Kitap Salı (Tabii ki Geçen Haftaki Kitabım Bitmedi )

Haziran 08, 2021

Geçen hafta Buket Uzuner'in Gümüş Yaz'ına başladım demiştim. Daha üçte birini okumuşum ancak. Söyleşi falan olunca çabuk okunmuyor.

Bir de bu hafta kitap instagramıma (her kitap bir macera)  vakit ayırınca okumaktan çok ona video çek, fotoğraf ayarla, okuma yap derken zaman geçiyor. Taii bu arada elime aldığım kitaplara tekrar bakmak da cabası :)

Meselâ Şimdiki Çocuklar Harika 


Küçükken annemlerin kütüphanesinden alıp kıkır kıkır okuduğum kitabı şimdi de acı acı gülümseyerek okuyorum. Bütün analar babalar öğretmenler okuyup kendilerine bir çeki düzen vermeli.


Annemle babam, ablamın ruhunda gizli tohumu filizlendirmek  için o kadar uğraştılar ki, sonunda yorulup, 
-Kabiliyeti sonradan fışkırsın. Hele şimdi okulda okusun bakalım... dediler.
Ablam, düzenli olarak her sınıfı iki yılda bir geçerek,  lisein ikinci sınıfında bu düzeni de bozup,  iki yıl üst üste sınıfta kalınca belge aldı ve okulu bıraktı. O zaman annem 
-Demek kızın ev kadınlığına kabiliyeti var... dedi.
Çünkü kala kala denenmemiş bir ev kadınlığı kalmıştı. Ama bu deneme  çok uzun sürmedi. Annem ablamın mutfağa girmesini kesinlikle yasakladı.
Ablamı bir uzmana göstermişler
Uzman
-Çocuğu, ruhundaki gizli kabiliyeti bulacağız diye perişan etmişsiniz. Yazıktır. Bırakın bu çocuğu kendi haline.. demiş. 
İşte ondan sonra ablamın yakasını bıraktılar. Ablam da biraz kendine geldi.


Meselâ Ba :


Yol uzun,  güzergâh zorlu ; ne demeliyim? 

Zarif kardeşim benim

Seni aldım yanıma,  ikizimi almış yürüyor gibiyim.


Sana yıldız,  sana güneş mi demeliyim,

Günümde hayret gecemde hayret istedim 

Yer yer senin gibiyim ben yer yer kendim.


İnsan olan yerlerim çok ağrıyor,

Olsun,  yine de sen kapanma, bu sıra benim,

Yerine bırak ben incineyim.

Birhan Keskin


Meselâ Sıdıka :


Elimden bırakamıyorum :)

💃-Bu havada  gerilla eğitimi almamış bi insanın Merter'e gitmesi son derece anlamsız bişey anne...


-Ne varmış kız havada?  Alt tarafı bi yağmur yağıyo.. Duyan da dışarıda hortum çıktı sanıcak...


-Adı geçen yağmur İstanbul'a yağıyor anne! Kazmapolit metropolümüz şimdiye kadar çoktan sel ve afakan baskınına uğramıştır. 


...


Benim buradan Merter'e gidebilmem için,  suda da manevra kabiliyetine sahip anfibik komando bölüğünün bana yol açması lâzım.


.....

Hayır,  döv dövmesine de,  bu çok anlamsız bişey.. Eşkiyanın tabiatına aykırı.. Dayak arsızı olucam ama. Ah! Ben dışarı çıkmak isteyince mi, yoksa istemeyince mi dövülücem, ya da kek kabarmamış diye mi dayak yiyorum, bunu bilmek en doğal hakkım! 


💃-Çok yakışıklı olmasın, gözü dışarıda olur. Şimdiki gençlerin hepsi manyak, televizyon felan kışkırıyorlar.. Sen kendine göre bişey iste.. Siyah gözlü filan olsun, kara kıvır saçlı, bıyıklı, hafif kel ve göbekli de olabilir. Evine bağlı olur o tipler. Bira içip maç seyreder, iki de çocuk doğurup atarsın önüne  sen sağ ben selamet.


-Hazret de şaşıracak şimdi bu ile.. Kısmeti kim istiyor karıştıracak. Adı geçen kısmet benimdir efendim, annem kafayı yedi, mümkünse onu kaale almayın, amin..


-Sen yedin esas kafayı.. O çocuk itin teki..


-Hangi? Kim? 


-Ela gözlü olan. Gamzesi var hani... Serseri o..


-Kız yok ki ööle birisi anne, nerden biliyosun serseri olcaanı..


-Ana sözü dinle, o kadar .. Düdükler o çocuk seni, yüzünden belli, sahtekâr o, koca olmaz ondan.


-Lütfen siz annemi dinlemeyin, amin..


-Yürü kız, yok sana kısmet felan, kaltak! Töbeler.


İşte bu haftalık da böyle. Atilla Atalay'ın kitabını okurken, yaz akşamları, mahallenin parkında oturmuş,  ellerinde Fırt Erayinman okuyan Zeyfi, Hanfi, Ayşestiyan ve Oyastiyan geldi aklıma. Ah ah. Evet, ben bir Erayinmandım :)



Bu haftalık kitap salına alabildiklerim bunlar, haftaya ne olacak bakalım :)


Hepinize keyifli okumalar. 


Benzer yazılarım

10 Yorum yap

  1. Off çok keyifli bir yazı olmuş yine! Eline sağlık :) Sıdıka'nın dizisi vardı, replikleri gülerek hatırlıyorum, her biri çok iyiydi. Artık öyle diziler yapılmıyor, her şeyin içi boş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptan alıntı yapmaya çalışırken hepsini yazacaktım neredeyse. Sabahtan beri kıkırdıyorum evde. Gerçekten harika Sıdıka.

      Sil
  2. iyi kitaplar okuyorsun, Aziz Nesin bu ara çok karşıma çıkıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz eskiden okuduklarıma daldım bu hafta :)

      Sil
  3. 15- 16 yaşlarındayken okudum ve bu öykü (ilk öykü) aklımda kalmıştı, hiç unutmamıştım o çocuğun gizli kabiliyeti meselesini :))))rahmetli ne güzel yazmış.

    YanıtlaSil
  4. Aziz Nesin in serisini almak istiyorum amazon a bakayım vardır belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her kitabı başka güzel, almak lâzım gerçekten de.

      Sil
  5. Sıdıka'nın alıntıları ne güzel. O kadarcık yazıyı okumak bile çok iyi geldi. İyi ki paylaşmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıntı bakayım diye kitabı elime aldım, neredeyse hepsini yazacaktım Şule :)

      Sil