Adalar Müzesi

Ağustos 25, 2017

Bu sene sanırım cidden çok fazla müzeye gittik :)

Adalar Müzesi bol dökümanlı, okumalı, filmli , eğitici bir müzeydi.



Adaların oluşumundan başlayıp o zamandan bu zamana  neler neler olduğunu  bu şekilde büyük tabelalarda okuyup öğrenebiliyorsunuz. Resimlerle zenginleştirilmiş, bölüm bölüm ayrılmış yazılar zevkle okunuyor.

Adalara Prens Adaları denmesinin sebebi genellikle soylu sınıftan insanların sürgüne gönderildikleri yer olmasıymış, meselâ bunu öğrendik.


Arada deniz canlılarını da görebiliyorsunuz,







okul sıralarını da:)



Melih Cevdet Anday'a ait eşyalar


Rakı şişeleri



Eskiye ait bir çok objeler de var.



Tarihi olayların adalar boyutu.




Futbol efsaneleri.








Uzun uzun geziyor, düşünüyor, hatırlıyor, üzülüyor, hüzünleniyor ve gülümsüyor insan.







Son kısımlara doğru büyülü bir ortam hazırlamışlar. Uçuşan renkli tüllerin üzerinde  adalarda yaşayan, adaları yazan, çalan , söyleyen herkesten bir parça var. Aynı anda fonda da sesli olarak okunan parçalar var.


Kitap tutkunlarının, şiir çılgınlarının gidip orada olmaları gerek:)

Bu küçük kısımda da adalarla ilgili tanrıların hikâyeleri var. Amazonlardan İkarus'a bir çok hikâye.


Yerdeki bu ekranda hayali adaları anlatmaktalar.




En son bölümde göçlerle ilgili yapılan çalışmalar yer alıyor.


Şu tablo çok hoşumuza gitti. Her ne kadar çıkartma kalmadıysa da doğduğumuz yere kırmızı, yaşamak istediğimiz yere mavi çıkartma yapıştırarak genel dağılımı belirlemek açısından çok hoş bir çalışmaya katkıda bulunuluyordu.


Ve bahçesindeki yelkenliler de bambaşka güzeldi.


Sürgün kayıkları sergisi..


Biz bu müzeyi çok sevdik.

Son olarak şu bilgileri de vereyim.

Ziyaret Günleri ve Saatleri

Kış ayları 10.00 - 17.00
Bahar/Yaz ayları 09.00 - 18.00
• Aya Nikola Hangar Müze Alanı Pazartesi günleri kapalıdır.

Giriş Ücretleri

• Müze Çarşamba günleri ücretsizdir.
Ücret  5 TL
İndirimli  3 TL
Ücretsiz  • 12 yaşında altındaki çocuklar ve engelliler ile eşlik eden ziyaretçiler.

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. Güzelmiş gerçekten.Umarım biz de gidebiliriz.Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Darısı başınıza diyelim Ebemkuşağı :)

      Sil
  2. Çok güzelmiş yaa.. Bayıldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dahaki sefere gidersiniz siz de Kerime :)

      Sil
  3. Tam benlikmiş, çok sevdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok büyük olmayan müzeleri daha çok seviyorum sanki Bahar, yorulmadan, sıkılmadan geziyor insan :)

      Sil
  4. Çok hoşuma gidiyor oğullarınla böyle gezmen :) Evlenip,çocuk yapasım geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha önce bir gün bizimle gel, akşama hâlâ yapasın gelir mi karar verirsin Yurdagül :D

      Sil
  5. Müzeler gezilmesi en keyifli yerler bana göre. Adalar müzesi de çok güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum Karınca, bu sene de doya doya gezdim sanırım :)

      Sil
  6. Güzelmiş, çok teşekkürler Handan'cığım, mavi çıkartmalara baktım da Afrika'nın en ücra köşelerine bile yapıştırmışlar.:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası olmasın da nere olursa olsun demişler herhalde Müjde :)

      Sil
  7. Ba ba ba ,bir de atraxiyonlu pozlar da. Ermişler... Bir de çamur atıyorsun yavrularıma ,akşama kadar bizle gez,bakalım hala çocuk isteyecek misin diye yazmışsın Yurdagül'e. Cık cık cık,seni kınıyorum Handan 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehe, hiç de yavrularıma çamur atmıyorum Sevda, babalarına da atmaktayım :D Bezdirdiler beni bu sene yahu.

      Sil
  8. Merhaba Handan Abla.
    Adalar Müzesini hiç duymamıştım müze sever olarak ayıpladım kendimi. :)
    Notumu aldım araştırıp, uygun zamanda gidilecekler listesine ekledim.
    İyi geceler, iyi pazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de haritadan bakarken rastladım, aramasaydım müzenin önünden görmeden geçebilirdim Gülşah. Bakalım sen de sevecek misin :) İyi pazarlar :)

      Sil
  9. Gezmiştim ben de :)) Gittiğimde çıkartma hala vardı, haritaya yapıştırmıştım. Ama bahçesinde yelkenli gördüğümü hatırlamıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yelkenlilerin sergisi sanırım temmuz ayında.açılmış Kâğıt Salıncak. Geçici mi kalıcı mı bilemiyorum ama.

      Sil