Bizim Evin Sınav Halleri

Haziran 27, 2021

Olaydan o kadar kopuğuz ki gidip okula bile bakmadık önceden . Gerçi Metos da aynı okulda girmişti sınava,  biraz da ondan.

Dün saat dokuzu biraz geçerken vardık. Ben yine aynı bina diye düşünmüştüm (Bunak olduğum için hatırlamıyorum kesin tabi)  O binanın önünde indik arabadan. Ağaçların arkasında kalmış, ismini görmüyorduk.  Önümüzdeki bölümleri gösteren tabelaya baktık. Arka tarafı işaret ediyor. Yürüdük yürüdük yürüdük, bir sürü kalabalıktan geçtik, en arka bahçede bulduk binayı. 

İçeri girerken kapıda Bilgiç'e benzemiyorsun kimliğine dediler :/ Bizim oğlanın saçları bir senede inanılmaz uzadı. Bu pandemide gidip yeni fotoğraf da çekilmemişti. Neyse biraz homurdanıp aldılar. Kapıdan ayrılıp Can'a telefon ediyordum ki bir baktım oğlan yanımda, terse geçmiş, o bina değilmiş diyerek panik halde sinirleniyor.

Oğlum bir dur, daha çok süremiz var, gideriz diğer binaya diyorum ama dedim ya terse geçmiş.

- Oğlum, sakinleş biraz,en kötü ihtimalle ne olacak? 

-Sınava giremem.

-Eee,  o zaman ne olacak? 

- Bir senelik çalışmam boşa gider. 

-? ? ? 

 Derken karşılıklı Pu ha ha ha moduna geçtil, zira bizimkisinin boşa gidecek bir senelik bir çalışması yok :D Zaten bu sene bir mucize olacak kazanırsa :P

Neyse, ilk önünde durduğumuz binaymış gireceği yer.

Bu sefer kapıda sorun çıkmadan girdi. Daha  yarım saat vardı. Sınav başlayana kadar binanın önünde bekledik ne olur ne olmaz diye.

Bu arada Handan Hanım Teyze'ye bağlayıp geç kalan bütün çocuklara üzülüp vahlanıp durdum   :D

Sınav başlayınca arabaya geçtik.

Yalnız bugün ingilizce sınavına da girecekti. Her an iptal edebiliriz. Zira saat 3.45 de başlayıp 5.45 e kadar sürecekmiş. Ve bizimkisi ingilizceli bir bölüm kazansa da okuyacağını sanmam.

Bakalım.

Bu arada hiç türkçe sorusu yapmadan çıkıyormuş neredeyse.  Son anda üç beş tane cevaplamış. Oysa türkçeden ve matematikten 0,5 net olmazsa sınav puanı hesaplanmıyormuş, bundan haberi yoktu oğluşun. Dedim ya o kadar da ilgiliyiz. Umarım o sorulardan 0,5 Net çıkıyordur :)

İşte böyle.

Dün eve dönünce  doğumgünü kutlamamız vardı.

Hepimiz için güzel oldu. Hele güneş battıktan sonra bahçeden kalkasımız gelmedi hiç :)


İyi ki doğdun Inoor :)

Benzer yazılarım

23 Yorum yap

  1. Gönlünce olsun diyeceğim ama sanırım gönlü de bir şey istemiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgisayar oyunu yapmak dışında ilgilendiği şey yok. Diğer bölümleri kazansa bile yapacağını sanmam. Bakalım.

      Sil
  2. İnşallah güzel haberlerini alırsınız Handancığım 😍

    YanıtlaSil
  3. 35 yaşımda hayat hakkında emin olduğum tek bir şey var: Her şey olacağına varıyor hayatta. Çoğu zaman kendimizi boş yere paraladığımızla kalıyoruz. Akışına bırakmalıyız bazı şeyleri, zorla olmuyor, güzellikle de olmuyor, anlatmakla, istemekle, istememekle de olmuyor. Kendi yatağında akan bir nehir gibi hayatın da kendi akışı var. Kabul etmek mutlu etmese de rahatlatıyor insanı :) Tabi ki elimizden geleni yapmak lazım ama olmuyorsa da ol uyordur işte. Belki biz hiç beklemezken oluverir güzel şeyler :) Belki çok istediğimiz değil de aklımıza bile gelmeyen daha çok mutlu eder :) İyi şanslar Bilgiç'e 🍀🍀🍀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sene kazansınlar diye bir derdim hiç olmamıştı Manxcat, ama bizim oğlanla bir sene daha sınav konusu çekmemek çok işime gelecek. Bütün derdim sevdiği bir konu olsun. Mesela ingilizce sınavına girmedi bugün, zaten o bölümlerde okuyamayacağından ısrar etmedim bile. Her şeyde vardır bir hayır. Ama bir sene daha sınav hazırlığı olursa nirvanaya mı ulaşırım Bakırköy'e mi orası belirsiz :D :D

      Sil
    2. Daha önce anlatmıştım, kardeşim bir sene daha hazırlansa ne o ne de ben sağ çıkamazdık sanırım. O da bunu bildiği ve halihazırda aşçılık okumak istediği için ilk seneden kazanıp gitti aşçılık bölümüne. Tabi aşçılık böl. puanları yüksek olmadığı için sorun yaşamadık. Dilerim Bilgiç de istediği gibi bilgisayar ve oyunlarla ilgili bir bölüme girebilir. Karar verme aşamasında bir yıl daha evde kalsa çalışıp hazırlanacak mı, bu konuda kararlı mı değil mi orası önemli. Eğer ki "Kesinlikle bundan daha iyisini yaparım" diyorsa dişinizi sıkmayı deneyebilirsiniz ama bu yıldan bir farkı olmayacaksa belki özel üniversiteleri düşünebilirsiniz. Her şeyin hayırlısı olsun 🧡

      Sil
  4. Bu sene olağandışı bir sene geçti, o yüzden birçok şeyi maruz görmek lazım belki de:-) Yine de hayırlısı olsun:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz on dokuz senedir zorlu geçiriyoruz Sezgin :D Hiç kolay bişeysi olmadı ki bu oğlanın :D

      Sil
  5. Geçmiş olsun. Beklenen gün ve olay bitince bir rahatlık hissedilir. Her şey yeni bir filme sarılır adeta. Sonuçlar açıklanınca bazen her şey inanılmaz ölçüde değişir. Bekleme dönemini rahat geçirin, kıyaslamalar, aşırı eleştiriler yapmayın.
    Gençler genellikle sınav sonrası farklılaşıyor, olgunlaşıyorlar. Zor bir dönem geçirdiler. sistemdeki aksaklıkları yaşadılar. Hayat bakalım neler hazırlayacak...?
    Selam sevgilerimi iletiyor, bir tutam daha sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim için tatil başladı artık Makbule Hanım. Bundan sonra sınavı konuşmayız artık, olan olmuş biten bitmiş. Sınav sonuçları gelince de ne yapacağımıza karar vereceğiz.

      Evet gerçekten çok zor şartlarda geçirdiler sınav senesini. Zaten Bilgiç'in karakterine de uygun değil bu sınavlar. Her şey üst üste geldi.

      Benim derdim sınavla değil zaten, şu ergenlik bi biteydi artık da nefes alaydık :D

      Çok teşekkür ediyorum, bizden de sevgiler.

      Sil
  6. Hayırlısı olsun Handanım ben bizimkinin mühendis falan olacağını dilerdim. Üniversite okumadı istemedi. Gönlünden geçen olur inşaallah olmazsada vardır bir kısmeti önüne çıkar merak etme. Şükür bitti rahatladın bundan sonra iyi tatiller. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversite okumuş okumamış iç umrumda değil, aakları üzerinde durup kimseye muhtaç olmafan hayatını sürdürsün yeter Hülya. Allah hepsinin yollarını açık etsin.

      Sil
  7. hayırlısıu olsun sınav konusunda.

    YanıtlaSil
  8. Geçti gitti inşallah...
    2 sene sonra da bizde başlıyor Handan. Bakalım biz ne halt edeceğiz :/

    YanıtlaSil
  9. Oh oh bitti şükürler olsun 😂😂👍🧿

    YanıtlaSil
  10. Geçmiş olsun Handan. Oğlundan çok sana söylüyorum bunu :-) En azından bir süre kafan rahat eder.

    Puan için Türkçe ya da matematikten 0.5 net yapma olayını ilk kez duydum desem. Gerçi bizim zamanımızda en kötü öğrenci bile 3-5 net yapardı. Ondan duymamış olabilirim. Sonradan değişmiş de olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hayal meyal hatırlıyordum, Bilgiç türkçe çözmedim deyince açıp baktım öyleymiş gerçekten. Ben nerden hatırlıyorum onu bilmiyorum ama :D

      Sil
  11. İnşallah güzel sonuç almıştır daha ileriki yazılarında okurum ☺️

    YanıtlaSil