Hostellerden Korkmayınız :)

Ağustos 29, 2018

Hostel kavramıyla ilk tanıştığımda onun ne olduğundan hiç haberim yoktu. Doğrusunu söylemek gerekirse tanışmamızdan yıllar sonra öğrendim ne olduğunu :D

Hahaha, nasıl oluyor o iş Handan derseniz.  Ki dediğinizi kabul ediyorum :)

Beş sene önce Danimarka'ya giderken Kopenhag'da çok güzel ve uygun fiyatlı hostel görüp orada kalmaya karar vermiştim. Netekim kaldık da. Bir yandan da neden bu kadar ucuz ki diye düşünüyorum tabi ama neyse.

Odamıza çıkarken bize çarşaflarımızı nevresimlerimizi verdiler. Odada bir çift kişilik yatak , iki ranza vardı.

Ne kadar büyükmüş, neden ki diye düşündük. Mis gibi yastıkların , yatağın üzerine kılıfları geçirirken bizdeki beş yıldızlı otellerin yastıkları bu kadar temiz değildir diyerek mutlu mutlu kaldık.

Seneler sonra hostelin oda değil yatak kiralanan bir yer olduğunu öğrendiğimde çok güldüm kendime.

Evet hostellerde oda değil yatak veriyolar size. Bir de kilitli dolabı var eşyalarınız için. Tuvaletler , duşlar ortak . Kullanabileceğiniz mutfağı var.

Ama bunun dışında odaları olanlar da çok.

Yani ailece gittiğinizde - ya da tek başınıza -oda da tutabiliyorsunuz.

Çarşafları kendinizin sermesi dışında bir farkı kalmıyor otellerden.


Sanırım en son tatille toplam beş hostelde kalmış oldum. Hepsi de tertemizlerdi ve yatak yastık lekesiz, pırıl pırıldı.


Düşündüğümüzün aksine sadece genç gezginler değil küçük büyük çocuklu aileler de kullanıyor hostelleri.

Kutu oyunları ve kitap olan bir oturma alanı ve büyük mutfakları var.


Mutfaklarda herkesin birşeyler yaptığı saatler pek eğlenceli.


Biz kendi halimizdeydik kimseyle pek ilgilenmedik ama arkadaş edinmesi de keyifli olur bence.




Kimilerinde ekstra ücret karşılığı kahvaltı vardı.


Kimilerinde bedava makarna kutusu pişirmen için.


Ya da herkesin giderken fazlalıklarını bıraktığı kutular. Makarna, şeker vs.


Mutfaklar çok temizdi . Kullanan herkes pırıl pırıl bırakmış.  Tencere tava insan gönül rahatlığıyla kullanıyor.


Öyle modern hosteller gördük ki.


Giriş işlemlerini kapısındaki makinadan yaptık mesela bir hostelde. Anahtar kartlar bile orada basılıp verildi.



Asansörü anahtarınla okutup çağırıyordun bir diğerinde. Kabinde kat tuşu yok, kendisi çıkartıyor seni.



Hepsinde emanet bölümü vardı. Sabah uğrayıp eşyalarımızı bırakarak şehri dolaşmaya çıktık.


Bu arada bazı hostellerde çarşaf için ekstra para alıyorlar. Ben Carrefour'dan kilo ile satılan çarşafların en hafiflerinden aldım. On beş liraya işimi hallettim.

Diğer ülkelerde nasıldır bilemiyorum ama kuzey ülkelerinde gönül rahatlığıyla hostellerde kalabilirsiniz.

Gitme plânlarınızı erken yaparsanız çok uygun fiyata kalacak yer sorunu çözülür böylece .

Tabi konumunu da iyi seçin. Ucuza gelsin derken yollarda helâk olmayın.

Demek ki neymiş. Hostellerden korkmuyormuşuz :D

Sonradan Not: Kaldığım hostellerin isimlerini de ekledim. Gerçi çok da önemi yok ben en ucuz olanlar arasından seçmiştim. Bir de son güne kadar iptal edilebilen ön ödemesiz olanlardan rezervasyon yaptırıyorum ki arada indirimlere rastlarsam daha uygun olanıyla değiştiriyorum.

Sonradan Not 2 : Ben gittiğimde NOK 0.55 TL gibi birşeydi. Şimdi 0.77 olmuş. Can'a en ucuz zamanda getirdim demiştim ama bu kadar kısa sürede bu kadar fark olacağını düşünmemiştim doğrusu.

Sonradan Not 3 :Yani ertelemeyin plânları anacım :D

Notun Dibi : Son bişi daha demezsem için rahat etmeyecek , küçük fotoğrafları internetten aldım, büyükler benim çektiklerim.

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. Çok güzel bir bilgi oldu, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. merhabalar , hostellerin isimlerini de alsak iyi olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsimleri ekledim ama çok da önemli değildi MariPoSa, fiyatlarına göre en ucuzlardan ve son güne kadar iptal edilebilenlerden seçmiştim ben :)

      Sil
  3. Dekorasyonu sade ve şık, tertemizmiş de e daha ne olsun, belki banyosu da ortak olmasa daha güzel ama o zaman da fiyat artardı:) ne iyi yaptın gitmekle Handan ne hoş anıların oldu...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Müjdecim,bir tanesi hariç hepsinde bizim odalarda banyo vardı.

      Sil
    2. Aa iyiymiş ben mutfak banyo müşterek sandım..yanlış anlamışım, o zaman yeme de yanında yat:)

      Sil
    3. Öyle odalar da var, ama banyolu odalar da var. Bütçene göre seçiyorsun Müjde :)

      Sil
  4. Evet çok güzeller geçekten de, önyargımı kırdın Handan'cım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet , insan gitmeyince en kötüsünü düşünüyor Evde Yazar. Öylesi de vardır eminim ama otellerin de var öylesi zaten :)

      Sil
  5. Valla ben de korkanlardandım süper oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Hostellere izlediğimiz filmler yüzünden ön yargıyla bakıyordum :) yazınız fikrimi değiştirdi açıkçası kalma fırsatı olursa deneyimlemek isterim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi beş hostele gittim, hiçbirinden pişman olmadım. Ki lüks aramam ama temizlik kısmına önem veririm. Bence şans verilesi bir seçenek :)

      Sil
  7. Hostelləri daha çox sevdim yazınızla :)) Təmizliklə bağlı isə otellərdə belə hər gün yataq çarşaflarının təmizləndiyini və dəyişdirildiyini düşünmürəm. Hostellər universitet yataqxanalarını xatırlatdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar önce bir otelde yastık yüzünü çıkarttığımda rastladığım görüntü hâlâ içimi fena yapar Nana. Onun için yastıklar beni çok şaşırttı. Mutfaklar da öyle.

      Hiç kalmadım ama evet sanırım tam üniversite yatakhanesi havasında :)

      Sil
  8. Aile otelleri cok güzel ama hostelde hic kalmadim cok da güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaldıklarım gerçekten çok güzellerdi Derya :)

      Sil