Kitap Salı

Şubat 18, 2020


Haftanın tek kitabı. Henüz yarısına gelebildim üstelik. Virginia Woolf, yine kendine has üslubuyla,  bol virgüllü, makinalı tüfek gibi attığı cümlelerini sıralamış. Geniş zamanlara yayarak, tadını çıkarta çıkarta okumak gerekiyor. Seviyorum tarzını.


"Ölümü her gün ufak tefek dozlarla almazsak yaşamayı beceremeyecek yapıda mıyız?"

" Zamanın insan beyni üzerinde basit bir etkisi yoktur. Üstelik insan zihni zamanın kütlesini tuhaf bir şekilde etkiler. Bir tek saat, insan ruhunun garip özüne yerleşir yerleşmez,  saat cinsinden uzunluğunun elli ya da yüz katına kadar genişletilebilir; öte yandan bir saat,  zihin kronometresinde tam olarak bir saniyeyle de temsil edilebilir. "

" Çingenenin,  bütün dünya bize aitken,  yüzlerce yatak odasına sahip olmaktan daha aşağılık bir hırs olmadığını düşündüğü belliydi."

Benzer yazılarım

12 Yorum yap

  1. İtiraf etmek gerekirse Virginia Woolf'un eserlerini hiç okumadım. Ama çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine has bir stili var Akela. Bazen bir varilin içinde yuvarlanıyormuş gibi hissedebiliyorsun :) Kendine Ait Bir Oda, okuduğum ilk eseriydi, hâlâ en sevdiğim o sanırım. Tavsiye ederim.

      Sil
  2. Bu yazarı tanımıyorum hiç okumadım kitaplarını. Sana keyifli okumalar Handan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanının açık fikirli ve feminist kadınlarından Özlem, Kendine Ait Bir Oda'da kadınların o dönemde nasıl ikinci sınıf yerine konulduklarını öyle güzel anlatmış ki

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. İlginç bir konusu var Bahar bakalım nasıl bitecek.

      Sil
  4. Ayy bu Ingilizler fena ben de Joseph Conrad okuyorum ama çok zor be

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu hiç okumadım Sev, bu kadarı bana yetiyor :D

      Sil
  5. Yazarın dilinin ağır olduğu söyleniyor sizce de öyle mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor bir dili var. Dili temiz ve açık da cümleleri makinalı tüfek gibi. Mrs Dalloway'ı okurken beni bir fıçıya koymuşlar da yuvarlamışlar gibi hissetmiştim :) Ama seviyorum okumayı.

      Sil
  6. Virginia Woolf sevdiğim yazarlardan, Orlando okumadığım bir eseri, umarım yakın zamanda okurum :)

    YanıtlaSil