Çalışkan Çarşamba : Çiğdeci

Eylül 28, 2022

Dün bir arkadaşımla onun katıldığı baskı kursunun sergisini görmek için Küçük Ayasofya Camii' ne gittik. 





Orada harika baskı hayat ağaçlarına baktıktan sonra ( üstteki videodakiler arkadaşımınkiler ) Sultanahmet' e geri döndük. Ne zamandır Sultanahmet Köftecisi ' ne gitmemiştim. Orada köftemizi yedik. Tazecik ekmekler ve tatlı yemeden çıkmayı başardığım için kendimle gurur duyduğumu söylemeliyim :)

Yemek sonrası Gülhane Park ' ından geçtik. Bir anda kalabalık ve gürültü geçip papağanların çılgın seslerinin arasında kaldık.







İşte o sırada değişik bir kuşa rastladım.


Uzaktan sığırcığa benzettim ama yaklaşınca o olmadığını fark ettim 


Eve gelir gelmez videodan bu fotoğrafı çıkartıp internette aradım.

Çiğdeci Kuşu ' ymuş bu kuş. Sığırcık familyasındanmış. Kent yaşamına da bayağı uyum sağlamışlar. Aslen Hindistan, Pakistan,  İran memleketleri . Ama bizim bu geveze tipler en çok yayılan yüz tür içindeki üç kuştan birisiymiş.  Az biraz istilacılarmış. Papağan gibi konuşmayı da öğrenebiliyorlarmış . Daha merak edenler Vikipedi ' ye bakabilirler. ( Tıkla )

Bu arada AnaBritanicca ' ya baktığımda Çiğdeci Kuşu bulamadım. Diğer adı Hint Mayna' sı diye baktım. O da olmadı. Hindistan'ın bitki ve hayvan örtüsü kısmında Mino kuşu gördüm. 


Sanırım Mayna o sırada Mino olarak çevrilmiş . Mino Kuşu olarak internette arattığımda Mino, Mina olarak da yayınlar gördüm. 

Bu arada mino mina bakarken ansiklopedi başka ilginç bişeye rastladım ama o da haftaya kalsın :)

Neyse gün bitmeden yazıyı tamamladım. Siz duymuş muydunuz bu kuşu daha önce ?

Benzer yazılarım

15 Yorum yap

  1. Hayat ağacı baskıları ne güzelmiş. Ben de Tokat tahta baskı kursuna gittim bu yakında. Pek cici şeyler yaptık. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şeyler çıkmıştır kimbilir :)

      Sil
  2. Hiç duymadım ki meraklıyımdır kuşlara. Ortadaki sarı nasıl güzel, mayo üstüne de ne hoş bağlanır! Ama asıl senin saçlarına bakarken hep aynı gülümseme hep aynı ayyy çok güzel hissi geliyor, maşallah! Bu yaz sevdiklerimin ağzını aradım çünkü saç boyamayı bırakmak ve doğal doğal yaşlanmak istiyorum ben de ama hiçbirinden yeşil ışık gelmedi :/ 50'den önce olmaz dediler.. Fakat bazen yollarda böyle gür açık gri saçlı insanlar görünce işte diyorum ya işte budur! Bir Handan bir de Andie McDowell elbette ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, teşekkür ederim Ceren, ben de severek kullanıyorum saçlarımı. İlk önce çık renk saçı sevmiyorum pandemiden sonra boyarım diyordum ama şimdi alıştım :) Teşekkür ederim canım: )Andie McDowell'i de çokseverim :)

      Sil
  3. Kuşlara pek merakım yoktur, bu kuşuda duymamıştım. Güzel bir gün olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşları gerçekten çok severim ve değişik bir tane gördüğümde çok heyecanlanıp mutlu oluyorum :) Güzel bir gündü gerçekten de :)

      Sil
  4. Baskılar ne kadar şahane olmuş. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık ♥

    Böyle arkadaşları olunca insanın enerjisi de yüksek olur tabii ki de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlarla bir arada enerji yükseliyor gerçekten de Şebo :)

      Sil
  5. Handancim Google lens kullansana, ben bitki hayvan bilmediğim merak ettiğim ne görsem elim direk lense gidiyor artık, tavsiye ederim🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giç düşünmedim, olabilir tabi Bahar. Google resim aramaya alışmışım, oradan bakıyorum ama bazen uğraştırıyor.

      Sil
  6. Bahar ben bu arada, neden giriş yapmadı anlamıyorum.

    YanıtlaSil
  7. köfte ve gülhane oh :) çiğdeci pekii teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Duymamıştım. Benim için kanatlı bütün canlılar kuş diye geçiyor. Özel olarak isimlerini hiç bilmiyorum. Aynı şey çiçekler ve balıklar için de geçerli ne yazık ki.

    Birkaç sene önce sonbaharda Gülhane Parkı'na gelmiştik. O kadar beğenmiştim ki. İstanbul'da en sevdiğim yerlerden biri oldu. Bir gün tekrar gelmek kısmet olur umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki birlikte gideriz Şule, kim bilir :)

      Sil