Bazen Susmayı Bilmek Gerek

Temmuz 21, 2022

Kendime susmayı öğretmeye çalışıyorum. Sözlerin hiç bir işe yaramayıp sadece karşımdakini huzursuz ettiği cümleleri yutmayı öğrenmeliyim. 

Sürekli akıl vermekten bahsediyorum. Karşındaki sana bir şey anlatırken " Keşke şöyle yapsaydın " demek meselâ. Artık mânâsı var mı bu sözün ? Yok. Sadece iç sıkıntısı yaratıyor. Ya da şunu şöyle yap deyip durmak. Yapacak mı ? Hayır. Boşuna iki taraf da gerilecek ama sözlerden dolayı. 

Sürekli öğüt verir, tavsiye verir olmuşuz. Oysa bize verilince o tavsiyeler savunmaya geçip yaptıklarımızı anlatmaya çalışmak ne çok yoruyor. Susup dinlemek, en büyük meziyet olsa gerek. Lâfın arasına dalma. Soru sorarlarsa, tavsiye isterlerse konuş. O kadar .. Çocuklar da bizden uzaklaşmaz, büyükler de huzursuz olmaz, gereksiz bir yük omuzlarımızdan kalkar o zaman...

Benzer yazılarım

16 Yorum yap

  1. e doğru, konuşmak değil dinlemek güzel, insanların dinlenmeye ihtiyacı var, dinlemek daha iyi, sadece isterse fikir vermek, doğruuu :)

    YanıtlaSil
  2. sorma, toplumsal yaramız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyi biliyoruz ve kimse bilmiyor bizden başka .

      Sil
  3. Ne güzel yazmışsın, gerçekten daha dün fark ettim ofisten biriyle alerji problemimizi konuşurken... O kadar çok akıl veriyor ki aralara girip de bunları bende biliyorum diyemedim, durmadan konuştu. Çok yoruyor.

    YanıtlaSil
  4. Evet bazen çenemizi tutmak 3n iyisi. Sonuçta yine bizim sinirlerimiz yıpranıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle en çok buna dikkat edeceğim bundan sonra. Gereksiz gerilimler yaşamanın lüzumu yok.

      Sil
  5. Belki akıl verip tavsiyede bulunulabilir,daha önce deneyimlediğimiz bir konu hakkında ise,ancak yargılayıcı bir dil kullanmayı sevmiyorum kimseye karşı,hata yapmış bile olsa,sonuçta hatalarından ders çıkaracak olan o diye düşünüyorum.Üzülüyorsa üzüntüsüne ortak olabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen insanlar sadece dinlenip anlanmak istiyorlar, yardım edelim derken bu kısmı atlıyoruz.

      Sil
  6. "Kimsenin aklına nazar değmezmiş, çünkü kimse kimsenin aklını beğenmezmiş." En sevdiğimiz şey, tecrübe bile etmediğimiz şeyler hakkında bilgi vermek. Bir ara bana herkes otizm hakkında bişey diyordu, ben de zoraki dinliyordum; artık katlanamıyorum, bir şekilde istemediğimi belli ediyorum. Bu ne arkadaş?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele bilip bilmeden konuşanlar hepten beter. Belli etmek lâzım kimisine.

      Sil
  7. Ne güzel yazmışsın Handan. Bu sözleri benim de kendime sık sık hatırlatmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle anne olarak bilinçle susmalıyız Şule.

      Sil
  8. çok doğru, bunu kendime hatırlatmaya çalışıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele ergen çocuklarımız varken sık sık hatırlatmamız lâzım Bahar.

      Sil