkiyeliyim " diye yanıt verirdim. Bana o yılları hatırlattın...
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Makbule Hanım. Ne güzelmiş cevabınız :)

      Sil
  3. Keşke o birliktelik sağlanabilse...

    YanıtlaSil
  4. Düşündüm taşındım efenim ben sanırım kitap insanıyım bu sayılır mı?

    YanıtlaSil