Queen of Katwe / Limonata Tadında Film Maratonu

Ağustos 19, 2018

Nihayet oluşturduğum listeden bir film izlemeyi başardım :)


Uganda'da Katwe'nin gecekondu bölgesinde (adı gecekondu ama o bile fazla geliyor yaşadıkları yeri tarif etmeye) annesi ve kardeşleriyle zor bir hayat yaşayan Phiona'nın misyonerlik programında satrançla tanışınca hayatı değişir. İlk olarak yulaf lapasının cazibesine kapılsa da (ah o şeyi ilk yediği gün ne hüzünlü geldi bana.) sıkı bir satranç zekâsı olduğu ortaya çıkar.

Satrançla önüne açılan yeni dünyalar hayatını sorgulamasına, ailesi ve yaşamını yadırgamasına ve kendisini yetersiz hissetmesine yol açsa da koçunun yardımıyla bu durumu aşar.

Kendisi de öyle ortamlardan gelmiş ama okuldan birincilikle mühendis olarak mezun olmuş koçun iş bulana kadar geçici olarak başladığı bu misyonerlik işini bırakmaması , eşinin ona desteği, Phiona ve çevresindekilerin insafsız hayat koşulları, babası öldükten sonra dört çocuğuyla ayakta kalmaya çalışan annesinin namusundan ödün vermeden çabalamaları insanı etkiliyor.

Üstelik yine gerçek hayat hikâyesi  . Kapanış jeneriğinde oyuncular birer birer canlandırdıkları kişilerle birlikte çıkıyorlar sahneye.

Film biterken dünya üzerindeki güzel insanlara teşekkür ediyorum içimden. Hâlâ umut varsa onlar sayesinde var.

Benzer yazılarım

11 Yorum yap

  1. Great Post. Lovely Blog.
    I am following your blog. Pls follow back. Xxx
    Follower # 592
    BeautyDrugs new blog post click & comment
    Subscribe to my YouTube Channel

    YanıtlaSil
  2. Aaa, çok müthiş bir konusu varmış Handan'cığım, mutlaka ama mutlaka izlemek isterim. Nerede izledin? İnşallah Netflix'te vardır ya da gelir.
    Tesadüf ben de bugün filmlerle ilgili mim yaptım. Normalde pek aram yoktur ama içimden geldi:)))
    Bu güzel filmden haberdar ettiğin için çok teşekkürler, eline sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netflix'te izledim canım, sen de izleyebilirsin :)

      Sil
    2. Buldum! :) Netflix her filmin reklamını yapmıyor, ara tuşuna yazınca çıktı, çok sevindim...:)

      Sil
    3. Ben de sevindim bulduğuna :)

      Sil
  3. Gerçek bir motivasyon filmi yani netflix dışında bulabilirim inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bulabilirsin Naz, netflixin kendi filmi değil :)

      Sil
  4. ay bilmiyodum izleyim bunuuu saool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Allah sana cevap olarak yazdığım yorumu da ne ara silmişim ? Kesin yorum sayfasında gezerken yanlışlıkla oldu :)

      Sil
  5. Gerçek hayat hikâyesinden alınma senaryoları çok daha fazla seviyorum.
    En az ''Kızarmış Yeşil Domatesler'' kadar güzel olduğuna emin oldum. Thanks:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de insana umut veren gerçek hayat hikâyelerini çok seviyorum Zeugma :)

      Sil