Nora 2 / Alan Kadıköy

Şubat 26, 2024

Aynur hepimize tiyatro bileti almıştı, tiyatro da mahallemizde olunca pek keyifle gittik döndük.

Oyunun ismi Nora 2'ydi. Yıllar önce evini ve çocuklarını bırakıp gitmiş bir kadının bir işi için evine geri döndüğünde yaşananlar, gidenler , kalanlar, ilişkiler üzerine bir oyundu. Konu ilişkiler olunca karmaşıklaşıyor haliyle. Neresinden tutsan elinde kalan bir konu ne de olsa :)

Oyuncular çok iyiydiler. Burunlarının dibinden izlediğim göz önüne alınırsa ne kadar zor bir işi başardıkları daha iyi anlaşılır. Resmen biz de sahne tozu yuttuk.

Mekândan bahsetmeliyim biraz da. Alan Kadıköy'de izledik oyunu. Girişin iki tarafında tribün misali seyirci koltukları vardı. Aramızdaki boşlukta da oyun oynandı. Kafamızı kaldırdığımızda karşıki seyirci ile gözgöze olmak ilginç bir histi. Bizim biletler en ön sıradan olunca elimi uzatsam değecektim oyunculara. Ama Metehan'la Bilgehan sıranın en başındalardı oyun onlara sırtı dönük oynandı gibi oldu.

Bir de oyun sırasında pek hoşuma gitmeyen şey başrol oyuncusu ( Sanırım ona öyle diyebilirim ) fikirlerini karşısındakine açıklarken dönüp seyirciye  bakıp bizi de oyuna dahil ediyordu ama evde konuşan iki kişiden birinin dönüp haklı mıyım gibilerinden bize bakması bence oyunun bütünlüğünü bozan bir hareketti. Belki açık havada bir yerde olsalar falan çevreden destek alıyor olabilirdi , evde olunca bana saçma geldi.

Çıkışta kafeteryasında çayımızı içip, tam dışarıda selfi çekelim derken oyunculardan birinin orada olması da çok keyifliydi. İstemezseniz gelmem tabi diye bize lâf atması gönlümü fethetti. Zaten oyunda da gönlümü fethetmişti.

İşte böyle bir kaçamak oldu bize. 

Ah son bir açıklama. Alan Kadıköy'de gençler ayakta diye bir uygulama varmış. 18 - 30 yaş arası gençler balkon katında ayakta izlemek üzere 30 liraya bilet alabiliyorlarmış. Kapıda kimliğinizi göstermek gerekiyor haliyle. Eğer salonda yer varsa oturuyorsunuz da . Çok hoşuma gitti. Biletlerin tam 350 öğrenci 300 olduğu düşünülürse, genç olsam kesin alırdım . 

Bir de biletler internetten satılmakla birlikte, oyun başlamadan bir saat önce bilet kontrol görevlileri geldiğinde yer varsa onlardan da bilet alabiliyormuşuz, benim gibi bişet alma özürlüler için iyi bir seçenek .

Benzer yazılarım

11 Yorum yap

  1. O nasıl bir uygulama ;fakirsen bile hem otuz lira ver hem ayakta izle, bari tamamen ücretsiz yap bir faydan olsun. Bilmiyorum bir garip hissettirdi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki, ben öğrenciyken böyle şeylere bayılırdım, hiç de öyle düşünmezdim :D

      Sil
  2. Alan Kadıköy'ün temeli Aykurt Başkan zamanında atıldı. O ara ben yanındaki havuza gidiyordum, oradan biliyorum. Aykurt Başkan'ın amacı orayı Anadolu Yakası'nın AKM'si yapmaktı. Maalesef açılışı kendine kısmet olmadı ve belediyede her şeyi paraya endeksleyen yeni başkan orayı da halktan kopardı. 22 senedir ücretsiz olan Özgürlük Parkı Tiyatro Festivali'nde de geçen sene 400 liraya bilet satıyordu bu başkan bey, eminim ki tiyatro severler adını tarihe "altın" harflerle yazdılar :)) Umarım yeni gelen belediye başkanı Alan Kadıköy'ü amacına uygun şekilde halkla bütünleştirir. Tamam gençler ayakta uygulaması güzel ama 350 TL, belediyenin yeri için gerçekten çok fazla. Şehir Tiyatroları'nda ilk yedi sıra tam bilet 60 TL düşün :) Ben "Bir Bebek Evi Nora" adıyla aynı oyunu bir kaç sene önce Şehir Tiyotroları'nda izlemiştim. Kostümler ve dekor harikaydı.
    Bu arada oyunun izleyici düzeni gerçekten saçma olmuş.
    Oyuncunun arkası dönük olmasına gıcık olurdum sanırım :))
    Oyuna izleyiciyi dahil etmek, oyunu kesip izleyici ile konuşmak bildiğim kadarıyla Brecht yöntemi. Yani izleyiciye diyor ki "Bu bir oyun, sen bunu böyle bil, içselleştime." Aynı senin gibi ben de hiç sevmiyorum bunu, oyunun içine girmek, bütünleşmek ve hayal kurmak çok daha güzel. Sadece Meddah tarzı skeçlerde falan güzel olabiliyor.
    Çok uzun yazdım, tiyatro olunca kendimi tutamamış olabilirim:))
    Sonuçta güzel ve değişik bir gün olmuş, tiyatro mükemmel bir şey. Gazhane'de oyun izleyelim bir gün birlikte, sevgiler 🥰🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bilet fiyatları bana da yüksek gözüktü ama bana her şey yüksek gözüktüğünden artık ayırd edememekteyim. Neyse Mesud olacakmışız , hahahah, bakarız artık.

      Gerçekten sırtı dönük oyun sinir bozucu.

      Seyirciyi içine katacaksa, oyunun buna müsait olması lâzım gibi geliyor bana. Ev yerine sokakta geçse daha anlamlı gelecekti.

      İzleyelim valla. Hatta şehir tiyatrosundan biletin oldığunda haber ver, ben de kapıdan bulurum müsaitsem :D

      Sil
  3. alan gitmedim bi bakayıms :)

    YanıtlaSil
  4. Günaydın Handan merak ettik tatildesin sanırım. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok, değilim. Yazı yazdım , şarkı bulmaya çalışırken uzadı yayımlamam :)

      Sil
  5. Tiyatroya ancak kızım oynuyor diye gittim son zamanlarda 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok uzun zaman sonra ilk defa gittim :)

      Sil