Dün Hikâyesi

Ekim 28, 2018

Sabah keyifsiz kalktı yataktan. Bir gece önce küçük oğluna çok kızmıştı ve bu konuda ne yapabileceğini bilmiyordu.

Bütün bir hafta boyunca toplaması gereken dağınıklığı ellemediği gibi bir de yatmadan önce kendi topladığı yerleri dağıtmış , kalk topla demesine rağmen yerinden kıpırdamamıştı. Bu kadar bencil ve umarsız davranışlar sadece ergenliğe bağlanabilir miydi ? Hiç zannetmiyordu.

Kahvaltı hazırladı. O gün yapması gereken milyon tane iş olması uykusuzluğunu ve can sıkıntısını daha da arttırıyordu. Oğlunu yolcu ettikten sonra biraz daha yatmaya karar verdi.

Uykusunu alırsa her şey kolaylaşacaktı. Derin bir nefes aldı . Koltuğa kıvrıldı.

Saati çaldığında yeni gözünü kapatmış gibiydi. Ama artık tembellik yapacak dakikası olmadığından mutfağa geçti. Bir yandan akşam için yemek hazırlıklarına başlarken bir yandan da uyuyan büyük oğlu ve eşine kahvaltı sofrası kurdu.

Büyük oğlu o akşam kampa gidiyordu. Koskocaman çantası kapının önündeydi.  Son eksiklikler kontrol edilip hazırlıklıkları yapılırken bir yandan da akşamki parti için koşturuyordu. O arada küçük oğlan da sürekli okuldan telefon edip sinirlerini zıplatmaktaydı.

Derin nefes almaya ve dua etmeye devam etti.

O arada annesi yardıma geldi. İkisi evi toparlamaya başladılar . Sanki iki gündür sürekli süpürülmemiş gibi bir görüntüsü vardı yerlerin. İnanamıyordu buna. Artık bir temizlikçi bulabilsem çok iyi olacak dedi kendisine bir milyonuncu defa. Üç pasaklı erkeği paralamadan yaşayabilmek için buna kesin ihtiyacım var. Neden bu kadar zordu ki temizlikçi bulmak.

Biraz gecikmeli öğle yemeği sonrası eşi büyük oğlunu okuluna bırakmaya gitti. Ülkenin neredeyse diğer ucundan başka kamp yapacak yer bulamadılar mı diye düşündü.  Allah'a emanet yolcu etti oğluşunu. Bu arada diğer oğlu hâlâ telefonlarla bir şeyler isteyip durmaktaydı. Ya sabır dedi kendisine.

Akşam yaklaşıyordu. Geleneksel sofrasını hazırlamak için uğraşırken vakti azalmıştı iyice.


Bir saat süpürgeleri yaparken geçti.


Sonra mumyalar fırına girmek üzere tepsiye yerleşti.


Mezarlık da tamamlanınca kıyafetini giymeye koştu.

Çılgın particiler birazdan gelirlerdi.

Son bir koşturma asansöre kar spreyi işe "Korkma Gel"  yazdı.

Her sene çok daha ayrıntılı hazırlanırdı bu partiye ama bu yıl vakti olmamıştı.







Aslında bu kadarı bile mucizeydi.

İlk misafirler gelirken bir taraftan da telefona cevap veriyordu.

Gelenler arttıkça evdeki curcuna da çoğaldı.

Gelen yemekler tabaklara yerleşti. Kostümler tamamlandı. Fonda korkulu müzikler çalarken bir yandan sofra hazırlanıp bir yandan fotoğraf çekiliyordu.







Yemek sonrası çocukların heyecanla bekledikleri oyun kısmı gelmişti. Ne zamandır parti için geriye sayım yapan çocukların en sevdikleri gecelerden biriydi bu gece. Neyse ki bir kaç gün önce yeni bir oyun aklına gelmişti.

Işıklar söndü. Salonun ortasına küçük bir çadır kuruldu. Ama çadıra girebilmek için önce yapılması gereken görevler vardı.

Karanlıkta bulunması gereken objeleri büyük bir cesaretle toplarken hepsi çok heyecanlıydılar.





En sonunda çadıra girildi, eğlence orada da devam ediyordu.





Bu arada evdeki ayak izlerinin nedeni ortaya çıkmış , Koca Ayak gelmişti. Bütün çocuklar çadıra doluşup sessiz durarak ondan kurtulmayı başarmışlardı.

İşte böyle maceralı bir gün geride kalmıştı.  Çok yorulmuş ve bir sürü farklı işle uğraşmak zorunda kaldığından bunalmıştı ama kocaman sarılmalar, kahkahalar ve çığlıklar hepsini geçirmişti.










Güzel anılar emek vermeden, yorulmadan,  uğraşmadan yaratılamıyordu. Dönüp de baktığınız zaman gülümseyeceğiniz anlar için biraz çaba gerekiyordu.

.......

Sevgili Umman'ın başlatmış olduğu mimi bu şekilde yapmış oldum :) Biraz uzun oldu ama umarım sıkılmamışsınızdır. Ayrıntılı bilgi için onun bloğuna şuradan bakabilirsiniz.

Ben de kendi yaşadıkları dün hikâyesini anlatmaları için Sessiz Kaldım, Yıldız ve Şebo'yu mimliyorum.


Benzer yazılarım

35 Yorum yap

  1. İlahi sen! Yine paralamişsın kendini. Tamam iyi olmuş, güzel olmuş ama biraz da başkaları düzenlesin, sen git canım.
    Aaa yolda mı buldum ben seni ?
    Sahi nerde buldum ya ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında düzenleme kısmını sevdiğimden yapıyorum ama bu sefer istediğim gibi uzun zamanım olmayınca yoruldum Tülin :) Valla ben de nerede bulduğunu bulamadım, sanki hep bir aradaymışız gibi hissediyorum :)

      Sil
  2. Öncelikle senin bu güzel enerjine bir kez daha hayran kaldığimi söylemek istiyorum 😊❤ çok güzel ve keyifli anlatmışsın gerçekten emeğine ellerine sağlık canım benim çok güzel olmuş 👏😊bende en kısa zamanda yapacağım çok teşekkür ederim güzel kadın 😘 sevgiler 😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde lütfen kendini bu kadar yorma biraz da kendileri topladım yahu bir tane daha yok senden seviyorum seni güzel kadın dikkat kendine canım benim daha biz senle karşılıklı kahve içeceğiz ama lütfen ❤😊 sevgiler ❤

      Sil
    2. Teşekkür ederim Özlem. Bu hafta sonuna kadar tembellik yapıyorum, iyi bir dinleneceğim yani , merak etme. Tabii ki içeceğiz kahvemizi :)

      Sil
  3. Yine dolu-dolu bir gün olmuş sizinkisi. Bu ne ilginc parti böyle. Bayılırım bu tarz konseptli partilere. Emeğinize sağlık. Bir de bana hep hazırlamak çok keyifli geliyor da, sonradan şu süsleri, evi toplamak zor geliyor doğrusu. Şu küçük oğlanın tavrı ve evin dağınık durumu o kadar tanıdık geldi ki... Ne yapalım artık bir gün şu annemiz çok yoruluyor, yazık ona artık kendi işimizi kendimiz yapacağız, onu hiç kızdırmayacağız diye idrak edecekleri bir mucizeyi bekleyelim.Çok güzeldi hikayeniz. Yazdığınız için çok teşekkür ederim. ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, süs toplama kısmında haklısın Umman. Ben de o kısmı sevmiyorum :)

      O mucizeyi çok bekler miyiz acaba,bilemedim şimdi :)

      Keyifli bir mimdi , seve seve yazdım :)

      Sil
  4. Sıkılmak mı...
    Merakla okudum resmen.
    Seninde dediğin gibi güzel anlar emek istiyor galiba.
    Ama bende diyorum ki bu kadar yorma kendini.
    Aileyle sevdiklerinle yaşadığın her en güzeldir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar için özel anılar yaratmak hoşuma gidiyor Hayalperest. Sonuçta çocukluğumuzun sevinçleri ve heyecanlarının yeri hep bambaşka oluyor. Yoksa haklısın, birlikte her an güzel :)

      Sil
  5. Yorucu olsa da çok eğlenceli ve korkunç:) görünüyor. Erkek çocukları büyüdükçe kafalarına göre takılıyorlar, maalesef..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla iki erkek çocuğum var biri tam çıldırtıcı diğer tam destekleyici. Hangisi anormal bilemedim Mehtap :D

      Sil
  6. yazmayı unuttum, yeni başlığın güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  7. Handancım, emeğine, ellerine sağlık.Çok güzel bir geceymiş. Küçük oğluşla ne alemdesiniz?
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki gün daha boğuştuk, şimdi iyiyiz Çenebaz.

      Sil
  8. Canım Handan...
    Sen bu dünyaya lütfedilmiş bir MUCİZESİN.
    Muhteşem şeyler yapmışsın ve PAYLAŞMIŞSIN.
    Abladan sevgi dolu TEBRİKLER...

    YanıtlaSil
  9. Çok yoruldun ama değmiş, tam bir Cadılar Bayramı kutlaması olmuş, ben seni tanımasam, bloğunu bilmesem Amerika'da bir ev sanırdım, aslında bu kadar yorulup, emek veriyorsun ya bundan bence para kazanabilirsin, senden harika parti tasarımcısı olur, cadılar bayramı, yaşgünü için çeşitli temalarla yapan firma yoksa alanında tek bile olabilirsin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu yapmaya çalışıyoruz zaten Müjde, ama olur mu olmaz mı göreceğiz.

      Sil
  10. Roman gibi olmus ojurken basim döndü 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de yaşarkenki halimi düşün Derya. Bir pizza siparişini on beş dakikada becerip veremedim o gece :D

      Sil
  11. Bu kadar enerji size fazla biraz da bana gönderin.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini tükettim sanırım Ebemkuşağı, bu hafta kılımı kıpırdatamıyorum :)

      Sil
  12. Canımmmm eline emeğine sağlık. Bayıldımmmmm çıkardığın işe. Kutluyorum seni yürekten. Partiye katılmış gibi hissettim. Beni de mimlemişsin. Çok teşekkür ederim. Yalnız çıtayı o kadar yükseltmişsin ki bunun üstüne ne yapsak boş vallahi. Sevgilerimle. 😀🤚🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yıldız :)

      Bence hepimizden harika hikâyeler çıkar, seninkini de heyecanla bekliyorum :)

      Sil
  13. Çok güzel olmuş. Çocukların mutluluğu her türlü yorgunluğu alır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Beyda, onların gülümsemeleri her şeye bedel :)

      Sil
  14. Valla maşallah ve de brawwooo...
    Müthiş bir emek ve müthiş anılar...
    Hatırı sayılır bir dinlenme diliyorum sana...
    <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört gündür keyif yapıyorum Ecehan , bir ayın yorgunluğu oldu, geçmiyor :D

      Sil
  15. 93465431321. kez söylesem de enerjine hayranım handan ♥
    Şubatta balıkesire gelsene :))) Gel beraber oytuna doğumgünü yapalım :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapalım canım :) Sen en sevdiği kitabı, filmi falan bana yaz, ben sana plânlayayım güzel.bit doğumgünü :)

      Sil
    2. Bak şimdi ben buna ters parende atarım sevinçten ahahahaaa :)))
      Ocakta başına ekşimeye başlarım :)))

      Sil
  16. Ahhh ben mimi yaptığınızı görmemişim. Keyifli ve bir o kadar da yorucu gün olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor bir gündü ama akşamki mutluluk için her anına değdi Tigris :)

      Sil