Kitap Salı

Ekim 01, 2019

Parmağım ağrıyınca kitaplarımdan bahsedemedim. Kısaca geçeyim bari.


2. Dünya Savaşı ve öncesinde ülkemize sığınan yahudi bilim adamlarında bahsederken o sıradaki üniversitelerimizin gelişimini de anlatıyor bu kitap. Akıcı bir anlatımı vardı. Böyle kitaplar okumayı seviyorum.



Uzun Hikâye tam çıtır çerez bir kitaptı. Başlamasıyla bitmesi bir oldu. Filmi de varmış, izlemeyi düşünüyorum.


Beyaz Zambaklar Ülkesinde. Hayran hayran okudum. Yeni baskıyı okurken annemde bulduğum bol resimli eski baskısına da baktım.


Bir sürü sevdiğim cümle oldu ama yazmaya kalkarsam yine ağrımaya başlar parmağım diye korkuyorum.


Hımm. Fotoğraflarını koyayım yine de :)








İşte böyle.

Şu anda Zweig'in Acımak kitabını okuyorum. İnsan duygularının harika anlatımıyla klasik Zweig, okuması çok keyifli. Ki kitabım karınca duası gibi yazılmış olduğu halde elimden bırakmadım :)







Bu haftalık böyle olsun. Bakalım gelecek hafta kitap okuyabilecek miyim :)

Benzer yazılarım

21 Yorum yap

  1. Eski kitaplar..en sevdiğim..her sayfasında yaşanmışlıklar var...ne güzel...

    YanıtlaSil
  2. Uzun Hikaye sevdiğim bir kitap. Filmi de bazı farklılıklar olmakla birlikte gayet başarılıydı. Beyaz Zambaklar Ülkesinde'yi öğrencilik yıllarımda (beki 20 yıl önce) okumuştum. Eski baskısı çok güzelmiş. Bence onu hiç kaybetmeyin. Zweig'in Acımak kitabını da Can Yayınlarından Sabırsız Yürek adıyla yayınlanan baskısından okumayı düşünüyorum. Kaçtığınız kitaplardan haberler bekliyoruz yine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski baskı kitaplar annemin, arada ona gidip alıp okumayı çok seviyorum :)

      Bu ay çok yoğun geçecek gibi, bakalım ne kadar kitap okuyabileceğim :)

      Sil
  3. dibim düştü terimi vardır ya hah düştü annedeki basıma.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel kokuyordur o kitaplar şimdi.. Fotoğraflara bakarken sayfaların kokusunu içimize çektik resmen

    YanıtlaSil
  5. ilk kipat önemliymiiş :) acımak varlık eski ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varlık kitapları insana zamanda yolculuk yaptırıyorlar Deep :)

      Sil
  6. Beyaz Zambaklar Ülkesinde... Hocalarım, öğretmen olmadan önce mutlaka okunması gereken bir kitaptır demişti. Atatürk'ün de önerdiği bir kitapmış ayrıca. Eski baskısının fotoğraflarını paylaşmakla ne iyi yaptınız. :)
    İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece öğretmenler değil herkes okumalı. Bir ülkenin silkinip yeniden kurulma öyküsü. Çok ders var içinde.

      Sil
  7. Geçmiş olsun parmağınıza. Eski kitaplardaki o koku hiç bir şeye değişilmez kitap severler için. iyi okumalar. Kartım geldi dün akşam. New York havası geldi sanki bana çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kartı ilk eline ulaşan sensin o zaman :)

      Sil
  8. Beyaz Zamabaklar Ülkesinde' yi küçükken okumuştum ancak siz bana yeniden ilham verdiniz. Kütüphaneye sormaya gidicem bugün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitaplar tekrar tekrar okunasılar :)

      Sil
  9. Ben şu an 1.600 sayfalık bir kitap okuyorum:))))

    YanıtlaSil
  10. Zweig çok severim ama Acımak'ı henüz okumadım. Yazarı İş Bankası Yayınları'ndan takip ediyorum. Henüz bu öyküsünü basmadılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1958 baskısı bendeki :) Karınca duası gibi yazılmış ama neyse ki kitap da çeviri de akıcı.

      Sil
  11. Ayy hazinenin ortasına düşmüşsün 😍

    YanıtlaSil