Kapı Çalana Açılır (Kültür Sanat Mevsimi 11)

Ekim 26, 2017


Yani oturduğumuz yerde durup da kendiliğinden açılmasını beklemeyeceğiz.  Yani üşenmeyip, ertelemeyip vazgeçmeden yolumuza gideceğiz. Kapılar da açılacak önümüzde.


Ama tabi arkadaşlarımla buluşma ayarlamış olmasam ben büyük ihtimal bugün bu havada dışarı çıkmayı düşünmezdim. Ki bu da harika köşkü, arkadaş sohbetini, güzel bir yürüyüşü ve koruda ağaç altında oturmayı kaçırmam anlamına gelecekti. Ne yazık.


Gitmeden hakkında çok şey okuduğum, çok fotoğraf gördüğüm olaylı sergide objektifimi ayrıntılara ya da insanlara çevirdim daha çok.


Girişte broşür almasam eserlerin ne demek istediğini büyük ihtimal anlamayacaktım. Sanırım ben kelimelerle anlaşanlardanım :)  Ama sergileri gezip  öğrenmeye, bakış açımı yenilemeye açığım.


Tamam manzaraya da bakıyor olabilirim biraz :)





Francesco Albano insanı rahatsız eden heykeller yapmış. İki üstteki aziz bilmem kimi tasvir ettiği çalışmaya bakması bile zor geliyor. Üstteki de aynı şekilde. Düşündürdüğü şeyi kitapçığı okumadan anlamamış olsam da okuduğumda çok etkileyici buldum: Salıncak koltuğundan kayıp giden beden, sanki varlık ve yokluk arasında salınıp dururken, bedensel varoluşumuzun sınırlarını ve tenimizde hissettiğimiz psikolojik şiddeti düşündürür. . . 












Olaylı heykelin burada fotoğrafı yok. Kalabalıktan istediğim gibi çekemedim. Başına hırkasını çekmiş adamın çıplaklığı olması gerektiği gibiydi bence. O çıplaklığın anlattığı çok şey vardı. Ve yüzü. Hırkanın altındaki yüzü küskün bir adamın yüzüydü gibi geldi bana.

Bu güzel köşkü ve insanı etkileyen eserleri sergi sona ermeden gezmenizi öneririm.

Sanat güzel şey...

(Kültür Sanat Mevsimi nedir? )

Benzer yazılarım

23 Yorum yap

  1. Fotoğraflar nefis. Cehaletimi bağışlayın ama bu harika köşk nerede?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gidene kadar bilmiyordum Tyrha, Üsküdar Kuzguncuk'ta köşk.

      Sil
    2. Ne demek, rica ederim :)

      Sil
  2. Çok güzel ve ilginç kareler İstanbul da mı burası?

    YanıtlaSil
  3. Broşür bilgilerini okumak isterdim çok dikkatimi çekti.
    İyi ki gitmişsin😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Broşürümü düşürmüşüm Sevgi, evde ara tara bulamadım. Eserlerle açıklamalardan paylaşırım diyordum, olmadı.

      Sil
  4. Şu sandalyeyi merak ettim ben..

    Sanat bence de güzel şey ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hangi sandalyeyi merak ettiğini merak ettim Şebo :)

      Sanat insana nefes aldırıyor :)

      Sil
    2. 8. resim... iple asılı sanırım ;)

      Sil
    3. Heee, iki gündür hikâyesini internette aradığım eser. Bulup koydum sonunda. Yazıya yeniden bakabilirsin.

      Sil
  5. Güzel bir kültür sanat etkinliği olmuş desene ablacım ancak bilmiyorum bu köşk nerede? Çok güzel fotoğraflarlar çekmişsin dediğin gibi çıplak adam da çok şey anlatıyor. Ellerine objektifine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Gezmiş gibi oldum Handan sayende:) Ve evet üşenme, erteleme, vazgeçme:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üşenmeyelim, ertelemeyelim ve vazgeçmeyelim Kadriye :)

      Sil
  7. Gezmeden anlaşılacak bir sergi değilmiş, görmek isterdim, şanslısın Handan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, orada olup, tanıtım kitapçığıyla dolaşmadan anlaşılamıyor Bahar.

      Sil
  8. hayat da sana güzeeeel hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatı seviyorum Deep, onun için de bana hep güzel, haklısın :)

      Sil
  9. Hem sanat, hem arkadaşlarla olmak çifte kavrulmuş olmuş :)

    YanıtlaSil
  10. Aynı yerlerde gezip, bazen aynı bazen farklı hissetmek ne hoş 💙

    YanıtlaSil