Yağmur Ormanları Hakkındaki Bazı Gerçekler

Şubat 15, 2012

Çocukların dergilerine bakmaya bayılıyorum. Şimdi bu bilgileri öğrenince başımız göğe ermeyecek , hayat daha kolay olmayacak, yine de bilmemekten güzel :D Hem en alttaki fotoğraf var ya o beni kendimden geçirdi.

  • Amazon yağmur ormanı, sudomuzu adı verilen , Alman çoban köpeği büyüklüğünde dev kemiricilere ev sahipliği yapar..

(Sudomuzu diye resmini aratırken onun bizim - kendisiyle yüzyüze tanıştıydık akvaryumda-  kapibara olduğunu öğrendim. )


  • Perudaki yağmur ormanlarında gökkuşağı renginde çekirgeler vardır.




  • Otomobil lastiğinden bile geniş olabilen dünyanın en büyük çiçeği Endonezya'daki yağmur ormanında yetişir. (Rafflesia çiçeği imiş, bknz)

 Pek normal duruyor değil mi?
Hımmm, buna nedersin?


  • Dünyadaki kelebek türlerinin dörtte biri Güney Amerika yağmur ormanlarında yaşar.




Benzer yazılarım

6 Yorum yap

  1. kelebeğe bayıldım ama çicekten ürktüm...

    YanıtlaSil
  2. :D Çiçek ürkülmeyecek gibi değil zaten Özii :D

    YanıtlaSil
  3. aksam haberlerine konu bulamadiklarinda bunlari anlatsalar keske...

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten de ne güzel olur :)

    YanıtlaSil
  5. Doğa ana mükemmel değil mi?Hep şaşırtıcı...
    takipçinizim...
    bana da beklerim.
    www.sevdadanyazilar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Hem de nasıl mükemmel Sevda.

    YanıtlaSil