Bugün

Şubat 19, 2020

Sabah tam saate sırtımı dönmüştüm ki zili çaldı. Homur homur dönmeye debelenip zili susturdum :)

Oğluşlara kahvaltı hazırladım. Kendime hazırladım. Ay dün mutfak tartısı aldım, ölçtüm biçtim koydum peynirleri felan,  pek mutluyum :D (Evet iki yımırta yiyorum, ben tam bir yımırta delisiyim :D)


Bilgiç'in beslenmesini ayarladım. Baktım onun çıkacağı yok, bırakıp yürüyüşe gittim.

Yarım saat annemle yürüdük. Oradan pilatese geçtim. Hocamız hasta ama sürünerek geliyor kız. Millet de bulaşacak diye korkuda. Hahaha. Hayır hafta içi her gün beraberiz zaten, geçtiyse geçen hafta geçmiştir o. Çocuklar küçüktü, ne zaman hasta birilerinden kaçsam hastalandılar. O zamandan beri hiç umursamam nezle grip. Geçeceği varsa geçiyor anacım.

Neyse üzerine kırk dakika koşu bantına çıktım. Hehehe, koşu bantı deyince pek havalı oluyor emme yürüyom yine tabi :D

Baktım sabah kahvaltımın kalorilerini yakmışım çıktım spor salonundan.

Dönüşte olmazsa olmaz markete uğradım.  Her sabah iki çanta dolduruyorum ne hikmetse.

Eve döndüm. Temizlik bezlerini yıkamaya attım. Biraz serilip köşeye dinlendim. Normalde uyurum da ama karnım kazınıyordu, mümkün değildi uyumam :D Kalkıp evi süpürdüm. Neyse saati on iki edince mutfağa koştum. Kendime dürüm arası füme somon ve yeşillik yaptım.

O arada Can geldi. Biraz muhabbet ettik. Sonrasında koltuğa kıvrılıp uyudum biraz. Öncesinde ayağıma kalın çorap geçirdim tabi. Komik bir şekilde gündüz yaptığımda ayaklarım buz kesiyor, uyuyamıyorum o zaman da. Ama gece yatarken böyle bir sorun yok. Üstelik ev gece daha da soğuk.  Gerçekten metabolizmamız günışığına ayarlı bi şekilde herhalde.

Uyandım. Serseme dönmüş halimi açmak için su içtim. Çamaşırları asıp mutfağa girdim. Fasülye suya koymuştum onu haşladım. Düdüklü tenceremin kapağı kâse gibi. İlk zamanlar pek anlamamıştım nasıl kullanacağımı ama ocağı kapattığımda o kısmına soğuk su doldurduğumda bütün tıslamalar sönüveriyor ve hemen kapağı açabiliyorum.

Kuru fasülye ve pilav pişirdim. Azıcık toz aldım. Şimdi Bilgiç okuldan geldi. Metos ödev yapacağım diyerek gitmemişti zaten.  Sanırım hepimizin evde olduğu ender anlardan. Birlikte sofraya oturabiliriz ne güzel.

İşte böyle anacım. Sıradan ve güzel bir gün bugün. Metos ödevini bitirdiyse belki John Wick 3 ü bile izleyebiliriz sonrasında :)

Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. Oyy, sen anlattın ben acıktım Handan:)
    Yumurtayı ben de seviyorum, kayısı olacak ama tutturabilirsem. Kabuklarını hemen soyarsam miss. Gündüz ayak üşümesi bende de oluyor. Ve gün ışığı tahminin doğru bence. Kolay gelsiin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla akşam yemeğini yiyeli iki saat oldu, ben de şimdiden acıktım Zeugma. Aklım fikrim yemekte :D

      Annem tam 11 ya da 12 dakikada kayısı pişiriyor. Ocağın altını açmasından itibaren 11 dakika.

      Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. ne güzel kadınsın öyle :) annemde bugün kuru fasulye pilav yaptı:) ne güzel tesadüf oldu :) afiyet olsun güzel kadın sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. bizde de kuru bulgur pilavi var:)) iradene hayranım. diyette başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bulgur pilavı pişirecektim ama Metehan isyanları oynuyor pirinç pilavı uzun süre yemeyince. Kuru fasülye pilav onun en sevdiği ikili :)

      Üç kilo almışım yaz sonundan beri Özlem, midem küçülmüyor hiç. Ama ağrılarımdan öyle bezdim ki yeniden fazlalaşsın istemiyorum. Şu yetmişin altına düşsem çok iyi olacak ama nerdeee.

      Sil
  4. Sen yetmişten fazlamısın asla inanmam ben de ptesi itibariyle rejime başladım yarın akşama kinoa yapicam ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 73 inmiştim 76 ya fırlamışım yine Sev. Şişkinliktir o dedim ama diilmiş :D Yeniden başladım gram gram vermeye.
      bakalım. Sana da kolay gelsin canım :)

      Sil
  5. Yumurta benim evde de stoklu ürünlerden. Sporu yaklaşık bir aydan fazladır yapamıyorum. Sağlık nedenleri.:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de arada kalça ve diz eklemlerim iflas ediyor, mola veriyorum biraz Beyda. Vücudu dinleyerek spor yapmakta fayda var.

      Sil
  6. pilatesi önceden yapıyordum etkili, çabuk sonuç veriyor :)
    fakat şimdi belimden dolayı yapamıyorum, yürüyüş fırsat buldukça :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyüş hiç vazgeçmediğim spor Bahar, pilatesle bu yaz tanıştım, dizimi ve kalçamı zorlamadan yapmaya çalışıyorum. Arada eklemlerim isyan edince duruyorum.

      Sil
  7. Ay bizim beyin olmazsa olmazıdır mutfak terazisi, herşeyi milimetrik ayarlar gramajıyla, şahane işler çıkarır (2 saat o çalışır sonra 2 saat ben mutfağı temizlemeye çalışırım çaktırma).
    Bense hep göz kararı, olduğu kadar olmadığı kader hehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek yaparken hiç kullanmadım terazi ben de Ceren, gelgelelim rejim yaparken gözkararı peynir şu kadar gramdır demekten sıkıldım da aldım :D

      Benim kocam mutfağa bir tek çay koymaya girer, ne şanslıyım bak :P Neyse oğlanlar birşeyler yapınca beş kabın üçünü on söylemede yıkamaya başladılar, pek mesudum bu konuda :D

      Sil
  8. Mutfak tartısı güzelmiş. Bir de içindeki protein miktarını falan gösterse tam olacak;) John Wick 3 tavsiyeeee.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Proteini değil de kalorisini falan yazan varmış, ama eski kafalı biri olarak her elektronik aletin en sadesini almaya eğilimim var Duo :D

      John Wick izleyemedik dün, oğlan ödevini bitirince arkadaşlarıyla oyun oynamayı tercih etti. Oysa pek hevesliydim.

      Sil
  9. Handancım o kadar saat yürümeye dizlerin nasıl dayanıyor peki? Ağrımıyor mu? Yıpranma var diye biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düz yolda çok etkilenmiyor Ecehan, sanırım belirli düzeyde ağrıya da alıştım. Merdivenlerden inip çıkarken güçlük yaşıyorum daha çok. Mümkün olduğunca merdivenlerden kaçınmaktayım. Bir de kilo vermek çok işe yaradı tabi. Eskiden bu kadar yürüyemezdim :)

      Sil
  10. Hasta birinden abartılı bir şekilde kaçılmasını anlayamıyorum. Daha çok çağırıyor gibime geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı fikirdeyim. Spor salonundayız, kalabalıkız, her an herkesten birşey bulaşabilir , hastalık etkilerini göstermeden önce bulaştırılıyor ki zaten.

      Sil
  11. Yumurtayı ben de iki tane yiyorum Handan. Tam bir yumurta hastasıyım. İllaki kahvaltıda yumurta yemem lazım. Eğer kahvaltıda yemezsem o gün öğle ya da akşam mutlaka yiyorum yoksa eksikmişim gibi hissediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı ben, mesela bu sabah yemedim, şimdiden öğleyin sucuklu yumurta pişirsem moduna girdim Şule :)

      Sil