Çalışkan Çarşamba ( Günlerden Perşembe Karışmasın Kafan, Ben Ancak Yazabildim Yazıyı :)

Mart 28, 2019

Herkese günaydın :)

Salı günü çok yorgunum, her yerim ağrıyor falan derken bir ateşime baktım 38 olmuş. Aslında 38 derece benim ayakta dolandığım bir ateştir ama bu sefer yatırdı. Ama çok komikti boğazı falan ağrıyıp hapşu hupşu yapmayınca insan ateşinin çıktığını da hemen algılayamıyormuş :D Sanırım barsak enfeksyonu bişi oldu, bence rejimde olmasaydım daha da beter olabilirdim :) 

Neyse bu sabah hafiften kurtlanıp , evde dolanmaya başladığıma göre geçiyor sanırım. 

Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi'nde sadece sakuraları çekmedim. Arboretum kısmında ağaçları da fotoğrafladım, belki isimleri aklımda kalır diye. Gerçi çoğu yeni yapraklanmaya başladıklarından çok da belirleyici  özellikleri görülmüyor ama bir gün de yapraklı hallerini çekerim böylece hem gövdesini hem yapraklarını bir araya getiririz :)


Altınçanı, Altın Çanağı da deniliyormuş . (Bknz)



Bu ağacın odunundan elde edilen özüte halk arasında katran dendiği için ismi böyleymiş. Bir tür sedir ağacı. (Bknz)


Fıstık Ağacı deyince aklına bir semt gelenler :) Yeşil altın Antep fıstığı, hımmm, olsa da yesek :) (Bknz)


Kuşburnu. Bak faydalı diye almıştım ama aklıma gelip de yapmıyorum hiç. (Bknz)


Amerikan Meşesi. Bir de yapraklı halini görmeli bence. O zaman tanırım belki. Sanırım yaprakları kızarıyor sonbaharda.  (Bknz)


Beşparmak Ağacı. Şöyle bir baktım da sanırım iki değişik ağaca aynı adı vermişiz. Zira bir çok bitkisel tedavi sitesinde de bundan bahsediliyor ama o ağacın latincesi farklı. Tipi de :) (Bknz)



Hehehe sanırım bunu hepimiz biliyoruz :) (Bknz)


Atelması . Geyik elması yazan yerler de gördüm. (Bknz)



Mazı meşesi. Mazı arısı (sineği)  dişisi yumurtalarını en çok bu meşeye bırakırmış. Ağaç bu yumurtaların çevresinde yağlı şekerli bir madde kaplanarak gomalak oluşurmuş. Dışında da sert bir tabaka . Buna mazı deniyormuş. (Bknz)


Gürgen. Bu ağacı görünce hemen kestane gürgen palamut şarkısını mırıldanmaya başladım ama gürgen ağacını hiç tanımadığıma da kızdım. Gerçi bu fotoğrafa bakıp da yine tanıyamam ama :) (Bknz)



Çitlembik Ağacı. Meyvelerinin bilimum faydaları varmış sanırım. Adaptasyon kabiliyeti yüksek ağaçlar olduğundan fakir ve kurak yerlerin ağaçlandırılmasında kullanılabiliyormuş. (Bknz)


Karaağaç. Hiç bir fikrim olmayan bir ağaç :D (Bknz)



Saplı Karaağaç. Bir önceki tür akide şekeri ise bu da lolipop dersem cıvımaya başladığım anlaşılır mı bilmem. Ay daha kaç ağaç çekmişim ben, içim daraldı :) Neyse ciddileşiyorum. (Bknz)



Arizona Servisi. Servilere de hep çam diye bakan sadece ben değilim , değil mi :) Mavi servi imiş diğer adı. (Bknz)



Çifte Söğüt. Salkım söğütü biliyordum da bu arkadaşı da ilk defa duydum. (Bknz)




Ve Dişbudak. Bu oğluşlarla benim ağacımız. Bir gün yapraklardan ağaç tanımaya çalışırken hepsine dişbudak demiştik. Şu an bizimkiler için bütün ağaçlar dişbudak :D (Bknz)



Eveeet, iki saattir bilgisayar başındayım. Hep bunlar Evren'in suçu. O aklıma düşürmüştü ağaçları yıllar önce. Şimdi ben de bakıp bakıp öğrenmeye çalışıyorum. Öğrenme kısmı pek yok ama çalışma kısmıyla tam puan alırım herhalde artık :)

Umarım fotoğraflar yayımlayınca net çıkar. Şu anda hiç net göremiyorum. Oysa makinayla çektim ve çok netler, neden böyle gözüküyor anlamadım.

Enerjim bitti, gidip yatayım ben, işler yine yalan oldu :P


Benzer yazılarım

26 Yorum yap

  1. Çoook geçmiş olsun .
    hadi ağaçları öğrenme vakti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nesrin. Eve dersimize çalışalım :)

      Sil
  2. geçmiş olsun hadi biraz iyi bak kendine yapraklı halleriyle de görürsen bence iyice yerleşir bu ağaçların zihnine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik internetten baktım ama kendim görürsem belki aklımda kalırlar. Hafıza nanay bende :)

      Sil
  3. Altın çanı benim çok sevdiğim bir bitki. Batıkentte yol kenarlarında çok vardır. İlk seferinde yapraktan önce çiçek verdiğini görünce çok şaşırmıştım Sonrasında yapraklar çıkıyor, çiçekler dökülüyor. O sapsarı görüntü tamamen yeşile dönüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçekli çalılar sanırım genelde bu sırayı izliyor. Önce çiçekler açıyor ardından yapraklar çıkıyor :)

      Sil
  4. Çabuk atlatirsiniz inşallah. Geçmiş olsun. Yaklaşık 10 gündür sakuralari soracağım hep unutuyordum. Açtılar değil mi ? Bu yıl kaçırmayalım diye çok niyetlendim. Ama yine kaciracagim galiba. Posta telden bakıyorum. Ağaçlara bir de pc den büyük büyük bakacagim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açtılar Zülâl, haftaya dökülmeye başlarlar,bu haftasonu gidersen görebilirsin bence.

      Sil
  5. Geçmiş olsun... Dikkat edin kendinize. Arada o unuttuğunuz kuşburnundan kaynatıp için.:) Ağaçları yapraklı halleriyle bekliyorum bir de.Daha iyi tanırız belki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsinin bilgi linkini koydum, oralardan yapraklı hallerine bakmaya çalıştım Ebemkuşağı , ama görmekle bir olmuyor tabi .

      Sil
  6. Geçmiş olsun Handan. Güzel enerjini en kısa zamanda toparlaman dileğiyle...

    YanıtlaSil
  7. ohhh misss ağaçlar enerji veriyor
    fotoğraflar da çok güzel

    YanıtlaSil
  8. geçmiş olsuun dinleen botanikçiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört gündür yatıyorum Deep, iyi dinlendim valla :)

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun canım..bahar çarpmıştır :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevda, bir bakteri çarpmış gibi daha çok :) Neyse ki dinlenecek zamanım vardı .

      Sil
  10. geçmiş olsun Handan, adını bilmediğim çok ağaç varmış.

    YanıtlaSil
  11. Geçti,geçti inşallah.
    Arkadaşım dikkat et kendine,

    Ağaçlari tanımak ,tanıtmak bur şereftir.
    Cok teşekkür ederim.
    Bilgilendim yine sayede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçti geçti Merih :)

      Ağaçların ne olduğunu öğrenmeyi seviyorum, bir de aklımda kalsa :)

      Sil
  12. Geçmiş olsun kuzum benim ♥

    YanıtlaSil
  13. Himm...simdi söyle... altincani burada cok yaygin kullanilan bir süs calisi. yalniz nabu (alman dogal yasam örgütü) gecen gün uyardi; hic poleni yokmus, arilara falan gida olamiyormus. onun yerine kizilcik dikin daha iyi diyorlar. Fistik deyince benim aklima bi semt gelmiyor, hangi semt gelmeli? Gürgeni ben de ayni senin gibi sonradan sonraya ögrenip, bilmedigime sasmistim sarkidan dolayi. Onun cok karakteristik bir gövdesi ve topraktan cikisi var. Zamanla tanirsin. Disbudak da cok karakteristik ama tomurcuklariyla. Amerikan mesesinin sonbahar hali bi harika. Mutlaka sonbaharda bi daha gidip görmelisin. Ben de bir sürü yeni agac tanidim sayende, tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet altınçanına bakarken üzerinde hiç arı olmaması bana ilginç gelmişti, demek pleni yokmuş, ilginç. Acaba o çiçekler ne işe yarıyor, merak ettim bak şimdi. O kadar çok çiçek boşa açıyor olamaz.

      Fıstık değil Fıstık Ağacı semti var Üsküdar'da :)

      Diğer ağaçlara yaprakları çıkınca tekrar bakmam lâzım :)

      Ben teşekkür ederim , ağaçlara hep baktığım halde isimlerini öğrenmeyi hiç düşünmemiştim senden önce :)

      Sil