Mauritius Yolcusu Kalmasın

Mayıs 03, 2023

Mauritius da neresi diyorsanız valla gitmeden ben de bilmiyordum. Can'ın tam arefe günü oraya uçuşu vardı ve dört gece kalacaktı , ben de ona yanlayıp gittim. Madagaskar'ın hemen yanında, Hint Okyanusu'nda bir adaymış .

Kaptanımızı da çekelim. On saatlik uçuş sonrasında havaalanındayız. Tabi asıl arkadaki duvarı çekiyordum, onu konu mankeni yaptım :)

Eh, gece sabaha kadar uçunca , oradaki ilk günümüz uyumakla geçti.

İkinci gün bize katılan beş kişiyle adayı gezmeye çıktık. Malum tatil ve uzun kalış olunca herkes anasını, bacısını, çoluğunu çocuğunu almış gelmiş. Uçan ekip, pas (yolcu olarak ) gelip cumartesi dönüş yapacak ekip, cumartesi gelip pazartesi bizimle pas dönecek ekip falan da deyince , otel bize çalışıyordu :)

Otel de sahilde , nefis tropikal deniz kıyısı oteli değildi tabe, havaalanının yanında , kendi halinde bi oteldi. Neyse ki sahile servisi vardı.

Neyse nerde kalmıştım, ikinci gün, yardımcı kaptan, purserimiz ( en kıdemli hostes pardon kabin görevlisi ), annesi, kabin görevlilerimizden biri, kız kardeşi , büyük araç kiralayıp yola koyulduk.

Aklımızda gezecek çok yer vardı ama tek bir yerde günü kapattık. Adanın doğusundan güneyine gittik. Yollar bol virajlıydı, içimiz dışımıza çıktı ama sonunda o sırada son olduğunu bilmediğimiz ilk durağımıza vardık : La Vallée Des Couleurs Nature Park

İçinde şelaleler, dev kaplumbapalar, geyikler, Nepal Köprüsü, zipline, şelaleler olan bir yerdi .

Par turuna katıldık önce hep birlikte. Ardından beşimiz zipline ve Nepal köprüsüne gittik.

Şu yukarıdaki 23 renkli toprak. Görevliler boyarken yakaladık :D

Hahaha, sanırım üzerindeki tabakayı çapalıyorlardı. Zira üstteki tabaka soluyormuş. 23 renk görülmüyor tabi de adadaki volkanın aktif olduğu zamanlardan bol mineralli toprağı olduğundan demirdi, çinkoydu hepsinin rengini söylüyorlar.

Şelaleler bizi mest etti.

İşte teeee o karşıya yürüdük .

Bütün ekip bir arada .

Şurası ziplayndı. Karşı tepeye kaydık. O kolaydı da.

Şu Nepal köprüsü biraz zorladı. Yalancı gülüşlerimize kanmayın, hepimizin yüzünde arkada bize yetişmeye çalışan Can'ın ifadesi vardı. Ne kadar uzun diye sorarsanız, sonsuza uzanan köprü gibi geldi bize :D (350 m imiş )

İşte ilk gün böyle geçti. Oradan çıktığımızda saat üçe geliyordu. Hava beş gibi kararmaya başladığından her yer o saatte kapanıyor. Biz de açlıktan ölüyorduk, yemeğe gitmeye karar verdik. Ve fakat burada kimi restoranlar üç buçukta kapanıyor, kimisi altı yedi gibi açılıyor. Tüm gün açık olanına denk getirmek zor.

Şöförümüz bir yere götürdü ama beğenmedik. Bizim beğendiğiniz de kapanmış. Ama halimize acıyıp iki tür yemek çıkartmaya karar verdi. (Anacım yedi kişiyiz, akıllı olup da aç zaten restoranı , di mi :D)

Bu da yemek yemiş mutlu kızlar fotoğrafı :)

Son olarak da kalabalıkla gitmenin faydası başbaşa fotoğraflarımızı koyarak ilk günü bitireyim.

Ekip oradan Madagaskar'a gidip gelirken biz ne yaptık onu da bir sonrakinde anlatayım. Beni izlemeye devam edin anacım :)

Not: Bunca fotoğrafa şarkı koymadığımı anlamışsındır fotoğraflara tıkladıysan ama ben yine de söyleyeyim. Şarkı falını çiçek ve kuş fotoğraflarına saklıyorum ;)

1. Bayıldım Handan ne iyi yapmışsın çok güzel fotoğraflar devamını sabırsızlıkla bekliyorum.

1. Plansız programsız gittim ama iyi geldi gerçekten :)

2. Dört gözle beklediğim yazııııı <3 Fotoğraflara göz ucuyla baktım buradan uzun uzun keyifli okuyayım diye. Şahane.. Biz Mauritus'a Luki 5 aylıkken gitmiştik :) Tabii yarısı hafızamda yok seyahatin bu nedenle :)))) Ama çooook sevindim senin böyle güzel eğlenmene ve dinlenmene, Japonya olmayınca valla içimden geçmişti inşallah onun yerine şöyle tropik bir yer olur Handan'a diye... Sefanız olsun! <3

1. Valla herkes de kafa dengiydi. Normalde kalabalık tatilleri sevmem ama ilk defa tanıştığım bu kadar güzel insana denk düşmek şanstı. İki günde pek bir yerini gezemedik. Ama derdim her yerini gezmek değil, gezdiğim yerin tadını çıkartmaktı zaten. Bir daha gitmek için bahane olsun di mi :D

3. Çok iyi yapmışsın gitmekle:) Mauritius'u 14-15 yaşlarındayken kafama takmıştım. O zamanlar bu kadar bilinmiyordu malûm. Ama sonra gitmek için hiç girişimde bulunmadım, ilginç. Bizim oğlan işlerini rayına oturtsun da bakarız belki. İyi hatırlattın yani Handan:)
    Sevgiler...

1. Gezecek görecek çok yeri var Sezer, kısa değil uzun güzel bir tatil lâzım :) Benden de sevgiler.

4. oh ne güzel maşallah :) demekki personel uçuşu da oluyooo :)

1. İndirimli bilet hakkımız oluyor Deep, ama sorun o hakkımızı kullanmak için uçakta boş yer olması gerekiyor, bize numaralı bilet vermiyorlar.Dönüşteki gerilimimizi dr anlatacağım sonra.

5. O ip merdiven beni benden aldı :) Ama şelaler şahane, tabii ki siz de :)

1. Beni de benden aldı Evde Yazar:) Teşekkürler:)

6. ya çok güzel yapmışsın ki, keyfin bol olsun...

7. Ne güzel bir tatil olmuş. Ya hu nerelere ucaklarımız gidiyormuş, valla ben ilk kez duydum burayı. Of o köprü, Artvin'de çocukken deli akan Çoruh nehrinin üzerinden geçtiğimiz asma köprüleri hatırlattı. Neyse ki iple bağlısınız.

1. Hem de vize istemeyen bir yer Mehtap, o yüzden de kolay gitmesi.

Bağlı olmasak adım atamazdım oraya, bağlı halde bile sağa sola yatarken geriliyor insan :)

8. Ne güzel çok merak ediyorum Mauritius u ama ben gitsem denizden çıkamazdım herhalde 🙈

1. Aslında güzel tekne turu ayarlamak da lâzımdı ama normal turlar yüzmekten çok alış veriş modunda olunca uğraşamadık fazla. Bir daha gidersem dalma turuna gitmeyi isterim. Ben ki dalmayı hiç düşünmedim, orada dalınır ama :)