Dün Çok İlginç Bir Şeye Şahit Olduk

Eylül 05, 2022

Denize sıfır kamp kurmanın kötü tarafı güneşin altında kalmak. Bir tentemiz var ama sürekli sağına soluna gölgelik şeyler asmamız gerekiyor. İyi tarafı sıcaktan bunaldıkça cumburlop denize kendimizi atabiliyoruz.

Ben de öğlene doğru pek denize girmem normalde ama dün sıcaklayınca gideyim dedim . Suda balıklar var, Can maske şnorkel alacak mısın deyince iyi fikir diyerek aldım. Normalde deniz gözlüğü takmayı sevmiyorum. Ama maske şnorkel hoşuma gidiyor arada .

Sabah girdiğim zamanın aksine deniz balık doluydu. Kocaman sürü. Neyse onlar dağıldılar küçükler kaldı. O arada Metehan da yanıma geldi. Deniz gözlüğünün içine eski gözlüklerinin numaralı camlarını yerleştirerek yaptığımız gözlüğü ile eskisi gibi körlemesine dolaşmıyor artık. Bir nebze daha rahat. Sanırım önümüzdeki sene numaralı deniz gözlüğü yaptırırız ona artık .

Neyse konuyu dağıttım iyice. Sahilde durup sudaki minik balıkları izleyerek gülmeye başladık. Zira balıklar Metehan'ın ayaklarını takip ediyorlardı. Nereye gitse on beş yirmi balık takip ediyordu onu. 

Derken suda başka bir balık gördük. Dil balığı mı dedik ama değildi. Suyun dibinde sanki yürüyormuş gibi gidiyordu. Ahtapot mu acaba dedik kolları saklanmıştır. Değilmiş. Bizim balık Metehan ' a doğru ilerleyip durdu. Pusuya yatmış gibiydi. Arada bir hafif hareketleniyor ama tam pusuda bekliyordu. Derken bir anda ağzındaki tüm bacakları eliyın gibi açıldı, içinden parlak daha uzun iki tanesi kurbağanın sinek yakalaması gibi bir anda uzanıp balıklardan birini kaptı. Metehan da ben de kafamızı suyun altına sokmuş vaziyette bunu izledik. Sürünün diğer balıkları hemen saldırıya geçti ve bizim balık gözden yitti. Geri döner dönmez araştırdık, küçük bir mürekkep balığıymış bizim balık.

Neyşınıl Ceografik tadında bir deniz macerası oldu bize. 

Bu kampın hatıralardan çıkmayacak ânı da bu oldu. 

Merak edenler cuttlefish diyerek yutubda videolarına bakabilirler. Bizim gördüğümüzde daha büyük olanların nasıl yengeç yakaladığı falan var .

Benzer yazılarım

24 Yorum yap

  1. Vay canına dedim,yazı sanatı insanı çekiyor kendine,birden denizde olmadığımı anladım,bitince yazının son sözü.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorum için, insana yazma şevki veriyor :)

      Sil
  2. heyecanlı ve ne kadar güzel bir anı :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Canlılar dünyasında tanımadığımız, bilmediğimiz, görmediğimiz ne kadar varlıklar var. Hele de denizlerdeki canlıları ancak belgesellerden izleyip tanıyoruz. Gerçekten ilginç bir tatil anısı olarak arşivinizde yer alacak. Size iyi tatiller dilerim.
    Selam ve saygı ile.

    YanıtlaSil
  4. Denizin altı üatünden daha maceralı kesinlikle :) eskiden babamın arkasında taka gibi giderdim, bu sene kızım devraldı, dede torun saatlerce denizaltını izlediler, ben de yukarıdan onları <3

    YanıtlaSil
  5. Ne şans ama! Süper bir anı daha eklenmiş kamp tarihimize :)

    YanıtlaSil
  6. denizde dehşet dırım dırım :)

    YanıtlaSil
  7. Normalde sabah 7-8 sularında deniz tertemiz, balık dolu oluyor hep. Bana öyle denk geldi demek ki. Ya da sahilden sahile değişiyor olabilir. Gece denize girmeni de tavsiye ederim. Başta fazla ürkütücü, alışınca acayip huzurlu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuhaf bir şekilde sabah erken balığa rastlamadık öğlen gibi geldiler. Bir de gece blkk avlayanlar vardı çok.

      Gece ay ışığında denize girmişliğim var :)

      Sil
  8. İlk olarak fotoğraflara bayıldığımı söylemeliyim.Belgesel tadında olmuş gerçekten.Aşağıda neler olduğunu görmek beni ürkütüyor.Eskiden datça yolunda köpek balığı koyundaki bir tatil köyüne giderdik,yılın belli aylarında köpek balıkları buraya yumurta bırakıp mayıs, haziran gibi almaya gelirlermiş yumurtadan çıkan yavruları.Kayıkla karşıya geçmeye niyetlenmiştik bir kaç genç yanımızdan yavru köpek balığı geçmişti unutulmuş sanırım.İyiki suda değildik çok ürkütücüydü. Dev karetta çıkmıştı kardeşimin yanından bir de epey korkmuştu, çıkıp ağzını kocaman açmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yine güvenli denizlerimiz var, Avustralya'da falan yaşasaydık ne olurdu, düşünemiyorum :)

      Sil
  9. Sizin çok tatlış anlattığınız bu yazı bende resmen gerilim yarattı. Bende zaten deniz korkusu var ay ben hayatta giremezdim o suya. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah, küçüktü mürekkep balığı :D Büyük olsa ben de korkardım.

      Sil
  10. Ben çok korkardım sanıyorum, denizaltı dünyası beni hep bir parça tedirgin eder de :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yerde ilk denize girdiğimde hiç bakmam suyun içine. Bir iki gün sonra bakarım. O zaman da gördüklerimde ürkmem, zira günlerdir girmişim suya, hiçbiri bana yaklaşmamış:) Tuhaf bir mantık olabilir ama bende işe yarıyor :)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Bizi bulan güzellikleri hep fark edip tadını çıkartalım Tosbağa Günlüğü :)

      Sil
  12. Canlı belgesel izlemek gibi olmuş. Ne güzel.

    YanıtlaSil