Kış Çiçekleri

Aralık 06, 2010


İzmir'de bahçem kuzeye bakıyordu. Uzun süre diktiğim çiçeklerin hiç açmamasını seyrettikten sonra nihayet menekşeyi keşfetmiştim.

Menekşe Ekim gibi çıkar, güneş istemez, sıcak istemez, bol suyunu alırsa yazın sıcaklarına kadar açar.

Sonra Yalova'ya gittik. Orada da balkonum kuzeye bakıyordu. Tabi bu sefer biliyordum çiçeğimi, hemen menekşeleri diktim. Bir gün Can elinde iki saksı siklamenle geldi. Daha önce de almıştım onlardan ama hiç yaşatamamıştım. Çiçeklerden birini salona diğerini balkona koydum. Salondaki bir iki hafta sonra eğilip bükülmeye başladı, balkondaki canlı mı canlı. Hemen içerdekini de dışarı çıkarttım. Kar yağdı, fırtına çıktı, benim güzel çiçeklerim hep açtılar. Bütün kış bahar havası yaşattılar.

Burada yine balkonum kuzeye bakıyor. Bu sefer de menekşeler ve siklamenlerle donattık balkonu :)

Benzer yazılarım

0 Yorum yap