Kovid Olmuş Olsaydın Anlardın Merak Etme Demiş Doktor Can'a

Haziran 29, 2022

 Yok, valla anlamadık. 

Hepimiz hasta olduk dediydim ya. Can Amerika uçuşu dönüşü nezle olarak geldiydi. Doktora gitmiş eve dönmeden. Doktor da böyle yanıtlamış onu. Çok hafif ateşi vardı, burnu tıkandı, hapşırıp duruyordu.

Perşembe akşam benim boğazım hafiften acımaya başladı. Cuma nane mollaydım. Metehan da Perşembe akşamı iyi hissetmiyorum dedi. Boğazı kötüleşti.

Nezle grip ilaçları ile ayakta kaldık . Ben cumartesi öğleyin kalkıp evi süpürmeye falan girişince tamam toparlıyorum dedim. Metehan'ın boğazı iltihaplanmış onun ateşi ve boğaz ağrısı geçmedi bir türlü. O arada Bilgehan da hafif ateşlendi.

Pazar akşamı Can'ın uçuşu vardı. Nezle olarak uçunca kulaklarına çok zararlı, sen uçma yine de bir doktora görün dedim. Bir de test mi yaptırsa mı diye düşündük. Doktorlar test mest istemiyor. 

Ben törene gittiğimde maskemi indiremedim hiç ve kimseye yaklaşmadım. Millet bana takılıyor çıkart şunu diye. Yok dedim, öksürüğüm falan yok ama boğazım çok acıyor, ne olur ne olmaz .

Can korona testini yaptırtmış doktora. Ve pozitif çıkmış .

Bütün hafta boyunca gittiğim her yer gözümün önünden geçti. Neyse ki kapalı alanlarda maskesiz değildim hiç. Kimseye bulaştırdığımı sanmam. 

Hastalığın semptomları geçer geçmez, bir daha test mest istemeden uçuşuna izin verilen bir uçuş personelinden bize bulaştığını düşünüyoruz. Ya hadi kimse test istemedi, sen de işe geldin. On saat uçuyorsun insanlarla , maskeni taksaydın be mübarek. Yemin ediyorum insanlık azıcık akıllı olaydı şu pandemi çoktan bitmişti .

İşte böyle arkadaşlar.

Neyse ki Metehan'ın yaz okuluna gideceği zamana falan denk düşmedi, çok üzülürdük.

Antibiyotiğin üçüncü gününde onun da boğazı hafifledi azıcık.

Dün koku duygumuz gitmiş. Çiçek koklamaya çalışırken anladım . Oysa üç erkekle yaşarken evde burnuma hiç kötü koku gelmemesinden anlamalıydım :D

Homili gırtlak abur cubur yemekten hastalığı kilo alarak atlatan ilk aile olabiliriz sanırım.

Koku duygum bir yerine gelsin, kıyı köşe evi temizleyeceğim .

Yani son günlerde salgın denilen nezle grip büyük ihtimal korona canlarım .

Ona göre .

Ben şimdi kitap keyfime gidiyorum. Tenis maçları da var. Tam tatil :D 



Benzer yazılarım

32 Yorum yap

  1. Çok geçmiş olsun hepinize, acil şifalar dilerim ❤️

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun. Artık cidden bilerek mi yapıyorlar diye düşünmeye başladım bende. Liste kabarmasın diye.
    Keşke herkes bu kadar düşünceli olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben herkesteki rahatlık seviyesine inanamıyorum Hayalperest.

      Sil
  3. Ay ya, şaka gibi. Hepiniz demek. Geçmişler olsun. Eskisi gibi değil, semptomlar gerçekten hafiflemiş demek ki. Bu yazıyı okudum ya, dün ilk kez maske takmadan salı pazarına çıkmıştım. Çok kızdım kendime. Bir daha asla :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açık alanlar hadi neyse de kapalı alanlar hele hele toplu taşıma araçlarında başka kimse de takmadığında çift maske falan takmak lâzım sanırım. Öte yandan hastalık bildiğin nezle grip gibi. İnsan ne düşüneceğini bilemiyor

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun, salgın bitmiş gibi davranılsa da tedbiri elden bırakmamak gerekiyor gerçekten. Dilerim hemencecik düzelirsiniz <3

    YanıtlaSil
  5. Çok ama çok geçmiş olsun ya çok üzüldüm corona olmanıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu geçti azı kaldı neyse kş She. Gidip zorla test istemesek nezle olduk diyecektik zaten :)

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun hepinize. Bu sıra yine çok duyuyorum.. Antikorunuz bol olsun bir daha uğramasın size umarım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki buçuk sene iyi dayandık bence Ceren, ama uzun uçuşlar başlayınca sonunda yakalanacağımızı biliyordum. Zira şu anda saldım çayıra modunda bir pandemi yönetimimiz var.

      Sil
    2. Tüm dünyada öyle Handan'cım çünkü hem hastalık daha az tehlikeli hale geldi hem de artık psikolojimiz 3. seneyi kaldırmayacak, çoğu ülke artık "sürü bağışıklığı"nda hemfikir ve yaz döneminde bu işi halledelim istiyorlar..

      Sil
    3. Hadi bakalım inşallah

      Sil
  7. geçmiş olsun Handan acil şifalat diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun hepinize. Acil şifalar dilerim
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun. Allah acil şifalar versin inşallah. Covid geri mi döndü yoksa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç gitmiş miydi ki ? Toplu taşımada maske zorunluluğu kalkar kalkmaz arttı bence. Olan bizim gibi kendisini korumaya çalışanlara oldu :)

      Sil
  10. Geçmişler olsun Handan 🙏

    YanıtlaSil
  11. çok geçmiş olsun Handan. üç gündür benimde önce boğazım kötüydü çok korktum soğuk meyve yedim ondan dedim ama doktora gittim genede neyse boğazın berbat dedi o yüzdenmiş ama corona bitmiş değil hatta baya var. Kimse teste yaptırmıyor çünkü özeller yapıyor artık ücretli olduğu içinde yapıtıramıyor kimse. Kendinize iyi bakın. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de kendine iyi bak Hülya. Geçmiş olsun .

      Sil
  12. Çok geçmiş olsun Handan Ablacım. Bu aralar yine çok sık duymaya başladık Covid'i......
    Geçsin bitsin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü haber nezle grip gibi her yerde Gülşah, iyi haber nezle grip gibi :)

      Sil
  13. Geçmiş olsun Handan. Siz ilk kez Covid oluyorsunuz, değil mi?

    Aynı lafı bana bir arkadaşım da söylemişti. Biz birkaç kere grip, nezle vb. rahatsızlık yaşayıp test yaptırmıştık, negatif çıkmıştık. "Covid olursan anlarsın, diğer hastalığın gibi değil. Farklı olduğunu bilirsin." demişti ama işte herkesin bünyesi aynı değil. Hiçbir şey hissetmeyip hasta olanlar da var. Temkinli olmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilk defa olduk Şule. Şu anda bence nezleyim diye dolaşıp etrafa bulaştıran bir sürü insan var.

      Sil
  14. Çok geçmiş olsun Handan. Maalesef corona nın bittiği filan yok. Çevremde bu ara epey arttı pozitif sayısı. Kendinize iyi bakın. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz kendimizi uçucu ekibe sorumlu hissedip de test yaptırdığımız için öğrendik Persephone, öğrenmeyip nezle diye vulaştıran bir çok kimse var .

      Sil
  15. Geçmiş olsun biz de yeni atlatıyoruz ama benim hiç iştahım yoktu bir haftada 4kg verdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim boğazım ağrıyınca kendimi yemeye veriyorum. Kovidi kilo alarak atlatan ender insanlardan olabilirim. Sizlere de çok geçmiş olsun canım.

      Sil