Patlıcan'ı Çok Severim

Nisan 06, 2013

Ama tabi sevdiğim patlıcan yemekleri bol yağlı, kızartmalı falan oluyor. Malum şu anda uzak durmaya çalıştığım bir yemek çeşidi kızartmalar.

Geçen gün hep kış sebzeleri yemekten bıkmış bünyemi mutlu etmek için marketten aldığım patlıcanlarla farklı birşey denemeliydim. Ben de paçasını yaptım.

Hem pratik, hem kalorisiz, hem de soğuk yendiğinde salata gibi oluyor.

Patlıcanları soyup dörde böldüm. Üzerlerine bir çay bardağına yakın elma sirkesi döktüm. Domates rendesi ve bir parça da sarımsak ekleyerek 20 dakika kadar pişirdim. (Benim domatesler pişmişti, çiğden koysam belki daha uzun sürer.)




Viki amcaya göre : Patlıcanın insan sağlığındaki yerinin diğer sebze türlerinden küçümsenmeyecek düzeyde olduğu bilinmektedir. 100 gr patlıcanın kalori değeri 24’dür. 100 gr patlıcanda 1.1 g protein, 2 g yağ, ve 5.5 g karbonhidrat vardır. Vitamin içeriği bakımından ise; 100 gramında 30 IU A vitamini, 0.4 mg B1 vitamini, 0.5 mg B2 vitamini ve 5 mg C vitamini bulunmaktadır.

Eh daha ne olsun :)

Benzer yazılarım

8 Yorum yap

  1. Bizim orada bu yemeğe "çığırtma" derler Handan'cım :) Ben bayılırım, ama hiç elma sirkesiyle denememiştim. Herşeyi çiğden koyup pişiriyorum ben, anneannem yeşil biber de koyardı ama ben hiç sevmem yeşil biberi o yüzden koymuyorum. Sadece zeytinyağı, patlıcan, domates ve sarımsak, azıcık ta tuz ve şeker, oh miss...

    YanıtlaSil
  2. Ben yağ ve şeker koymadım Selen tam rejim yemeği oldu. Sirke ile salatamsı bir havası var, tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  3. ben de :)))
    ben de çok severim, patlıcan musakka, karnıyarık favorilerim :)
    ama kıymayla kızartma yağı birleşince aman Allahımm bir yemek oluyor :)

    YanıtlaSil
  4. Hımmm, düşünmesi bile güzel Merve:)

    YanıtlaSil
  5. Çok hoş görünüyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Pia. Hem pratik hem sağlıklı :)

    YanıtlaSil
  7. ben nasıl severim patlıcanı. of of offffff nasıl pratik ve güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Pratik, lezzetli, kalorisiz ve tam yazlık Nihalcim:-)

    YanıtlaSil